Kloster skriver:
Hej.
Jeg er jo noget - en hel det træt af mit arb. Min chef ved det godt, men kan ikke gøre så meget ved det.
Jeg er inde og kigge på jobnet.dk hver eneste dag, men sjældent der er noget. Jeg arb som Ssa på et pl.hjem på 33 timer om ugen i gennemsnit. Jeg har ikke lyst til at komme på et andet pl.hjem for at lave akurat det samme. Men jeg vil lidt andet.
Nu er det så slået en stilling op, der hedder stedfortræder for plejehjemsleder. Det ser ikke ud til, der er alm pleje i stillingen, men mere administrativt arbejde og det ansvar der følger med.
Det jeg tænker er bare, at det er 45 min kørsel (jeg har 4 km på arb nu) Det er 37 timer om ugen og sikkert i alle hverdage (her mister jeg mine korte dage og hverdagsfri) Også er det jo ikke lige en drømmestilling. Den giver mig nye udfordringer og jeg bliver ikke så fysisk slidt. Men måske skulle jeg søge den og se om jeg overhovedet kom til samtale. Måske skal jeg vente med at søge noget, jeg virkelig brænder for....
Hvad siger I??
Jeg mener, at man virkelig, virkelig skal brænde for jobbet, når man søger en lederstilling. Det er hårdt og ofte utaknemmeligt at være den, der træffer beslutningerne, og det kræver, at man er dedikeret - især de første år, hvor alt, hvad man gør, bliver vejet og målt af medarbejderne.
Jeg ville nødigt have en leder, som ikke som udgangspunkt opfattede det som en drømmestilling, og som måske mest havde søgt jobbet for at komme væk fra noget andet - og jeg tror altså, det vil skinne igennem, hvis du egentlig ikke er ellevild.
På den anden side, så vil du vide langt mere om, hvad jobbet indebærer og have mere at træffe din beslutning ud fra, hvis du søger det og kommer til samtale - og hvem ved, om du måske bliver fuldstændigt "tændt", når du hører mere?
Er der ingen krav om efteruddannelse m.v. for ledere i dit fag?