Tager du kosttilskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

349 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. december 2011

Kloster

Hej.

Kom til at tænke på, om I tager kosttilskud?

Hvad tager I?

Og hvorfor?

Tager I det bare, ell er det i samråd med lægen?

Jeg tager 2 D3-vitaminer om vinteren, 3 x fiskeoliekapsler og 1 alm vitaminpille. Fik taget blodprøver sidste år ang den D3-vitaminpille. Har aftalt med min læge, at jeg tager 2 stk om vinteren.

D3-vitaminerne tager jeg pga træthed, energi og manglende sol. Fiskeoliekapslerne tager jeg pga jeg slet slet ikke får nok fisk og for at smøre mine lede og forebygge dårlige lede. Den alm vitaminpille tager jeg for at sikre at jeg bliver dækket godt ind med alle de andre vitaminer, fx spiser jeg ikke indmad, ikke sikkert jeg spiser nok af bestemte grøntsager osv.

Smækker lige et link ind, jeg har fundet på netdoktoren...

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitaminerhvilke.htm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2011

LilleLene

Kloster skriver:

Hej.

Kom til at tænke på, om I tager kosttilskud?

Hvad tager I?

Og hvorfor?

Tager I det bare, ell er det i samråd med lægen?

Jeg tager 2 D3-vitaminer om vinteren, 3 x fiskeoliekapsler og 1 alm vitaminpille. Fik taget blodprøver sidste år ang den D3-vitaminpille. Har aftalt med min læge, at jeg tager 2 stk om vinteren.

D3-vitaminerne tager jeg pga træthed, energi og manglende sol. Fiskeoliekapslerne tager jeg pga jeg slet slet ikke får nok fisk og for at smøre mine lede og forebygge dårlige lede. Den alm vitaminpille tager jeg for at sikre at jeg bliver dækket godt ind med alle de andre vitaminer, fx spiser jeg ikke indmad, ikke sikkert jeg spiser nok af bestemte grøntsager osv.

Smækker lige et link ind, jeg har fundet på netdoktoren...

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitaminerhvilke.htm

Jeg tager Livol Gravid, hemojern, fiskeolie og kalk

Anmeld

23. december 2011

Maja_4000

Nej , men jeg ville gerne .. Er bare en klovn til at huske det Jeg huskede det i graviditeten Men nu har jeg nok at gøre med at huske at give min datter en :b Haha

Anmeld

23. december 2011

Kloster

Maja_4000 skriver:

Nej , men jeg ville gerne .. Er bare en klovn til at huske det Jeg huskede det i graviditeten Men nu har jeg nok at gøre med at huske at give min datter en :b Haha

Hjemme ved os, er mine vitaminer en ligeså vigtig del af aftens borddækningen, som fx bestik og glas. Så jeg tager det hver aften med mit aftensmad

Anmeld

23. december 2011

modesty

Multivitamin, ekstra D-vitamin, fiskeolie, kalk (drikker ikke mælk) og zink.

Anmeld

23. december 2011

Camillee

Jeg spiser Gravitamin, Gravijern og fiskeolie (:

Anmeld

23. december 2011

Maja_4000

Kloster skriver:

Hjemme ved os, er mine vitaminer en ligeså vigtig del af aftens borddækningen, som fx bestik og glas. Så jeg tager det hver aften med mit aftensmad

Det har jeg prøvet Men jeg husker det kun , hvis de står på bordet .. Jeg jeg gider ikke glo på dem

Anmeld

23. december 2011

MorEllen

Ja, jeg er en vitaminfreak Tager multivitamin, jern, c-vitamin og tran.. Har også taget b-vitamin et stykke tid pga mit pistrete ammehår, men nu har jeg stoppet med det. Det bliver simpelthen for vanddrivende både at tage b og c-vitamin Og mit hår er ved at være sig selv igen.

Multivitamin og tran tager jeg i alle måneder der er R i..det har jeg altid gjort... det holder mig sund og rask
Jern tager jeg pga lav hæmoglobin.
C-vitamin tager jeg fordi det hjælper på optaget af jern også forebygger det UVI

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.