Penicillinen har ikke virket

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.319 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. december 2011

An&Jo

Jeg kom sidste fredag på en 7 dages kur for halsbetændelse, og jeg har jo så taget den sidste pille, men der er overhovedet ikke bedring i min hals, ville i konsultere vagtlægen senere??

jeg er en knold for sov jo selvfølgelig længe idag nu når jeg ikke har sønnike hjemme, og nåede derfor ikke at ringe til egen læge..

men ville i ringe og få en ny penicillin kur??

vi når jo snart op på 3 uger hvor jeg ikke har fået andet end flydende eller halvt flydende mad??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Ja, jeg ville da helt klart ringe.

Blev du podet, så du er klar over præcis hvilken bakterie det er som har besat dig?

Anmeld

23. december 2011

SussieThyssen

An&Jo skriver:

Jeg kom sidste fredag på en 7 dages kur for halsbetændelse, og jeg har jo så taget den sidste pille, men der er overhovedet ikke bedring i min hals, ville i konsultere vagtlægen senere??

jeg er en knold for sov jo selvfølgelig længe idag nu når jeg ikke har sønnike hjemme, og nåede derfor ikke at ringe til egen læge..

men ville i ringe og få en ny penicillin kur??

vi når jo snart op på 3 uger hvor jeg ikke har fået andet end flydende eller halvt flydende mad??

Det lyder da stygt..mon du skulle have fået mononucleose??

Ja...kontakt lægen.

Anmeld

23. december 2011

An&Jo

RGN skriver:

Ja, jeg ville da helt klart ringe.

Blev du podet, så du er klar over præcis hvilken bakterie det er som har besat dig?

jeg blev podet ja, men aner ikke hvilken bakterie det er..
det fik jeg ikke afvide nemlig..

Anmeld

23. december 2011

An&Jo

SussieThyssen skriver:

Det lyder da stygt..mon du skulle have fået mononucleose??

Ja...kontakt lægen.

mono hvad for noget?? :O Det lød ret indviklet..

Jeg ved at da jeg sidste fredag blev podet fik afvide at min dårlige ånde skulle forsvinde i løbet af et par dage, hvilket den IKKE gjorde, og den er så styg at jeg selv får kvalme af den.. så tyggegummi er min bedste ven de her dage, men bliver så dælens sulten af at tygge det, og det hjælper jo ikke så meget når youghurt altså ikke mætter på samme måde som brød

derudover sagde han at han aldrig havde set den der stix skifte farve så hurtigt, så måtte være hårdt ramt, og det er jeg altså os.. men er da endelig kommet af med feberen, den forsvandt igår, efter at have varet i noget der ligner 10-12 dage.. :O

Anmeld

23. december 2011

Nemesis

Hvis feberen er væk tyder det på penicilinen er begyndt at virke...men det har godt nok taget lang tid og det er også en kort kur synes jeg.

Jeg ville nok selv se tiden an over julen og hvis feberen kom igen så ville jeg helt klart ringe.

God bedring.

Sisse

Anmeld

23. december 2011

An&Jo

Nemesis skriver:

Hvis feberen er væk tyder det på penicilinen er begyndt at virke...men det har godt nok taget lang tid og det er også en kort kur synes jeg.

Jeg ville nok selv se tiden an over julen og hvis feberen kom igen så ville jeg helt klart ringe.

God bedring.

Sisse

ja feberen er væk, men har jo stadig ligeså ondt i halsen som jeg havde inden jeg startede på penicillinen, og det var jo der penicillinen skulle hjælpe..

feberen skulle gå væk af sig selv, da det var en virus infektion jeg havde udover halsbetændelsen..

og den burde jo ikke først begynde at virke den dag jeg tager den sidste pille.. normalt når jeg har halsbetændelse, virker pillerne i løbet af dag to hvor jeg tager dem..

Anmeld

23. december 2011

Nemesis

An&Jo skriver:

ja feberen er væk, men har jo stadig ligeså ondt i halsen som jeg havde inden jeg startede på penicillinen, og det var jo der penicillinen skulle hjælpe..

feberen skulle gå væk af sig selv, da det var en virus infektion jeg havde udover halsbetændelsen..

og den burde jo ikke først begynde at virke den dag jeg tager den sidste pille.. normalt når jeg har halsbetændelse, virker pillerne i løbet af dag to hvor jeg tager dem..

ja synes også at dine piller virkede meget sent...det har jeg dog oplevet før men der har min kur så også været mindst 10 dage så der har været mere kur tilbage til at tage resten.

Du kan ringe til lægevagten og høre ad...men en halsbetændelse giver jo også feber og det kan være penicilinen der har sørget for det er væk men din hals burde nu også have været meget bedre.

Synes du skal prøve..er du heldig kan du måske få en anden kur og kan lige nå at tage så din hals måske kan nyde lidt and i morgen.

.-) Sisse

Anmeld

23. december 2011

An&Jo

Nemesis skriver:

ja synes også at dine piller virkede meget sent...det har jeg dog oplevet før men der har min kur så også været mindst 10 dage så der har været mere kur tilbage til at tage resten.

Du kan ringe til lægevagten og høre ad...men en halsbetændelse giver jo også feber og det kan være penicilinen der har sørget for det er væk men din hals burde nu også have været meget bedre.

Synes du skal prøve..er du heldig kan du måske få en anden kur og kan lige nå at tage så din hals måske kan nyde lidt and i morgen.

.-) Sisse

jeg plejer nu jeg tænker mig om også at få antibiotika når jeg har halsbetændelse, ved ikke om det kan have noget at sige mht virkningen af det..

jeg har halsbetændelse mange gange i løbet af året, og vi har snakket fjernelse af mandler, men det kan ikke lade sig gøre lige nu, og derfor ved jeg jo også at jeg normalt hurtigt er ovre det når først jeg kommer igang med en behandling..

jeg må prøve at ringe derind og lige få en vurdering på det hele.. det kan være jeg er heldig at få en ny omgang ja, så jeg kan spise lidt af den steg jeg selv skal kokkerere imorgen, ellers bliver det lidt kedeligt at stå og lave den når jeg ikke selv kan spise den..

Anmeld

23. december 2011

SussieThyssen

An&Jo skriver:

mono hvad for noget?? :O Det lød ret indviklet..

Jeg ved at da jeg sidste fredag blev podet fik afvide at min dårlige ånde skulle forsvinde i løbet af et par dage, hvilket den IKKE gjorde, og den er så styg at jeg selv får kvalme af den.. så tyggegummi er min bedste ven de her dage, men bliver så dælens sulten af at tygge det, og det hjælper jo ikke så meget når youghurt altså ikke mætter på samme måde som brød

derudover sagde han at han aldrig havde set den der stix skifte farve så hurtigt, så måtte være hårdt ramt, og det er jeg altså os.. men er da endelig kommet af med feberen, den forsvandt igår, efter at have varet i noget der ligner 10-12 dage.. :O

Mononucleose = Kyssesyge.

Kratig infektion, der som regel starter i halsen, med hævede kirtler, og som ofte spreder sig til resten af de store kirtler i kroppen, som fx milten.
Man kan have feber i flere uger og skal igennem en langvarig antibiotikabehandling.
Man får gerne så ondt i halsen at man næsten ikke kan spise eller drikke.

Så jeg synes da lige du skal nævne kyssesyge for lægen, når du snakker med ham.
Ikke at det nødvendigvis er det overhovedet, men alarmklokken ringer altid i mit hovede, hvis jeg hører om nogen, som snakker om voldsomt ondt i halsen og feber i mange dage og hvor en almindelig antibiotikakur ikke virker med det samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.