Firma-rki

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

344 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. december 2011

Anonym trådstarter

Hej..

Jeg skriver anonym da jeg skriver for nogle venner som er lidt flove over deres situation..

Sagen er den at mine venner i Okt 2010 oprettede et firma som gik vildt godt... De to ejer blev uvenner hvor den ene overtog det hele og lukkede min ven ud af alt med mail, og papire og havde igen adgang til noget. Den anden opretter så et nyt firma og overføre alle de andre ting over til det nye firma..

Nå nok om det det gamle firma blev opgjort i marts 2011 og overskudet delt...

Nu er sagen så den at ham som overtog firmaet har lukket det nye og han skulle sørge for få afmeldt alt i det gamle da min ven ikke havde adgang til noget.. nu har de fået en inkasso opkrævning fra De gule sider og hvis ikke de betaler kommer de/det i Rki.. Her er han så i tvivl om det er firmaet eller ejerne (dem) som kommer i RKI.. Firmaet er som sagt lukket og der er ingen penge at komme efter..

De oprettede firmaet som et I/S selvskab.

Nogle der kan hjælpe eller ved hvor jeg kan søge råd for min kammerat?

De gule sider er jo også erklæret komkurs..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

QueDee

Anonym skriver:

Hej..

Jeg skriver anonym da jeg skriver for nogle venner som er lidt flove over deres situation..

Sagen er den at mine venner i Okt 2010 oprettede et firma som gik vildt godt... De to ejer blev uvenner hvor den ene overtog det hele og lukkede min ven ud af alt med mail, og papire og havde igen adgang til noget. Den anden opretter så et nyt firma og overføre alle de andre ting over til det nye firma..

Nå nok om det det gamle firma blev opgjort i marts 2011 og overskudet delt...

Nu er sagen så den at ham som overtog firmaet har lukket det nye og han skulle sørge for få afmeldt alt i det gamle da min ven ikke havde adgang til noget.. nu har de fået en inkasso opkrævning fra De gule sider og hvis ikke de betaler kommer de/det i Rki.. Her er han så i tvivl om det er firmaet eller ejerne (dem) som kommer i RKI.. Firmaet er som sagt lukket og der er ingen penge at komme efter..

De oprettede firmaet som et I/S selvskab.

Nogle der kan hjælpe eller ved hvor jeg kan søge råd for min kammerat?

De gule sider er jo også erklæret komkurs..

I et I/S hæfter interessenterne personligt, så den kommer din kammerat nok ikke udenom at betale.... medmindre han er slettet fra firmaet hos erhvervs-og selskabsstyrelsen, da den anden købte ham ud?

Anmeld

21. december 2011

Anonym trådstarter

QueDee skriver:

I et I/S hæfter interessenterne personligt, så den kommer din kammerat nok ikke udenom at betale.... medmindre han er slettet fra firmaet hos erhvervs-og selskabsstyrelsen, da den anden købte ham ud?

Ok vi var lige blevet i tvivl .. Nej desværre er han ikke slettet nogle steder... Selvom det var en revisor som stod for det...Det er endda ham de sender brevene til.. Nå det må jeg lige meddele videre også det bare håbe hans tidligere ven har beviser for han har opsagt det i god tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.