Read the baby, not the books.
Man kan jo også vende det om og sige, at når du giver flaske får han jo hurtigere og nemmere mælk end når han ammer, når han ammer skal han jo "arbejde" mere for det, hvilket jo naturligt vil gøre at han foretrækker flasken.
Når det så er sagt, så er flasken jo ikke noget der gør at din krop kan tilpasse mælkeproduktionen så det passer din søn på samme måde som hvis du ammede 100% for hver måltid du erstattes med erstatning jo mindre producere du, da det jo er hans amning der stimulere din produktion, hvilket også er grunden til at mange begynder med grød og mor ved 4 mdr's alderen fordi der ligger et appetit spring som gør at bebs efterspørger bryst mere end og derfor bliver det hurtigt forvekslet med at den lille mangler næring og har brug for noget andet og mere (men faktisk er modermælk og mme gram for gram mere nærende end grød og mos)
hvis et spørger mig så synes jeg du skal vente med grød og mos, der er en grund til at sundhedsstyrelsen anbefaler fuldamning til de 6 mdr og WHO siger 6 mdr eller mere.
Håber det var noget der kunne bruges, jeg ammer stadig min søn fuldt ud og han er 6 mdr, han vejer 9800g og er 71cm lang, så han mangler ikke noget, har du nogen spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig
Anmeld