Skal søge / skal ikke søge (job)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

533 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. december 2011

Kloster

Hej.

Jeg er jo noget - en hel det træt af mit arb. Min chef ved det godt, men kan ikke gøre så meget ved det.

Jeg er inde og kigge på jobnet.dk hver eneste dag, men sjældent der er noget. Jeg arb som Ssa på et pl.hjem på 33 timer om ugen i gennemsnit. Jeg har ikke lyst til at komme på et andet pl.hjem for at lave akurat det samme. Men jeg vil lidt andet.

Nu er det så slået en stilling op, der hedder stedfortræder for plejehjemsleder. Det ser ikke ud til, der er alm pleje i stillingen, men mere administrativt arbejde og det ansvar der følger med.

Det jeg tænker er bare, at det er 45 min kørsel (jeg har 4 km på arb nu) Det er 37 timer om ugen og sikkert i alle hverdage (her mister jeg mine korte dage og hverdagsfri) Også er det jo ikke lige en drømmestilling. Den giver mig nye udfordringer og jeg bliver ikke så fysisk slidt. Men måske skulle jeg søge den og se om jeg overhovedet kom til samtale. Måske skal jeg vente med at søge noget, jeg virkelig brænder for....

Hvad siger I??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2011

Clisolka

Kloster skriver:

Hej.

Jeg er jo noget - en hel det træt af mit arb. Min chef ved det godt, men kan ikke gøre så meget ved det.

Jeg er inde og kigge på jobnet.dk hver eneste dag, men sjældent der er noget. Jeg arb som Ssa på et pl.hjem på 33 timer om ugen i gennemsnit. Jeg har ikke lyst til at komme på et andet pl.hjem for at lave akurat det samme. Men jeg vil lidt andet.

Nu er det så slået en stilling op, der hedder stedfortræder for plejehjemsleder. Det ser ikke ud til, der er alm pleje i stillingen, men mere administrativt arbejde og det ansvar der følger med.

Det jeg tænker er bare, at det er 45 min kørsel (jeg har 4 km på arb nu) Det er 37 timer om ugen og sikkert i alle hverdage (her mister jeg mine korte dage og hverdagsfri) Også er det jo ikke lige en drømmestilling. Den giver mig nye udfordringer og jeg bliver ikke så fysisk slidt. Men måske skulle jeg søge den og se om jeg overhovedet kom til samtale. Måske skal jeg vente med at søge noget, jeg virkelig brænder for....

Hvad siger I??

Hvorfor ikke sende en ansøgning afsted - du kan jo tage til samtalen, hvis du bliver inkaldt, og altid takke nej, hvis ikke det er noget for dig alligevel 

Anmeld

23. december 2011

Lunae

Kloster skriver:

Hej.

Hvad siger I??

Jeg ville sende en ansøgning og se hvad det sker. Så har du jo også lidt længere betænkningstid

Anmeld

23. december 2011

Miss T

Når det er en stedfortræder/lederstilling, så kan du lige så godt lade være med at søge stillingen, for kan de mærke at du ikke også brænder for det administrative/ledelsesmæssige så får du alligevel ikke jobbet, så spar krudtet til drømmejobbet kommer og lad dem med lyst til administrativt/ledelse komme til. Bare min mening.

Anmeld

23. december 2011

Kloster

Miss T skriver:

Når det er en stedfortræder/lederstilling, så kan du lige så godt lade være med at søge stillingen, for kan de mærke at du ikke også brænder for det administrative/ledelsesmæssige så får du alligevel ikke jobbet, så spar krudtet til drømmejobbet kommer og lad dem med lyst til administrativt/ledelse komme til. Bare min mening.

Tror du læser mit indlæg som, at jeg ikke vil have ansvaret og det administrative arb.

Det vil jeg gerne have. Jeg ønsker ikke helhedsplejen i mit arbejde.

Så mon ikke, jeg skulle bruge bare lidt krudt alligevel

Anmeld

23. december 2011

Miss T

Kloster skriver:

Tror du læser mit indlæg som, at jeg ikke vil have ansvaret og det administrative arb.

Det vil jeg gerne have. Jeg ønsker ikke helhedsplejen i mit arbejde.

Så mon ikke, jeg skulle bruge bare lidt krudt alligevel

Nej jeg læser dit indlæg som det at du gerne vil spare din krop fysisk, men at det ikke er drømmejobbet og jeg tror ikke, at du får en lederstilling, hvis ikke du kan udvise reel interesse eller at du brænder for de tiltag, men som sagt det er blot min opfattelse.

Jeg synes da at du skal søge det, hvis du kan se dig selv som konstitueret leder med ansvar for personale, økonomi og hvad dertil hører, så er det ideelt at søge, men hvis man er i tvivl, ville jeg undlade at søge og det er personligt for ellers ender du op ligesom med det job du har nu, hvor du ikke er tilfreds, tror jeg.

Anmeld

23. december 2011

Miss T

Det vigtigste er jo blot at du følger dit hjerte og din fornemmelse.

Anmeld

23. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kloster skriver:

Hej.

Hvad siger I??

Jeg mener, at man virkelig, virkelig skal brænde for jobbet, når man søger en lederstilling. Det er hårdt og ofte utaknemmeligt at være den, der træffer beslutningerne, og det kræver, at man er dedikeret - især de første år, hvor alt, hvad man gør, bliver vejet og målt af medarbejderne.

Jeg ville nødigt have en leder, som ikke som udgangspunkt opfattede det som en drømmestilling, og som måske mest havde søgt jobbet for at komme væk fra noget andet - og jeg tror altså, det vil skinne igennem, hvis du egentlig ikke er ellevild.

På den anden side, så vil du vide langt mere om, hvad jobbet indebærer og have mere at træffe din beslutning ud fra, hvis du søger det og kommer til samtale - og hvem ved, om du måske bliver fuldstændigt "tændt", når du hører mere?

Er der ingen krav om efteruddannelse m.v. for ledere i dit fag?

Anmeld

23. december 2011

Kloster

Mor og meget mere skriver:

Jeg mener, at man virkelig, virkelig skal brænde for jobbet, når man søger en lederstilling. Det er hårdt og ofte utaknemmeligt at være den, der træffer beslutningerne, og det kræver, at man er dedikeret - især de første år, hvor alt, hvad man gør, bliver vejet og målt af medarbejderne.

Jeg ville nødigt have en leder, som ikke som udgangspunkt opfattede det som en drømmestilling, og som måske mest havde søgt jobbet for at komme væk fra noget andet - og jeg tror altså, det vil skinne igennem, hvis du egentlig ikke er ellevild.

På den anden side, så vil du vide langt mere om, hvad jobbet indebærer og have mere at træffe din beslutning ud fra, hvis du søger det og kommer til samtale - og hvem ved, om du måske bliver fuldstændigt "tændt", når du hører mere?

Er der ingen krav om efteruddannelse m.v. for ledere i dit fag?

De søger en Ssa'er og jeg ville umiddelbart godt kunne nikke ja til alle deres krav.

Efteruddannelse bliver man, i den kommune, jeg arbejder i, tilbudt i den ledende stilling og i stedfortræder stillingen. Ikke et krav at man har den før man starter.

Jeg kan sagtens se det I alle skriver. Og næhh... Tror ikke jeg brænder for det... Jeg brænder for noget andet, bare ikke helhedsplejen.

Tror ikke jeg søger den, men tak til alle for svarene...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.