er det forkert af mig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.616 visninger
19 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Anonym trådstarter

barnets far vil ikke erkende faderskabet (ønsker dna prøve for at være 100% sikker) i den forbindelse har jeg sagt at han ikke får lov til at se sønnen før han er blevet "dømt" til at være far.. 

dette er han rasende over, da han er sikker på at barnet er hans, og at han så har ret til at se ham, jeg mener dog ikke at han skal have den mulighed når han ikke vil erkende sig faderskabet.. 

hvad siger i ?? 

bør jeg alligevel lade dem have samvær og lade ham være medbestemmende i navn osv. selvom at han ikke vil skrive under på at han er far . ?? 

det skal lige siges at jeg blev forladt for 7 måneder siden af ham med beskeden om at han aldrig ville have noget med mig eller barn at gøre hvis jeg ikke gik med til en abort, eller bortadoption. og vi siden ikke har snakket sammen i en ordentlig tone.. 

har bare lige brug for nogen gode råd her :/ 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Kofoed.

Jeg ville personligt heller ikke lade ham se barnet, specielt hvis i heller ikke kan tale ordenligt sammen, for knægten kan jo mærke din/jeres vrede, så heller spare det indtil sagen er sikker og han har lært de basale ting og bedre kan klare sig selv (mentalt).

Anmeld

20. december 2011

2721

Hvis han ikke vil erkende fadderskabet skal han da ikke have samvær. Hvis han er sikker på det er hans hvorfor vil han så ikke erkende fadderskab?
Vil han gerne straffe dig eller?
Syntes ikke rigtig det giver mening

Anmeld

20. december 2011

M (:

Puslingen skriver:

Hvis han ikke vil erkende fadderskabet skal han da ikke have samvær. Hvis han er sikker på det er hans hvorfor vil han så ikke erkende fadderskab?

Lige min tanke.

Det giver jo ingen mening, at han ønsker samvær med et barn han ikke vil vedkende sig?!?!

Anmeld

20. december 2011

marieo

Hvis du er sikker på han er faren til dit barn, og han regner med at se barnet fremover hvis det er ham det er faren, vil jeg lade ham se barnet. En faderskabssag kan tage lang tid, og mener personligt det vil være lettere for barnet hvis de lærer hinanden at kende. Synes dog godt du kan kræve at det skal foregå i dit hjem og i dit nærvær. Det kan jo bare være et par timer ad gangen, hvilket også kan give jer mulighed for at arbejde på at være i stand til at enes omkring jeres barn.

Når I nu ikke er så gode venner kan i jo overveje at opstille nogle regler der skal overholdes når i ses, hvis der risiko for at i kommer til at skændes når i ses.

Kan samtidig godt forstå at du ikke har lyst til at lade ham se barnet, med den udmelding han gav dig for syv måneder siden. Men hvis han behandler dit barn ordentligt, synes jeg personligt det er bedst for dem at lære hinanden og kende, hvis han skal være en del af barnets liv efter faderskabssagen.

Anmeld

20. december 2011

sandramor

Jeg står selv i samme situation... Min ex som jeg venter barn med vil heller ikke vedkende sig faderskabet.... Og efter han nu har fået ny kæreste er han blev endnu værre.... Vi havde faktisk fået et forhold opog stå men nu er det hele ødelagt... Så jeg har også bestemt at så får han ikke noget samvær med vores datter inden det blir fastgjort at han er hendes far... Man kan i mit hoved ikke benægte faderskab men samtidig gøre krav på samvær... Det hænger bare ikke sammen...

Så nej jeg sys ikke du er forkert på den

Knus

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Jeg ville personligt heller ikke lade ham se barnet, specielt hvis i heller ikke kan tale ordenligt sammen, for knægten kan jo mærke din/jeres vrede, så heller spare det indtil sagen er sikker og han har lært de basale ting og bedre kan klare sig selv (mentalt).

Det er nemlig også min tanke.. en anden ting er at faren bor MEGET langt væk, så kan slet ikke se hvordan det der samvær skulle foregå når han ikke vil hjem til mig da han ikke ønsker at se min kæreste i nærheden af "hans" barn  

Anmeld

20. december 2011

Miss T

Hvis han ikke vil vederkende sig faderskabet så har han efter min mening hellere ikke ret til at se barnet. Hvis han mener, at barnet er hans, så kan jeg ikke se, hvorfor han ikke vedkender sig faderskabet.

Han må jo så bare vente til der kommer svar.

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Puslingen skriver:

han har ikke råd til at betale noget til barnet pt. derfor kan han trække den lidt ved at forlange en dna prøve.. han tror dog at han dermed stadig kan bestemme navn osv fordi at han er opgivet som eneste mulige far.. 

men mener ikke han har de rettigheder når han ikke er villig til at betale det han skal .. 

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Lige min tanke.

Det giver jo ingen mening, at han ønsker samvær med et barn han ikke vil vedkende sig?!?!

han er overbevist om at det er hans og det er jeg desværre også.. men han kan jo slippe for at betale børnepenge ved at forlange en dna prøve.. såå.. det har han valgt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.