hvis jeg nu...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

455 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. december 2011

Azooo

Altså jeg har en lille prins på fire måneder, jeg ammer ham og både flaske også .. Disse dage vil han mere have fra flaske og ik så meget mit bryst mere, altså om natten drikker han fint sit modermælk men om dagen knibber det så må lave flaske .. Så nu er det blevet sådan at om dagen flaske og om natten bryst næsten hver 2-4 time .. Men bliver min mælke produktion ikk mindre af det ? Hvis jeg nu kun ammet omnatten :/ ? .. Har også lidt tanker om at starte på grød, mos og så videre, men høre så meget om at man godt ka vente til de er 6 måneder og at det ikk godt at starte nu som 4 måneders baby .. Vil self det bedste for ham og hør gerne råd om alt .. Men stadig lidt forvirring op i mit hoved både om min modermælk bliver måske mindre og eller starte på give ham noget mad også ? .. What to do ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2011

Filippa & Liva

Hvis han er 4 måneder begynder mange jo at supplere op med lidt grød og mos.

Det er selvfølgelig forskelligt hvornår den lille viser interesse for andet mad end mælken, men følger han med i hvad du spiser og virker nysgerrig og interesseret plejer det at være et af signalerne på at han er klar til at prøve lidt grød eller mos.

Mht. amningen har jeg desværre ikke de store erfaringer men kunne da forestille mig at din produktion måske langsomt går ned, hvis han kun vil have bryst om natten - spiser han store portioner der eller er det mest for hyggens skyld?

Anmeld

23. december 2011

Azooo

Hvis han er 4 måneder begynder mange jo at supplere op med lidt grød og mos.

Det er selvfølgelig forskelligt hvornår den lille viser interesse for andet mad end mælken, men følger han med i hvad du spiser og virker nysgerrig og interesseret plejer det at være et af signalerne på at han er klar til at prøve lidt grød eller mos.

Mht. amningen har jeg desværre ikke de store erfaringer men kunne da forestille mig at din produktion måske langsomt går ned, hvis han kun vil have bryst om natten - spiser han store portioner der eller er det mest for hyggens skyld?

Tak for dit svar .. Altså om natten drikker han det han skal og sover så videre .. Men når han er helt rigtig vågn vil han ikk tage mod mit bryst springer så over til mme .. .. Ja han viser faktisk ret meget interesse over for hva vi spiser , kigger på maden når man så tager en ske af noget og putter i munden så stirrer han da bare ..

Anmeld

23. december 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Man kan jo også vende det om og sige, at når du giver flaske får han jo hurtigere og nemmere mælk end når han ammer, når han ammer skal han jo "arbejde" mere for det, hvilket jo naturligt vil gøre at han foretrækker flasken.

Når det så er sagt, så er flasken jo ikke noget der gør at din krop kan tilpasse mælkeproduktionen så det passer din søn på samme måde som hvis du ammede 100% for hver måltid du erstattes med erstatning jo mindre producere du, da det jo er hans amning der stimulere din produktion, hvilket også er grunden til at mange begynder med grød og mor ved 4 mdr's alderen fordi der ligger et appetit spring som gør at bebs efterspørger bryst mere end og derfor bliver det hurtigt forvekslet med at den lille mangler næring og har brug for noget andet og mere (men faktisk er modermælk og mme gram for gram mere nærende end grød og mos)

hvis et spørger mig så synes jeg du skal vente med grød og mos, der er en grund til at sundhedsstyrelsen anbefaler fuldamning til de 6 mdr og WHO siger 6 mdr eller mere.

Håber det var noget der kunne bruges, jeg ammer stadig min søn fuldt ud og han er 6 mdr, han vejer 9800g og er 71cm lang, så han mangler ikke noget, har du nogen spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig

Anmeld

23. december 2011

Molly8

Heza2410 skriver:

Altså jeg har en lille prins på fire måneder, jeg ammer ham og både flaske også .. Disse dage vil han mere have fra flaske og ik så meget mit bryst mere, altså om natten drikker han fint sit modermælk men om dagen knibber det så må lave flaske .. Så nu er det blevet sådan at om dagen flaske og om natten bryst næsten hver 2-4 time .. Men bliver min mælke produktion ikk mindre af det ? Hvis jeg nu kun ammet omnatten :/ ? .. Har også lidt tanker om at starte på grød, mos og så videre, men høre så meget om at man godt ka vente til de er 6 måneder og at det ikk godt at starte nu som 4 måneders baby .. Vil self det bedste for ham og hør gerne råd om alt .. Men stadig lidt forvirring op i mit hoved både om min modermælk bliver måske mindre og eller starte på give ham noget mad også ? .. What to do ..

Vi bøvlede med amningen - undtagen om natten. Af en ammerådgiver fik jeg at vide, at amningen stimuleres ekstra om natten..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.