er der alkohol i baileyis ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2011

serinasmor

l.kjoeller skriver:

der er alkohold i da det ikke fordamper på samme måde som i sauce. du kan dog prøve at høre hvor meget hun kommer i for kan være det er meget lidt pr portion

det kan selvfølgelig være

men når det nu er til serina så tager vi bare noget 3farvet is med specielt til hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

l.kjoeller

serinasmor skriver:

det kan selvfølgelig være

men når det nu er til serina så tager vi bare noget 3farvet is med specielt til hende

hehe ... tænkte du måske var gravid.. havde ikke lige tænkt på din datter ville også tage et alternativ med

Anmeld

22. december 2011

serinasmor

l.kjoeller skriver:

hehe ... tænkte du måske var gravid.. havde ikke lige tænkt på din datter ville også tage et alternativ med

er heldigvis ikke gravid  selvom det kunne være hyggeligt .. men der er ikke lige plads i vores hverdag til en baby lige foreløbig  

Anmeld

22. december 2011

Muffin_girl

serinasmor skriver:

Hejsa folkens ..

Jeg har fået at vide af dem der står for menuen nytårsaften at vi skal have hjemmelavet baileyis til desert ..

er der nogen der ved om der er alkohol i sådan noget ? eller er det fordampet som i hvis du putter rødvin i sauce og koger ind ??

På forhånd tak

God jul

Serinasmor 

Jeg er på noget antibiotika.. Og har været på hospitalet, og de frarådede alt med alkohol, SOVS-CHOKOLADE-IS-KAGER !!! ALT !! der vil altid være en lille procent del af alkohol i .. Kan godt være den er meget lille.. Men chancen er der.. 

Kan også huske da jeg arbejde som tjener, lavede vi speciel sovs til folk på medicin og børn.. Da alkoholen ikke er 100% væk... 

Anmeld

22. december 2011

JulieE

MissTas skriver:

vil absolut mene der er alkohol i

er der også i whisky sovs, rødvinssovs osv. da alkohol kun fordamper ved ufattelig høj temperatur

Undskyld... jeg kan ikke lade være... men der kan ikke være meget alkohol  tilbage i f.eks rødvins sovs osv. Alkohol fordamper ved 78 grader, så når en sovs koges godt op fordamper langt det meste alkohol 

Anmeld

22. december 2011

MissTas

JulieE skriver:

Undskyld... jeg kan ikke lade være... men der kan ikke være meget alkohol  tilbage i f.eks rødvins sovs osv. Alkohol fordamper ved 78 grader, så når en sovs koges godt op fordamper langt det meste alkohol 

sorry, min fejl

Anmeld

22. december 2011

Miss T

Der er alkohol i men det er jo begrænsede mængder når der er tale om is.

Anmeld

22. december 2011

Miss T

serinasmor skriver:

du mener det skal koge for at alkohol forsvinder .. lyder absolut logisk

*at google en opskrift* i følge denne skal der "smages" til med bailey når cremen er kold ..

ergo er der alkohol i baileyis og vi skal have desert med til serina

mon ikke hun bliver mindst ligeså glad for 3farvet is

tak for hjælpen

Der er formentlig tale om 1 dl eller 1½ dl bailey til en liter is, så der burde altså ikke ske noget ved at børnene også spiser det. Det er jo blot for at få smagen og ikke forpeste isen med sprut

Anmeld

22. december 2011

JulieE

MissTas skriver:

sorry, min fejl

Bare ok  Kunne ikke lade være, for det er nemlig noget vi også har diskuteret herhjemme, så jeg undersøgte det en gang 

Anmeld

22. december 2011

MissTas

JulieE skriver:

Bare ok  Kunne ikke lade være, for det er nemlig noget vi også har diskuteret herhjemme, så jeg undersøgte det en gang 

hehe, det er skam helt i orden.. vil gerne gi dig ret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.