mukaniii skriver:
Hej alle
Så var vi hos lægen og fik for 2. gang at vide at mandens sædkvalitet var dårlig.. Så han ville lave en henvisning til os i januar 2012 hvor det bliver gratis igen..
Så er det nu jeg er rigtig frustreret.. Vi ved ikke om vi vil henvises til det offentlige eller til en privat klinik.. Så vidt jeg ved er det på privat klinkker kun gratis med henvisning fra lægen at få IUI, men hvis man blir henvist til det offentlige så kan et af det tre gratis forsøg også være IVF..
Hvad gør man ..?? Jeg vil helst privat klinik for der er jo nærmest ingen ventetid, men der er jo nok størst chance ved IVF når sædkvaliteten er en del nedsat.. Tænker bare at det måske er dumt at bruge sine gratis forsøg på IUI på privat klinik fordi der ikk er ventetid og hvis det ikke virker så skal man jo selv betale for IVF..
Nogle gode råd..??
Vi valgte det offentlige i første omgang. Nok mest fordi vi syntes det var fjollet at betale så mange penge for det, hvis vi kunne gøre det næsten gratis. Selv om der er loft på, hvad du kommer til at betale for medicinen, er det stadig en hård og dyr omgang.
Men prøv at ringe rundt til de forskellige klinikker og hør om det overhovedet kan lade sig gøre med IUI, med det sædtal I har fået oplyst.
Du skal nok regne med ventetid i det nye år, jeg kunne forestille mig at der er rigtig mange der vil i gang igen.
Der var "normal-situation" da vi var i behandling første gang, og vi kom stort set til med det samme.
Nu er vi i det private, og dér kom vi også til med det samme
Anmeld