Offentlig eller privat..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.918 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. december 2011

Mini us

Hej alle

Så var vi hos lægen og fik for 2. gang at vide at mandens sædkvalitet var dårlig.. Så han ville lave en henvisning til os i januar 2012 hvor det bliver gratis igen..

Så er det nu jeg er rigtig frustreret.. Vi ved ikke om vi vil henvises til det offentlige eller til en privat klinik.. Så vidt jeg ved er det på privat klinkker kun gratis med henvisning fra lægen at få IUI, men hvis man blir henvist til det offentlige så kan et af det tre gratis forsøg også være IVF..

Hvad gør man ..?? Jeg vil helst privat klinik for der er jo nærmest ingen ventetid, men der er jo nok størst chance ved IVF når sædkvaliteten er en del nedsat.. Tænker bare at det måske er dumt at bruge sine gratis forsøg på IUI på privat klinik fordi der ikk er ventetid og hvis det ikke virker så skal man jo selv betale for IVF..

Nogle gode råd..??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

Mini us

anyone..??

Anmeld

25. december 2011

modesty

Kan man ikke skifte fra privat til offentlig hvis de tre IUI forsøg ikke virker? Men det er måske rarest at være det samme sted hele vejen igennem...

Prøv lige at ringe rundt til hospitalerne og tjek det med ventetid. Jeg fik at vide af min (ret så ufede) gynækolog at jeg kunne regne med et års ventetid på Riget, og da vi ringede til dem sagde de tre måneder. Og efter hvad jeg har hørt, er der kortere ventetid på andre hospitaler. Ved dog ikke om der kommer stor tilstrømning nu hvor det bliver gratis igen (vi gik på Riget umiddelbart inden der kom brugerbetaling).

Hvis jeg var dig, ville jeg vente de få måneder der nok er tale om, og gå til det offentlige. Jeg ved ikke hvor du bor henne, men vi har været VILDT glade for Rigets fertilitetsklinik. Top-kompetente og enormt søde.

Pøj pøj med projektet!

Anmeld

26. december 2011

Nessie

mukaniii skriver:

Hej alle

Så var vi hos lægen og fik for 2. gang at vide at mandens sædkvalitet var dårlig.. Så han ville lave en henvisning til os i januar 2012 hvor det bliver gratis igen..

Så er det nu jeg er rigtig frustreret.. Vi ved ikke om vi vil henvises til det offentlige eller til en privat klinik.. Så vidt jeg ved er det på privat klinkker kun gratis med henvisning fra lægen at få IUI, men hvis man blir henvist til det offentlige så kan et af det tre gratis forsøg også være IVF..

Hvad gør man ..?? Jeg vil helst privat klinik for der er jo nærmest ingen ventetid, men der er jo nok størst chance ved IVF når sædkvaliteten er en del nedsat.. Tænker bare at det måske er dumt at bruge sine gratis forsøg på IUI på privat klinik fordi der ikk er ventetid og hvis det ikke virker så skal man jo selv betale for IVF..

Nogle gode råd..??

Vi valgte det offentlige i første omgang. Nok mest fordi vi syntes det var fjollet at betale så mange penge for det, hvis vi kunne gøre det næsten gratis. Selv om der er loft på, hvad du kommer til at betale for medicinen, er det stadig en hård og dyr omgang.

Men prøv at ringe rundt til de forskellige klinikker og hør om det overhovedet kan lade sig gøre med IUI, med det sædtal I har fået oplyst.

Du skal nok regne med ventetid i det nye år, jeg kunne forestille mig at der er rigtig mange der vil i gang igen.

Der var "normal-situation" da vi var i behandling første gang, og vi kom stort set til med det samme.

Nu er vi i det private, og dér kom vi også til med det samme

Anmeld

26. december 2011

Mini us

Tak for svar vi overvejer privat pga ventetiden.. Der er noget med at fungerer de 3 gratis forsøg ikk kan man vist få et gratis ivf forsøg på hospital..???

Anmeld

26. december 2011

Mini us

modesty skriver:

Kan man ikke skifte fra privat til offentlig hvis de tre IUI forsøg ikke virker? Men det er måske rarest at være det samme sted hele vejen igennem...

Prøv lige at ringe rundt til hospitalerne og tjek det med ventetid. Jeg fik at vide af min (ret så ufede) gynækolog at jeg kunne regne med et års ventetid på Riget, og da vi ringede til dem sagde de tre måneder. Og efter hvad jeg har hørt, er der kortere ventetid på andre hospitaler. Ved dog ikke om der kommer stor tilstrømning nu hvor det bliver gratis igen (vi gik på Riget umiddelbart inden der kom brugerbetaling).

Hvis jeg var dig, ville jeg vente de få måneder der nok er tale om, og gå til det offentlige. Jeg ved ikke hvor du bor henne, men vi har været VILDT glade for Rigets fertilitetsklinik. Top-kompetente og enormt søde.

Pøj pøj med projektet!

Vi bor i Hvidovre så er lidt i tvivl om vi skal starte med

Det offentlige..?? For dårlig sædkvalitet er ikke

Det fedeste grundlag for iui

Anmeld

26. december 2011

modesty

mukaniii skriver:

Vi bor i Hvidovre så er lidt i tvivl om vi skal starte med

Det offentlige..?? For dårlig sædkvalitet er ikke

Det fedeste grundlag for iui

Jeg ville ringe til Hvidovre og snakke med dem om ventelister o.s.v.

Og så ville jeg nok også ringe til Riget og høre om der er mulighed for at komme til dér selvom I bor i Hvidovre. De er trods alt den ældste fertilitetsklinik i landet og har indsamlet en hulens masse erfaring. Men jeg er sikker på at Hvidovres klinik er lige så god.

Jeg ville helt klart vælge det offentlige hvis ventelisterne ikke er alt for lange.

Anmeld

27. december 2011

Mini us

Ringede til Hvidovre idag og de sagde et par måneders ventetid .. Er der nogen der har fået behandling på Hvidovre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.