Isabel er nu 4½ uge gammel og hun er en dejlig pige. Vi har selvfølgelig haft nogle dage, hvor det ikke er gået lige godt, men overordnet set har det været nemt.
Problemet er, at jeg åbenbart er en hønemor (efter min egen mening).
Havde meget svært ved at skifte tøj på hende osv til at starte med fordi jeg simpelthen ikke turde. Da hun er født ved kejsersnit tog min mand sig af det de første dage hvor jeg ikke kunne komme ud af sengen til det, og det har nok medvirket til det. Det er jeg heldigvis kommet efter.
Jeg tør ikke bade hende - det ordner min mand eller min mor.
Jeg tør ikke gå tur med hende i barnevognen (har hun det varmt nok, hvad nu hvis hun græder hele turen etc.). Vi har ellers indkøbt en rigtig flot barnevogn, den har så bare stået stille lige siden vi fik den.
Føler mig generelt meget meget usikker på det hele - det er jo første gang osv. Jeg har desuden altid været en meget usikker person og har aldrig følt mig god nok til noget jeg har foretaget mig.
Famler mig virkelig frem i blinde.
Nå, men SP’en har lige været her og det viser sig så, at Isabel ikke får nok at spise. Hun har kun taget det halve på af hvad hun skulle, så skal vække hende hver 3. time om dagen og hver 4. om natten og give hende fra begge bryster (og om natten supplere med MME hvis hun stadig er vågen efter amningen). Det er et KÆMPE nederlag for mig, for jeg kan ikke give min datter det mad hun skal have. Og jo, logisk set ved jeg godt, at jeg ikke kan gøre for det. Hun melder selv hver 4. time, men det er ikke ofte nok.
Vil ikke noget med det her indlæg andet end at få luft..
Anmeld