Gode råd til opstart ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

943 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Callista

Jeg har termin i morgen og går bare og glæder mig til vores lille piger kigger ud

Da vi var til fødselsforberedelse, anbefalede vores jordemoder os at vi passede meget på at tage den med ro den første tid og ikke stresse baby. Som de fleste nok oplever er der mange der gerne vil besøge, og jordemoder anbefalede derfor at det kun var mor og far der løftede den lille op den første tid (til der var styr på amningen), da forskning havde vist at det kunne stresse baby så det ikke kunne fungere.

Jeg vil MEGET gerne amme fuldtid og håber det kommer til at gå gnidningsfrit, så self. vil jeg gøre alt for at det lykkedes ..

Derfor vil jeg utroligt gerne høre jer om i har gode råd til den første tid som ny mor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

Wimmie

Callista skriver:

Jeg har termin i morgen og går bare og glæder mig til vores lille piger kigger ud

Da vi var til fødselsforberedelse, anbefalede vores jordemoder os at vi passede meget på at tage den med ro den første tid og ikke stresse baby. Som de fleste nok oplever er der mange der gerne vil besøge, og jordemoder anbefalede derfor at det kun var mor og far der løftede den lille op den første tid (til der var styr på amningen), da forskning havde vist at det kunne stresse baby så det ikke kunne fungere.

Jeg vil MEGET gerne amme fuldtid og håber det kommer til at gå gnidningsfrit, så self. vil jeg gøre alt for at det lykkedes ..

Derfor vil jeg utroligt gerne høre jer om i har gode råd til den første tid som ny mor?

Nu har jeg jo kun 5 dages erfaring som mor ;-)

Men vi fik intet at vide om hvor mange der måtte holde lillepigen og indtil videre har min mor holdt hende, svigermor 2 gange og min veninde har siddet med hende. Lillepigen var fuldstændig ligeglad og der har ingen problemer været omkring amningen - hun sutter gladeligt på alt (og alle... bliver dog lidt skuffet når far ikke har mælk, hehe)

Hun blev jo også holdt af jordemoder, 2 sygeplejersker og 2 forskellige sundhedsplejersker inden for de første 4 dage...

Anmeld

22. december 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

tag den tid det tager for barnet at amme færdigt... glem alt om planlægning de første par måneder for pludselig er der måske et tigerspring der vælter hele rutinen på hovedet...

Sørg for at spørge ind til brystskjold hvis du føler brystvorterne er ømme det hjælper rigtig meget for nogen...

Vil lige sige at den aften/nat da mit mælk løb til spændte mine bryster så meget at jeg ikke kunne løfte mine arme eller ligge på siden...

Sørg for at have BH-er med ammeindlæg med på hospitalet... ellers ender du med at kunne skifte skjorte hver anden time da den bliver gennemblødt af mælken når den først er løbet rigtig til...

Husk at holde dig varm... du må ikke sjokke rundt i bare fødder da kulden kan krybe op og sætte sig i brysterne så mælken har sværere ved at løbe ned... har faktisk lige fået af vide at bare det at vaske hænder i koldt vand kan være nok til at nedsænke hvor meget mælken løber til i et stykke tid efter...

Spørg de syge/sundhedsplejersker der er tilstede om hjælp med at få lagt barnet rigtigt osv.. de er der for det samme... jeg troede det kom helt naturligt til mig men fik faktisk en masse gode fif og utrolig meget støtte fra dem af...

Anmeld

22. december 2011

JeNoVa

Callista skriver:

Jeg synes, det er vigtigt at være opmærksom på, at babyen får så stort et stykke af areolaen i munden fra starten, da det vil reducere startproblemer som sår og ømhed.

Og så ellers huske at drikke oceaner af vand.

Held og lykke med det hele!

Anmeld

22. december 2011

dorthemus

Bed om på hospitalet at de viser dig hvordan du ligger ned og ammer .....er enig i det de andre skriver. Mht at holde dit barn så vent og se hvordan hun er...Mpske er hun ligeglad og måske er hun mere sensitiv og har brug for ro. Det ved I først når hun kommer. Held og lykke

Anmeld

22. december 2011

Carslund

vi gik meget op i at ikke have for meget uro omkring os i starten. Vi valgte ikke at få besøg på sygehuset bl a.

Da vi kom hjem tog vi det helt køligt.

Mobiler på lydløs, så folk måtte evt vente med at få svar til vi så de havde kontaktet os...

Dem der ville besøge os, var velkomne når det passede OS!!! så fik de valget mellem 2 tidspunkter fx... Vi havde aldrig mere end et besøg om dagen med mindre det var var vores forældre, og folk måtte bare acceptere at der var rodet...  

Det hele handlede om at vi 3 skulle have tingene til at fungere, så måtte alle andre komme i anden række.

Ved at vi var så "egoistiske" fik vi også en rigtig god start sammen med vores dreng og han blev rolig og tryg fra starten, og sov faktisk igennem allerede da han var 4 uger (2300-0600) men jeg ved ikke om det havde noget med os at gøre eller om han bare havde et godt sovehjerte... Jeg håber I får den samme gode oplevelse.

pøj pøj!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.