Min lillefis er en stor pige.. Det har hun sådan set altid været, men det er bare blevet endnu tydeligere fra hun blev 1 år og frem til nu

Hun er 19 1/2 mdr. nu, og har siden 1-års us. taget 4,2 kg på og er i samme periode vokset 13 cm! Var inde og kigge i hendes bog, og der er hun sprunget 3 kurver i vægten ('burde' veje 13 kg ved 20 mdr. men vejer nu 15,4 kg) og længden er hun sprunget 2 1/2 kurve i ('burde' være 86 cm ved 20 mdr. men er 91).. Vægt/længde passer tilgengæld stadig rimeligt sammen (kun 1 enkelt kurve er hun hoppet op) og det er vel det vigtigste?
DP kommenterer af og til hendes vægt, at hun synes hun er til den store side.. Jeg sys ikke selv hun er vildt stor, har ikke rigtig nogen elastikker på lår og arme udover lidt ved håndledet som alle andre også har

Men jeg kan da godt se hun har en stor blød rund mave og nogle gode massive lår
Burde jeg kontakte læge/sp? Eller er det ok de vokser så meget på kort tid og vil det udligne sig med tiden? Jeg troede jo egentlig hun efterhånden ville begynde at udligne sig men det er altså ikke sket endnu, tværtimod

Hun er madglad gnerelt, men har som de fleste andre perioder hvor hun spiser ingenting og andre perioder hvor hun spiser meget

Hendes storebror er undervægtig og tager slet ikke nok på, så man må sige vi har 2 børn der bare slet ikke ligner hinanden, og bliver oftere og oftere spurgt om de er tvillinger, og endda en enkelt gang og Elias var lillebror (han er nu stadig højere og sys også sagtens man kan se på ansigtet at han er ældre)..
Og så et billede af min lille smoothiegris til sidst
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld