Anonym skriver:
Er godt klar over de kan tage det som en tradition men synes bare ikke man kan inviterer sig selv uden at man er blevet spurgt...
Hvis jeg havde holdt nytårsaften 11 år i træk for de samme mennesker, ville jeg nok gå ud fra, folk opfattede det som en fast tradition, og at det knap nok var nødvendigt at invitere. Hvis jeg så et år overvejede at gøre det anderledes, ville jeg melde det ud i god tid, så alle havde mulighed for at vide, at de skulle planlægge anderledes. Jeg ville ikke blive stødt over, at andre tog det som en selvfølge - egentlig ville jeg snarere blive glad for, at jeg havde været med til at banke en rigtig god tradition op i familien.
Jeg synes egentlig også, det er helt ok, at din moster inviterer din morfar m.fl. til julefrokost uden at invitere jer. Min mors familie er stor, og nogle gange synes jeg, det er skønt kun at invitere min mormor og et par stykker til, så jeg har hende mere "for mig selv" - og så det ikke bliver en kæmpe-komsammen.
Det eneste mærkelige i dit indlæg er din mosters løgn - med mindre, hun har inviteret til julefrokosten med kort varsel. Omvendt, så har hun da "lov til" at invitere sin far og noget af svigerfamilien uden at invitere jer.
Hvis du synes, du har alt for meget arbejde med både jul og nytårsaften - for mange gæster osv. - så er det da bare på tide at få det meldt ud, så andre kan overtage traditionen. Hvis jeg var en del af din familie, ville jeg nok egentlig gå ud fra, du var glad for at stå for det, siden du havde holdt fast i det i så mange år.
Anmeld