Nogle her med ......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

367 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. december 2011

Anonym trådstarter

Hej Piger.....

Har lavet denne tråd da jeg virkelig håber der sidder nogle enten med gigt eller som har lidt erfaring med det....

Je ghar de sidste 3 måneder gået med smerter i finge rog håndled og den ene ankel..... Min finger er stive om morgen og føles som om de sover..... Jeg har tit problemer med at åbne ting, låg osv selvom det kun sidder løst på....

Igår var jeg ved lægen da jeg kun synes det er blevet værre og samtidig føler jeg mig træt og uoplagt.... Hun tog nogle blod prøver som jeg vil få svar på onsdag.... Nu sidde rjeg og vil håbe nogle kan fortælle lidt om bibirkninger, behandling, fremtids udsigter og andre bud på hvad det måske kan være, hvis du ikke mener det er gigt, for noget føles forkert.....

Håber virkelig nogle sidder inde med råd eller erfaringer. Jeg er 31 år og synes det er rigtigt tidligt hvis det skulle være led gigt selvom både min mor og mormor har slemt gigt begge to...

Rigtigt god jul til alle....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2011

SussieThyssen

Åhh din stakkel.

Ja det kunne da godt lyde som om du også har fået gigt.
Visse typer gigt er jo arveligt..desværre.

Jeg har også været under udredning for gigt hos en reumatolog, og han fandt så ud af, at jeg ikke har gigt, men lider af en gendefekt, der giver gigtlignende symptomer

Træls...men sådan er livet.

Stort knus
Sussie

Anmeld

23. december 2011

Muffinmus

lyder desværre ret meget som gigt...

Havde selv et mega slemt tilfælde fra nytår og frem til sommeren med en slags akut flyvende psoriasisgigt der kom fra den ene dag til den anden og gik væk hen af vejen, til sidst med lidt hjælp fra piller.

De kan ikke sige om det vil komme igen eller blive væk eller komme på en anden måde eller noget son helst...faktisk er de ikke helt sikre på hvad der lige præcist var galt, andet end at det var gigt af en art der ramte mig. Det fløj rundt i kroppen, i hænderne den ene dag, i en fod den næste og et knæ eller i nakken og med så stor styrke jeg var totalt handicappet der hvor det ramte...ramte det nogle dage af gange var det ikek så slemt, så kunne gigtpiller tage en del af  det,men ramte det kun en dag var det nærmest med 10 dobbelt styrke og jeg kunne INTET med den del af kroppen der gjorde ondt. Måtte have min mand til at give mig tøj på, rede mit hår osv osv. Kunne ikke engang give mine unger tøj på eller hjæpe med ret meget på de slemme dage.

Den dag i dag frygter jeg stadig det skal komme igen fra den ene dag til den anden, men jeg håber det ikke.

Men det ramte også mine fingre, dog ikke på helt samme måde som dig, dit er mere som almindeligt gigt, hvor fingrene hæver op, det gjorde mine ikke ret tit, mere som en skraæp smerte som om jeg skulle gære alt med brækkede fingre.

Men kunne intet når det ramte, ikke åbne en mælk, eller en pakke pålæg,sodavand eller lign.

Fik nogle piller som gjorde godt,men desværre kunne min krop ikke tåle det og efter 6 uger måtte jeg stoppe fordi mine blodprøver var helt tossede.

Grunden til at de mistænkte gigt var at min krop da det startede viste tegn på infektion uden at have det....og det er åbenbart kendetegnet for netop gigttilfælde. Men fik målt CRP hele tiden og til sidst var det helt oppe omkring 100, da jeg havde det værst.

Men kender kun en enkelt der har det meget i fingre som dig, hun får piller og arbejder på kontor til dagligt:-)

Håber du finder ud af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.