Jeg har virkelig godt kunne mærke i år at der mangler en del i familien..
Vi mistede min mormor for halv andet år siden, men morfar for et halvt år siden.. Så er min far og hans x kæreste gået fra hinanden for lidt over halvandet år siden..
Sidste år tænkte jeg ikke så meget over at vi manglede min mormor, for det var vi mange juleaften, så det var ikke så slemt.. Men i år syntes jeg det er virkelig forfærdeligt at hun ikke er her..
Vi plejer at være 10-15 stykker, men i år var vi kun 5, Min mor, far og 2 søstre og så min nevø på 2 mdr.
Det er normalt super hyggeligt og slet ikke stressende.. Men i år syntes jeg at det var helt vildt stressende, mine forældre gik i bad 10 min før vi skulle spise og sådan nogle ting, det hele blev først lavet i sidste øjeblik, hvor det plejer at blive lavet i god tid..
Da vi spiste rejste min mor far og den ene søster sig op for at gå ned og ryge (fordi der ikke bliver røget i stuen, kun i kælderen), inden mig og min søster var færdige med at spise, vi havde knap nok nået at spise noget.. Da de så kommer op igen sætter de sig så hen i sofaen, istedet for lige at sætte sig ved bordet igen.. Så mig og min søster havde ikke lyst til at sidde der og spise alene, så vi spiste ikke mere.. Så satte vi os hen for at hygge og pakke gaver op..
Vi var kun os 5, så vi fik ikke så mange gaver, det vidste vi jo godt fra starten.. Men så begynder vi at pakke op og vi allesammen får rimelig gode gaver.. Jeg fik et målebæger og vægt i en det var rigtig fedt og så fik jeg en el-kedel de 2 ting fik jeg af mine forældre.. Så kommer vi til gaven fra min yngste søster, der fik jeg en pakke After Eight, det blev jeg godt nok noget skuffet over.. Og især da hun fortalte at hun havde købt det fordi at hun manglede en gave til min mor, så hun gav hende det som hun rigtig skulle have givet mig, som var en parfume.. Er virkelig skuffet at hun så køber en pakke chokolade til mig, fordi hun ikke lige havde købt noget til min mor.. Hun ved også at jeg prøver at tabe mig og at jeg ikke rigtig spiser chokolade og slik og sådan nogle ting..
Syntes bare alt i alt at det har været en rigtig skuffende jul i år, i forhold til hvad det plejer at være.. Jeg fik 3 gaver hvor af den ene var chokolade.. 

Er jeg bare utaknemmelig eller har jeg ret til at være en smule skuffet over at have fået chokolade?