Kan børn vokse for meget??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

457 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. december 2011

Henri84

Min lillefis er en stor pige.. Det har hun sådan set altid været, men det er bare blevet endnu tydeligere fra hun blev 1 år og frem til nu
Hun er 19 1/2 mdr. nu, og har siden 1-års us. taget 4,2 kg på og er i samme periode vokset 13 cm! Var inde og kigge i hendes bog, og der er hun sprunget 3 kurver i vægten ('burde' veje 13 kg ved 20 mdr. men vejer nu 15,4 kg) og længden er hun sprunget 2 1/2 kurve i ('burde' være 86 cm ved 20 mdr. men er 91).. Vægt/længde passer tilgengæld stadig rimeligt sammen (kun 1 enkelt kurve er hun hoppet op) og det er vel det vigtigste?
DP kommenterer af og til hendes vægt, at hun synes hun er til den store side.. Jeg sys ikke selv hun er vildt stor, har ikke rigtig nogen elastikker på lår og arme udover lidt ved håndledet som alle andre også har Men jeg kan da godt se hun har en stor blød rund mave og nogle gode massive lår
Burde jeg kontakte læge/sp? Eller er det ok de vokser så meget på kort tid og vil det udligne sig med tiden? Jeg troede jo egentlig hun efterhånden ville begynde at udligne sig men det er altså ikke sket endnu, tværtimod
Hun er madglad gnerelt, men har som de fleste andre perioder hvor hun spiser ingenting og andre perioder hvor hun spiser meget

Hendes storebror er undervægtig og tager slet ikke nok på, så man må sige vi har 2 børn der bare slet ikke ligner hinanden, og bliver oftere og oftere spurgt om de er tvillinger, og endda en enkelt gang og Elias var lillebror (han er nu stadig højere og sys også sagtens man kan se på ansigtet at han er ældre)..

Og så et billede af min lille smoothiegris til sidst
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Du skal vel til to-års undersøgelse med hende om ikke så længe, så du kan høre lægen ad der. Men hvis du er bekymret, kan du vel altid ringe derned og få en tid enten ved læge eller Sp. Jeg ved ikke, om børn kan vokse for hurtigt - for hendes højde og drøjde har jo fulgt hinanden. Min datter vejer dog det samme nu, som hun gjorde for et år siden (hun var meget buttet, indtil hun begyndte at gå ).

Anmeld

21. december 2011

LISBETH:-)

Jeg har gået til utalige tjek med Elina pga vægt (det har så andre forklaringer ved vi nu) men der har vi hele tiden fået afvide at hun vejer alt alt for meget og det SKAL undersøges.

Lige pt vejer hun 16.5 kg i en alder af 1,5 år og det er ifølge eksperterne det hun skulle veje når hun er 3,5 år. Den besked jeg har fået gennem hele forløbet har været at det skal undersøges når det ikke stagnere efter de kravler og går.

Så mit svar vil ud fra det være at jeg ville forhører mig hos læge og/eller sp og gøre opmærksom på det, så må de tage stilling til om hun skal udredes.

Anmeld

21. december 2011

Hvem?

Henri84 skriver:

Min lillefis er en stor pige.. Det har hun sådan set altid været, men det er bare blevet endnu tydeligere fra hun blev 1 år og frem til nu
Hun er 19 1/2 mdr. nu, og har siden 1-års us. taget 4,2 kg på og er i samme periode vokset 13 cm! Var inde og kigge i hendes bog, og der er hun sprunget 3 kurver i vægten ('burde' veje 13 kg ved 20 mdr. men vejer nu 15,4 kg) og længden er hun sprunget 2 1/2 kurve i ('burde' være 86 cm ved 20 mdr. men er 91).. Vægt/længde passer tilgengæld stadig rimeligt sammen (kun 1 enkelt kurve er hun hoppet op) og det er vel det vigtigste?
DP kommenterer af og til hendes vægt, at hun synes hun er til den store side.. Jeg sys ikke selv hun er vildt stor, har ikke rigtig nogen elastikker på lår og arme udover lidt ved håndledet som alle andre også har Men jeg kan da godt se hun har en stor blød rund mave og nogle gode massive lår
Burde jeg kontakte læge/sp? Eller er det ok de vokser så meget på kort tid og vil det udligne sig med tiden? Jeg troede jo egentlig hun efterhånden ville begynde at udligne sig men det er altså ikke sket endnu, tværtimod
Hun er madglad gnerelt, men har som de fleste andre perioder hvor hun spiser ingenting og andre perioder hvor hun spiser meget

Hendes storebror er undervægtig og tager slet ikke nok på, så man må sige vi har 2 børn der bare slet ikke ligner hinanden, og bliver oftere og oftere spurgt om de er tvillinger, og endda en enkelt gang og Elias var lillebror (han er nu stadig højere og sys også sagtens man kan se på ansigtet at han er ældre)..

Og så et billede af min lille smoothiegris til sidst

Uh ja, den tanke har jeg også tit haft, især da min nr. 2 endda er for tidlig født, men den ældste er nu 23 mdr og vejer (sidst han blev vejen var han vist ca 20 mdr), der vejede han 15,6 kg og var 96 cm, den mindste som er født i uge 34, er nu 11 mdr og vejede på 10 mdrs dagen 12,3- længden et sted i 80'erne.

Men så længe de er tilpasse, så bekymre det mig ikke

Anmeld

21. december 2011

Troldemommi

Hun er da bare for lækker, sådan en man bare har lyst til at spise :-) namnam

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.