mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. december 2011

Anonym trådstarter

min søn er 6 måneder men mit spørgsmål er hvad jeg ka gi ham at spise ?

tør ikk gi ham brød er bange for han ikk ka tygge det og bliver kvalt i det.

han ka ikk li havregrød eller kartoffelmos.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

otlitrom

Har du prøvet med andre forer for grøntsagsmos? evt. kombineret med kartoffelmosen. ?

Hirsegrød, boghvedegrød, majsgrød, risgrød.. Der er mange muligheder. Min søn runder dog førdt de 6 mdr om et par uger, så vi er ikke lige helt samme sted. Men vi har fået hæftet "barnemad" fra vores SP og det er jeg glad for. Ellers kan man hente informationer via bl.a. sundhedsstyrrelsen.

åber det var en lille hjælp

Anmeld

21. december 2011

Maja_4000

Gulerodsmos Min Caroline spiste ALT , bare det havde en lille smag af gulerødder .. De er søde jo .. Og det er de vandt til fra mm / mme

Anmeld

21. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

min søn er 6 måneder men mit spørgsmål er hvad jeg ka gi ham at spise ?

tør ikk gi ham brød er bange for han ikk ka tygge det og bliver kvalt i det.

han ka ikk li havregrød eller kartoffelmos.

Prøv med øllebrød til en start så han kan vende sig til smagen.

Og så laver du bittesmå hapser af bondebrød, og når jeg siger bittesmå..så mener jeg bittesmå.
Kan du huske de der små chokolader, der hed Minimuh, man kunne få til en krone for flere år tilbage??
Når man åbnede chokoladen så var den inddelt i små stykker, der kunne brækkes fra hinanden, så små skal de være.
Smør dem med fx rejeost, torskerogn eller leverposteg, og gå så igang og se om ikke han kan lide det.
Det kan de fleste småbørn godt.

Tag dig ikke af hvis de laver lidt brækfornemmelser i starten..det gør de alle sammen

Lav grønsagsmos med lidt kogt fisk eller torskerogn og blend det med en lille smørklat, så skal du bare se hvor det glider ned
Kan han ikke lide kartoffelmos, så lav i stedet ris og gulerødder, ærter.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. december 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Prøv med øllebrød til en start så han kan vende sig til smagen.

Og så laver du bittesmå hapser af bondebrød, og når jeg siger bittesmå..så mener jeg bittesmå.
Kan du huske de der små chokolader, der hed Minimuh, man kunne få til en krone for flere år tilbage??
Når man åbnede chokoladen så var den inddelt i små stykker, der kunne brækkes fra hinanden, så små skal de være.
Smør dem med fx rejeost, torskerogn eller leverposteg, og gå så igang og se om ikke han kan lide det.
Det kan de fleste småbørn godt.

Tag dig ikke af hvis de laver lidt brækfornemmelser i starten..det gør de alle sammen

Lav grønsagsmos med lidt kogt fisk eller torskerogn og blend det med en lille smørklat, så skal du bare se hvor det glider ned
Kan han ikke lide kartoffelmos, så lav i stedet ris og gulerødder, ærter.

Kærligst
Sussie

tak for svar det vil jeg prøve.

er det ikk nok at mose maden med en gaffel i stedet for at blende ?

er bare bange for han får det galt i halsen selvom de er så små.

hvad med yougurt ?

må han få en hel toast mad i små stykker til morgen mad plus lidt mælk ?

står og skal rejse snart så det ville være dejligt hvis han kunne få lidt af det samme som os fra buffeten.

Anmeld

22. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

tak for svar det vil jeg prøve.

er det ikk nok at mose maden med en gaffel i stedet for at blende ?

er bare bange for han får det galt i halsen selvom de er så små.

hvad med yougurt ?

må han få en hel toast mad i små stykker til morgen mad plus lidt mælk ?

står og skal rejse snart så det ville være dejligt hvis han kunne få lidt af det samme som os fra buffeten.

Nu er toast jo ikke det bedste for en 6 mdrs baby..og yugurt skal man nok også passe lidt på med, den slags skal de kun have i små bitte smagsprøver, når de ikke er ældre.

Det bedste vil være at du medbringer lidt forskellige grødpulvere og så beder om lidt kogt vand (det er der sikkert til te) hvis der er buffét, hvor I skal spise.

Gaffelmosningen af maden er lige tidligt nok..det er ikke det man starter ud med.
Køv dig en stavblender..det er et genialt redskab når man har en baby, man kan som regel få dem til under 100 kr.
Ellers kan du mose grønsagerne gennem en sigte.
Og nej..galt i halsen får de meget sjældent..så du skal ikke pylre sådan..dit barn er gammelt nok til at begynde at få forskellig slags mad.
Undgå klumper i starten, så går det nok.

Anmeld

23. december 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Nu er toast jo ikke det bedste for en 6 mdrs baby..og yugurt skal man nok også passe lidt på med, den slags skal de kun have i små bitte smagsprøver, når de ikke er ældre.

Det bedste vil være at du medbringer lidt forskellige grødpulvere og så beder om lidt kogt vand (det er der sikkert til te) hvis der er buffét, hvor I skal spise.

Gaffelmosningen af maden er lige tidligt nok..det er ikke det man starter ud med.
Køv dig en stavblender..det er et genialt redskab når man har en baby, man kan som regel få dem til under 100 kr.
Ellers kan du mose grønsagerne gennem en sigte.
Og nej..galt i halsen får de meget sjældent..så du skal ikke pylre sådan..dit barn er gammelt nok til at begynde at få forskellig slags mad.
Undgå klumper i starten, så går det nok.

så rugbrød må han gerne få ?

tak for svar

Anmeld

23. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

så rugbrød må han gerne få ?

tak for svar

Jepp..prøv med bondebrød...er er ikke mørkt maltet, men blødt.

Anmeld

23. december 2011

sarahb

Bondebrød, det var et hit her.
Intet toast brød. Det gør ikke dem mætte og det er hvidt brød.

Yougurt ville jeg heller ikke give når han er så lille.
Øllebrød, ymer med frugt og grøntsags mos.

Anmeld

23. december 2011

Chris86

Hmm jeg fik at vide vi først måtte gi rugbrød/havregrød ved 7-8mdr ca pga gluten (hvis jeg husker rigtigt)..

Men der er nok så forskellige meninger at det ik er til at hitte ud af..

kig evt. netsundhedsplejerske.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.