Er det mig der er gal på den eller....?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.157 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. december 2011

Anonym trådstarter

Tjaaa hvor skal man lige starte...sagen er den at vi (min mand og jeg) de sidste 7 år har holdt jul for hele familien samt nytårsaften de sidste 11 år og også for hele familien, men i lørdags da jeg stod i køkkent kom min moster ud hvor vi stod og snakkede om sådan alt muligt og hun spørger om vi skal noget i juledagene hvor til jeg svare at vi skal til min mands forældre første juledag men eller skal vi ikke og hun fortæller at de heller ikke skal noget overhovedet andet end være dem selv og pludselig siger hun at hun ikke gider holde julefrokost, påskefrokost osv for hendes mands familie, da de aldrig inviterer dem til noget...tænker bare ja ja det er i jo heller ikke selv for gode til (jeg er 31 og i mit liv har jeg været og spise hos dem 6 gange)  nå men tænker ikke yderligere over det før i dag, hvor jeg må indrømme jeg er blevet skuffet/ked af det/sur, for de havde så glemt noget her i lørdags og da min mand skal ud og køre alligevel og det er forbi hvor de bor, snupper han det med i farten for lige at aflevere det nu han køre lige forbi alligevel og da han ankommer bliver min moster og onkel meget underlige i ansigtet og deres børn kommer rendende og fortæller ham at om lidt kommer morfar og hans veninde og noget af min onkels familie og skal spise frokost...ved godt folk selv bestemmer hvem man inviterer men bliver sku skuffet og ked af det når hun har stået og sagt sådan forleden i mit køkken og det hele så bare er en stor løgn især når man inviterer dem gang på gang på gang til alle mulige frokostere/middage uden og få det mindste igen... og ang nytårsaften er det noget vi først planlægger her efter jul så de har ikke fået nogen invitation og får de godt nok heller ikke nu...men inden de gik herfra juleaften sagde de sågar at vi ses nytårsaften...man kan da ikke tage det som en selvfølge at man er inviteret eller kan man...????? Var hurtig at svare at det vidste vi da ikke om vi gjorde for vi havde da ikke inviteret nogen, hvortil min onkel svarede nej men vi plejer jo at være her... 

er bare så ked af deres løgne, ikke kun lige omkring det med julefrokost men der er meget mere med i baggagen som jeg ikke lige vil komme ind på, men er bare dette her der har fået bærget til at flyde over nu...

Er det mig der er gal på den og overragere ved at lade vær og inviterer dem nu eller hvordan ville i reagere på deres opførsel...?????

Håber i kan finde hoved og hale i det hele...er svært at få skrevet præcis ned når man er både sur/skuffet og ked...

og rigtig glædelig bagjul til jer alle...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

klmf

I skal ikke invitere nogen af pligt og da SLET ikke når de føler behov for at stå og lyve for jer

Hvad er det da for en dårlig opførsel?!!?

Kom ud af det pligt-tyranni og hold med dem I virkelig ønkser at se

Anmeld

26. december 2011

Pige2009

Jeg synes, din fremstilling er noget rodet, så jeg har svært ved at finde rundt i det MEN jeg synes da, du skulle tage en dialog med din moster og fortælle hende, hvordan du oplever det. Det kan jo være, det var impulsivt, at de lige inviterede de andre - who knows.

Sig det som det er til din moster, at hun er lidt hyklerisk, når hun siger, at de ikke gider invitere mere, da de andre aldrig inviterer, og det er netop sådan du oplever hende.

Måske har hun slet ikke tænkt over, at I har det som I har med det hele. Det kan være de opfatter de pågældende dage som en tradition? Har du tænkt over det?

Håber I får talt om det, for det er dumt bare at lade stå til, når du tydeligvis har det skidt med det.

Held og lykke.

Kh. Linda

Anmeld

26. december 2011

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

I skal ikke invitere nogen af pligt og da SLET ikke når de føler behov for at stå og lyve for jer

Hvad er det da for en dårlig opførsel?!!?

Kom ud af det pligt-tyranni og hold med dem I virkelig ønkser at se

Har dog ikke inviteret dem af pligt så det må ikke misforståes men når de opfører sig sådan bliver jeg mega ked og har da ikke lyst til at inviterer dem mere...

Anmeld

26. december 2011

SussieThyssen

Tja..jeg ville blæse det hele et stykke, hvis I orker at holde jul og nytår for hele den pukkelryggede, jamen så gør det, men lad være med at slæve til hvem der gør hvad.
Jeg antager at I inviterer fordi I kan lide de mennesker, der kommer og ikke forventer gengæld, eller??
Det er for dumt at bruge sin energi på den slags bagateller
Det er vel med det som med gaver, enten så giver man hjertet, og fordi men intet forventer til gengæld eller også så giver man med beregning.

