Ammestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. december 2011

Anonym trådstarter

Kan man kun få piller til at stoppe mælken igennem lægen? Har lige snakket med min læge og de ville ikke udskrive dem til mig. Og jeg synes ærlig talt ikke det er ret fedt at amme, når han ikke rigtig vil spise noget. Han sidder der måske 2-5 minutter af gangen, og så går der ikke særlig længe, så vil han spise igen. Det står ud med mælk hele tiden, og skal skifte trøje nogle gange om dagen.. Jeg føler jeg bruger alt min tid på at sidde der, og jeg har også et større barn at bruge tid med.. Har prøvet at give ham flaske et par gange, og det går meget bedre, men alligevel vil de ikke give mig de piller!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

hekran

Anonym skriver:

Kan man kun få piller til at stoppe mælken igennem lægen? Har lige snakket med min læge og de ville ikke udskrive dem til mig. Og jeg synes ærlig talt ikke det er ret fedt at amme, når han ikke rigtig vil spise noget. Han sidder der måske 2-5 minutter af gangen, og så går der ikke særlig længe, så vil han spise igen. Det står ud med mælk hele tiden, og skal skifte trøje nogle gange om dagen.. Jeg føler jeg bruger alt min tid på at sidde der, og jeg har også et større barn at bruge tid med.. Har prøvet at give ham flaske et par gange, og det går meget bedre, men alligevel vil de ikke give mig de piller!

Hvor gammelt er dit barn? Det er vist en væsentlig detalje. Men jeg vidste ikke at en læge kunne sige 'nej' til at udskrive dem. På den anden side, så skulle din produktion falde i takt med at dit barn ikke spiser særlig meget.

Jeg tror eller man kan få dem på fødegangen, men er det gennemtænkt?

Anmeld

21. december 2011

Anonym trådstarter

Marita skriver:

Hvor gammelt er dit barn? Det er vist en væsentlig detalje. Men jeg vidste ikke at en læge kunne sige 'nej' til at udskrive dem. På den anden side, så skulle din produktion falde i takt med at dit barn ikke spiser særlig meget.

Jeg tror eller man kan få dem på fødegangen, men er det gennemtænkt?

Barnet er kun 2 uger gammelt, men det er det samme som sidste gang - der fortsatte jeg bare til at pigen var 4 måneder, og jeg har ikke lyst til at fortsætte så længe igen hvis det skal være sådan hele vejen igennem.

Anmeld

21. december 2011

SSL

Det er søreme din krop, dit valg ogform endelige beslutning! Så det skal du "bare" forlange, selvom det kan fældes ubehageligt! Men sig, du vil ikke, skal ikke, gør ikke og VIL have stoppet mælke produktionen da du vil flaske.. Det er helt og holdent din sag! og så må lægen sige hva han tænker - men i bund og grund er det din krop!

Anmeld

21. december 2011

SSL

SSL skriver:

Det er søreme din krop, dit valg ogform endelige beslutning! Så det skal du "bare" forlange, selvom det kan fældes ubehageligt! Men sig, du vil ikke, skal ikke, gør ikke og VIL have stoppet mælke produktionen da du vil flaske.. Det er helt og holdent din sag! og så må lægen sige hva han tænker - men i bund og grund er det din krop!

Og din* .. Små stavefejl - skriver fra iphone..

Anmeld

21. december 2011

FjolleTrold

Jeg fik ikke piller, da jeg skulle stoppe. Jeg stoppede fra dag til dag pga. jeg skulle have medicin. jeg havde ammet i ca. 3 uger. Det gjorde ondt at stoppe, men med meget stramme t-shirts og masseren og en smule malken ud så gik det. Og trapper du ned, så går det meget lettere. Jeg skulle stoppe fra dag til dag.

Anmeld

21. december 2011

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Først og fremmest er jeg ked af, at det ikke fungerer for dig og at din læge ikke er forstående  Jeg mener ikke, at de burde have lov til at "nægte" dig pillerne.

Men du kan jo også lige så stille erstatte måltiderne med MME Så stopper produktionen helt af sig selv. Min veninde gjorde det på en uges tid - så var mælken helt væk. 

Som en af de andre skriver, kan det gøre ondt at stoppe pludseligt, så det er nok en god ide at gøre det lige så stille. Men hvis dit barn ikke spiser så meget hos dig, så kommer det nok helt af sig selv.

Held og lykke med det 

Anmeld

22. december 2011

raca

jeg er helt ening med lægen.. ammestop piller er ikke spor gode og jeg syntes de bliver udskreven alt for oftste... særligt når amningen køre på den måde... så kan du jo trappe langsomt ud, det er langt mere skånsomt for dig,din bebs og din krop..

jeg syntes kun ammestop piller skulle bruges i forbindelse med dødfødsels ol særtilfælde.. ikke bare forde mor ikke vil amme.

Anmeld

22. december 2011

Anonym trådstarter

raca skriver:

jeg er helt ening med lægen.. ammestop piller er ikke spor gode og jeg syntes de bliver udskreven alt for oftste... særligt når amningen køre på den måde... så kan du jo trappe langsomt ud, det er langt mere skånsomt for dig,din bebs og din krop..

jeg syntes kun ammestop piller skulle bruges i forbindelse med dødfødsels ol særtilfælde.. ikke bare forde mor ikke vil amme.

det er jo ikke fordi jeg ikke VIL amme,.. eller jo , men det er med en rimlig god grund.. min SP var her igår efter jeg havde snakket med lægen, og min dreng tager slet ikke nok på,  fordi han ikke rigtig vil spise ved mig. jeg har givet ham flaske siden igår eftermiddags, og det går MEGET bedre..

men ringede igen til lægen i morges, og nu har jeg fået hende til at udskrive dem til mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.