Udtrapning af laktulose?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.086 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. december 2011

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg skal have min datter trappet ud af laktulose. Men hvordan gør jeg? Hun har fået 10 ml om dagen som der står hun skal. Og så prøvede jeg og gå ned til 5 ml om dagen. Men så har hun hård mave igen. Hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

birthee

Anonym skriver:

Hej piger. Jeg skal have min datter trappet ud af laktulose. Men hvordan gør jeg? Hun har fået 10 ml om dagen som der står hun skal. Og så prøvede jeg og gå ned til 5 ml om dagen. Men så har hun hård mave igen. Hvad skal jeg gøre?

Jeg har også en datter der var på Lactulose.. Hun var oppe og få 12 ml om dagen... så gik jeg ned til 10 ml om dagen i en uge, 8 ml om dagen i en uge, 6 ml om dagen  i en uge, derefter 5 i en uge, så 4 i en uge, og derefter 3 hver 2. dag i en uge... nu har vi haft 10 dage ca. hvor hun ikke har fået det... undervejs i nedtrapningen har der dog været et par enkelte gange hun har skullet have lidt mere... min sp sagde at det vigtigste er at man tager nedtrapningen over lang tid, så de ikke oplever at få ondt ved afføring...

Anmeld

26. december 2011

Anonym trådstarter

birthee skriver:

Jeg har også en datter der var på Lactulose.. Hun var oppe og få 12 ml om dagen... så gik jeg ned til 10 ml om dagen i en uge, 8 ml om dagen i en uge, 6 ml om dagen  i en uge, derefter 5 i en uge, så 4 i en uge, og derefter 3 hver 2. dag i en uge... nu har vi haft 10 dage ca. hvor hun ikke har fået det... undervejs i nedtrapningen har der dog været et par enkelte gange hun har skullet have lidt mere... min sp sagde at det vigtigste er at man tager nedtrapningen over lang tid, så de ikke oplever at få ondt ved afføring...

Tak for svar. Så der skal simpelthen trappes virkelig langsomt ned. Nu har min datter ikke på noget tidspunkt vist at hun har haft ondt af hård afføring. Hun presser bare som en gal. Men jeg må bare trappe ekstremt langsomt ned

Anmeld

26. december 2011

birthee

Anonym skriver:

Tak for svar. Så der skal simpelthen trappes virkelig langsomt ned. Nu har min datter ikke på noget tidspunkt vist at hun har haft ondt af hård afføring. Hun presser bare som en gal. Men jeg må bare trappe ekstremt langsomt ned

Det er i hvert fald det der har fungeret her... sp har også sagt, at der stadig kan komme dage ind imellem, hvor hun har brug for lidt... men har fundet ud af at min hjemmelavede øllebrød kan holde gang i hendes mave

Anmeld

26. december 2011

Anonym trådstarter

birthee skriver:

Det er i hvert fald det der har fungeret her... sp har også sagt, at der stadig kan komme dage ind imellem, hvor hun har brug for lidt... men har fundet ud af at min hjemmelavede øllebrød kan holde gang i hendes mave

Ikke engang hjemmelavet øllebrød hjælper her. Laver du dit på en speciel måde?

Anmeld

26. december 2011

birthee

Anonym skriver:

Ikke engang hjemmelavet øllebrød hjælper her. Laver du dit på en speciel måde?

Med rød saft

Anmeld

26. december 2011

Anonym trådstarter

birthee skriver:

Med rød saft

Med saftevand istedet for vand eller?

Anmeld

26. december 2011

birthee

Anonym skriver:

Med saftevand istedet for vand eller?

Jeg har brødet til at ligge i blød i vand, natten over... om morgenen sier jeg så vandet fra, men lader et par dl være ved brødet... så bringer jeg det i kog, og spæder op med rød saft (ublandet) smager til med sukker, og så er det det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.