Har nogle fra familien så løjet eller måske bare undladt at sige noget, jamen så dem om det...i virkeligheden er det jo dem, der har et problem, ikke jer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. december 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg synes, din fremstilling er noget rodet, så jeg har svært ved at finde rundt i det MEN jeg synes da, du skulle tage en dialog med din moster og fortælle hende, hvordan du oplever det. Det kan jo være, det var impulsivt, at de lige inviterede de andre - who knows.

Sig det som det er til din moster, at hun er lidt hyklerisk, når hun siger, at de ikke gider invitere mere, da de andre aldrig inviterer, og det er netop sådan du oplever hende.

Måske har hun slet ikke tænkt over, at I har det som I har med det hele. Det kan være de opfatter de pågældende dage som en tradition? Har du tænkt over det?

Håber I får talt om det, for det er dumt bare at lade stå til, når du tydeligvis har det skidt med det.

Held og lykke.

Kh. Linda

Er godt klar over de kan tage det som en tradition men synes bare ikke man kan inviterer sig selv uden at man er blevet spurgt...

Anmeld

26. december 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Tja..jeg ville blæse det hele et stykke, hvis I orker at holde jul og nytår for hele den pukkelryggede, jamen så gør det, men lad være med at slæve til hvem der gør hvad.
Jeg antager at I inviterer fordi I kan lide de mennesker, der kommer og ikke forventer gengæld, eller??
Det er for dumt at bruge sin energi på den slags bagateller
Det er vel med det som med gaver, enten så giver man hjertet, og fordi men intet forventer til gengæld eller også så giver man med beregning.

Har nogle fra familien så løjet eller måske bare undladt at sige noget, jamen så dem om det...i virkeligheden er det jo dem, der har et problem, ikke jer.

Kærligst
Sussie

Er enig med dig for vi har jo netop ikke forventet noget som helst men kan man jo bare tydeligt mærke at de gør og tager det som en selvfølge...

Anmeld

26. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Er godt klar over de kan tage det som en tradition men synes bare ikke man kan inviterer sig selv uden at man er blevet spurgt...

Hvis jeg havde holdt nytårsaften 11 år i træk for de samme mennesker, ville jeg nok gå ud fra, folk opfattede det som en fast tradition, og at det knap nok var nødvendigt at invitere. Hvis jeg så et år overvejede at gøre det anderledes, ville jeg melde det ud i god tid, så alle havde mulighed for at vide, at de skulle planlægge anderledes. Jeg ville ikke blive stødt over, at andre tog det som en selvfølge - egentlig ville jeg snarere blive glad for, at jeg havde været med til at banke en rigtig god tradition op i familien.

Jeg synes egentlig også, det er helt ok, at din moster inviterer din morfar m.fl. til julefrokost uden at invitere jer. Min mors familie er stor, og nogle gange synes jeg, det er skønt kun at invitere min mormor og et par stykker til, så jeg har hende mere "for mig selv" - og så det ikke bliver en kæmpe-komsammen.

Det eneste mærkelige i dit indlæg er din mosters løgn - med mindre, hun har inviteret til julefrokosten med kort varsel. Omvendt, så har hun da "lov til" at invitere sin far og noget af svigerfamilien uden at invitere jer.

Hvis du synes, du har alt for meget arbejde med både jul og nytårsaften - for mange gæster osv. - så er det da bare på tide at få det meldt ud, så andre kan overtage traditionen. Hvis jeg var en del af din familie, ville jeg nok egentlig gå ud fra, du var glad for at stå for det, siden du havde holdt fast i det i så mange år.

Anmeld

26. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Er enig med dig for vi har jo netop ikke forventet noget som helst men kan man jo bare tydeligt mærke at de gør og tager det som en selvfølge...

Det er aldrig rart at blive taget som en selvfølge, for det må man aldrig være...men hvad med om I en tid lod alle de andre klare jule og nytårsræset, og I så lænede jer lidt tilbage og tog imod i stedet??? Det må da også koste jer en formue med al den bespisning

Anmeld

27. december 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Altså i min familie, der er vi alle sammen med år efter år. Spørgsmålet er blot, hvor det holdes. Men hvis I år efter år har holdt sammen, kan jeg egentlig godt forstå, de bare regner med at være inviteret... Tal med din moster om det, så I kan få forventningsafstemt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.