Mor til 2, snart 3 skriver:
Uha jeg ELSKER jul og næsten alt hvad der tilhøre.. Dog ikke mængderne af alcohol der bliver indtaget og slet ikke når der er børn til stede...
Vi har i dag holdt julefrokost og i og med det blev sent igår havde jeg en MEGET mor syg Fie.. Jeg har såbare så røv ondt i lænden i dag at jeg har måtte ligge meget ned!! Ikke sjov når tøsen vil hænge.. Nå manden har klaret det meste også pigerne o deres hysse anfald.
Men jo længer vi kommer hen på dagen og aften jo mere fulde bliver folk i huset. Min mand ved hvordan jeg har det med alcohol og børn og lader mig tage mig af pigerne.. Og det PASSER mig fint.. Indtil de skal puttes.. Hvor min stang stive svigermor vil bære Fie ned i seng.. Gu fanden skal hun ej og jeg tager Fie fra hende.. Jeg igonorer hende får puttet prinsesserne..
Og da jeg kommer op igen er hun sur over hun i hendes brændert ikke måtte bære Anna-Sophie ned ad en stegl træppe.. Jeg flipper så lige på tværs og fortæller hende hvadjeg mener om børn og alcohol..
Går i seng og efterlod hende meget stille til min mand...
Meen jeg kan ikke have det.. Men tænker så om jeg måske var lidt for hård ved hende? Kunne måske ha sagt det pænere..
Ville ikke noget bare ud med min irratation over svigermor
Du er helt i din ret til at trække grænsen DER...basta---bum--færdig!
Hvor jeg dog hader det der julefrokost-noget, hvor folk synes det er evigt dejligt at drikke sig fulde 
Og det er heldigvis 100 år siden, jeg sidst har oplevet en sådan.
I vores familie bliver det slet ikke holdt, det er afskaffet, det med julefrokoster, og gudskelov for det.
I stedet for at folk skal kokse rundt med trætte børn oven på juleaften, og være sammen med mennesker, der ikke kan holde måde, som skræmmer børnene, som bliver uvenner og alt det andet modbydelige, hvorfor kan man så ikke blive hjemme og nyde en stille og fredelig 1. og 2. juledag i familiens nærmeste skød, hvile ud, lade ungerne nyde deres gaver, og bare hygge sig?
Det har altid undret mig. 
Dengang jeg for første gang meldte ud, at jeg ikke ville deltage i en familiejulefrokost var der almindelig forbavselse, men jeg stod fast, jeg ville hverken deltage i nogen eller afholde nogen.
Og det sjove er, at som årene gik, begyndte det at sprede sig som en ring i vandet, i dag holder ingen i slægten julefrokoster, og vi nyder det. 
Måske din svigermoder frem over indser, at hvis hun vil have med dine børn at gøre, så har hun at holde sig ædru, det er enten eller.
Så godt gået min pige 

Kærligst
Sussie
Anmeld