eksem i hovedebunden :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

286 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. december 2011

Dianaaa

hej jeg mangler lige nogen råd til det her

min søn har arp i hovedebunden som så mange andre babyer har, og der plejer jeg at ''kæmme'' og smører babyolie i hovedebunden på ham , MEN han har desværre fået eksem  og det er også i hovedebunden og jeg er så bange for at det skal  gøre ondt på ham eller et eller andet når jeg kæmmer , har fået noget creme for hans eksem, men ved ikke om det virker ordenligt når nu der også er arp, altså om det kan trænge ordenligt ind ?  skal jeg bare gøre som jeg plejer og så smører creme på bagefter ?

på forhånd tak og god jul til jer allesammen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

Dianaaa

Dianaaa skriver:

min søn har arp i hovedebunden som så mange andre babyer har, og der plejer jeg at ''kæmme'' og smører babyolie i hovedebunden på ham , MEN han har desværre fået eksem  og det er også i hovedebunden og jeg er så bange for at det skal  gøre ondt på ham eller et eller andet når jeg kæmmer , har fået noget creme for hans eksem, men ved ikke om det virker ordenligt når nu der også er arp, altså om det kan trænge ordenligt ind ?  skal jeg bare gøre som jeg plejer og så smører creme på bagefter ?

slet ingen

Anmeld

21. december 2011

Janni.

Dianaaa skriver:

Silas fik også eksem oveni arp da han var mindre. Vi blev rådet til at gnubbe ham godt i håret med en lidt grovere svamp eller en vaskeklud, derefter fjerne arpen så godt som det nu er muligt og så påsmøre cremen.

Altså så godt som man nu kan uden at det gør ondt.

Anmeld

21. december 2011

Dianaaa

Janni. skriver:

Silas fik også eksem oveni arp da han var mindre. Vi blev rådet til at gnubbe ham godt i håret med en lidt grovere svamp eller en vaskeklud, derefter fjerne arpen så godt som det nu er muligt og så påsmøre cremen.

Altså så godt som man nu kan uden at det gør ondt.

1000 tak , det må jeg prøve ! tænkte også at tættekammen måske ville være lidt for hård ?

Anmeld

21. december 2011

Janni.

Dianaaa skriver:

1000 tak , det må jeg prøve ! tænkte også at tættekammen måske ville være lidt for hård ?

Vi gnubbede ham rigtig godt hver 2. dag når han var i bad, og lavede lidt sjov med det. Eksemen forsvandt efter kort tid. 

Da den forsvandt nøjes vi med at putte lidt olie i hans badvand, det holdte arpen væk også. 

I følge vores læge så blev Silas ved med at døje med arp fordi hans hovedbund blev "lukket til" af olien, hvis du forstår hvad jeg mener.

Anmeld

21. december 2011

VNB

Dianaaa skriver:

Viktor havde også rigtig meget arp som helt lille. Vi lagde et par våde camille the poser på hans hovedbund når han var i bad, og så lod vi det trække godt ind.

Vi massede også hovedbunden med baby olie, og redte forsigtig hans hovedbund med en helt blød tandbørste 2-4 gange om dagen. 

Efter ca 3 mdr var hans arp fuldstændig væk 

man kan også få noget baby shampoo som er beregnet mod arp. 

Anmeld

21. december 2011

Maja_4000

Nu har vi aldrig haft problemer med hverken arp eller eksem .. Men jeg ved , at man kan få en blød tættekam .. Måske du kunne bruge sådan en i stedet ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.