En meget ked baby om natten :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. december 2011

Mka

God´aften. Råd tages imod med kyshånd.

Vi er stødt ind i lidt problemer i øjeblikket.

Vores datter er lige blevet 10 mdr, hun er en virkelig glad og tilfreds pige.
Vores problem er at hun de sidste 5 nætter er begyndt at vågne ved 2 tiden, ( hun har været god til ikke at spise før ved 5-6 tiden) vi går ind til hende og prøver at holde hende i hånden, så hun kan falde til ro, men jo længer tid der går jo mere hysterisk bliver hun ( har aldrig oplevet hende sådan), hun er så hysterisk at hun ikke vil holde i hånd, hun drejer sig rund, sparker og man kan ikke komme i kontakt med hende. Prøver at give hende lidt vand i flaske, men efter en time eller mere giver vi ofte op, hun bliver kun stille hvis hun kommer op og hænge, eller hvis hun kommer med i seng og får bryst.

Hun startede i VS den 1 dec, ville jo gerne slippe for at give hende mad om natten, da jeg jo snart skal på job, men når hun er så ked, så tænker jeg at hun virkelig har brug for at ligge tæt. Hun søger og søger efter det bryst, og hun er først stille når hun får det, vand virker slet ikke i øjeblikket lige meget hvor meget vi prøver..

Hvad siger i, har i prøvet det? Nogle ideer? Har aldrig oplevet hende så hysterisk om dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

Hollybaby

Jeg ville give hende brystet Der sker så meget, for et lille barn, som lige er startet i institution. Så jeg gætter på hun trænger til lidt ekstra tryghed i en periode.

Anmeld

26. december 2011

Gaia

Sæt en lænedtol ind på hendes værelse og tag hende op og lad hende hænge lidt til hun bliver tryg. Lad lyset være slukket. 

Anmeld

26. december 2011

SussieThyssen

Det er sikkert bå¨de tryghed og tigerspring på en gang.

Når du stadig ammer, så tag hende op og giv hende brystet...jo før kan I alle 3 få sovet igen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. december 2011

Mka

Hollybaby skriver:

Jeg ville give hende brystet Der sker så meget, for et lille barn, som lige er startet i institution. Så jeg gætter på hun trænger til lidt ekstra tryghed i en periode.

Ja det er også det jeg tænker, føler mig lidt streng når jeg prøver at holde hende fra det. Hun har jo undværet det før, så ved hun kan undvære. Men hvis hun har behov for bryst, så vil jeg selvfølgelig give hende det.
Det er bare fordi familien siger at jeg skal tage kampen op, og droppe at amme og tage hende med i seng, fordi så bliver det en vane, men føler at hun har brug for os, så derfor vil jeg ikke tage kampen, når hun er så ked.

Anmeld

26. december 2011

Mka

Gaia skriver:

Sæt en lænedtol ind på hendes værelse og tag hende op og lad hende hænge lidt til hun bliver tryg. Lad lyset være slukket. 

Prøvede jeg en nat, hun fik også bryst, men hold op jeg sad der i over en time inden hun sov, men det var også så hun ikke tror at hun skal ind til os hele tiden. Men har givet op, fordi man er så træt om natten

Anmeld

26. december 2011

Mka

SussieThyssen skriver:

Det er sikkert bå¨de tryghed og tigerspring på en gang.

Når du stadig ammer, så tag hende op og giv hende brystet...jo før kan I alle 3 få sovet igen.

Kærligst
Sussie

Ja nattesøvn betyder så meget, men der er bare så mange der spørger om vi har tænkt at hun skal sove inde hos os til hun er 10. Føler at jeg gør det rigtige, men svigermor har altid en anden holdning, så havde brug for andre øjne.

Det er ikke det stor problem for os at tage hende ind til os, det er bare fordi andre siger det er en dårlig vane, men altså hvis hun har brug for nærhed.

Anmeld

26. december 2011

SussieThyssen

Mka skriver:

Ja nattesøvn betyder så meget, men der er bare så mange der spørger om vi har tænkt at hun skal sove inde hos os til hun er 10. Føler at jeg gør det rigtige, men svigermor har altid en anden holdning, så havde brug for andre øjne.

Det er ikke det stor problem for os at tage hende ind til os, det er bare fordi andre siger det er en dårlig vane, men altså hvis hun har brug for nærhed.

Jeg vil tro, at når du stoppe rmed at amme, så vil det andet også gå over af sig selv..og I kan jo evt. for en tid have en ekstra seng inde ved jer hun kan sove i, hvis hun vågner om natten.
Det gjorde vi med den yngste, og det hjalp rigtigt meget.

Anmeld

26. december 2011

Mka

SussieThyssen skriver:

Jeg vil tro, at når du stoppe rmed at amme, så vil det andet også gå over af sig selv..og I kan jo evt. for en tid have en ekstra seng inde ved jer hun kan sove i, hvis hun vågner om natten.
Det gjorde vi med den yngste, og det hjalp rigtigt meget.

Tak for råd, håber det er en periode der snart går over, så vi igen kan droppe amning om natten. ( Selvom at jeg nu elsker at amme, og synes det trist jeg snart skal stoppe helt )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.