Mit barn spiser pludselig så lidt ! :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

693 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften siger: mit barn spiser pludselig så lidt !

Det er kommet lige pludseligt hvor han førhen spiste hver 3. time en 90 ml. mme på flaske.

Den sidste uges tid er han begyndt kun at ville spise hver 4-5 time og portionerne er vidt forskellige.

Han tømmer nogle gange en flaske med mme på 150 ml.

4 timer efter ber han om mad men spiser så måske kun 60 ml.

4 timer efter igen bliver der måske spist 90 ml.

Og så sidst på aftenen en flaske på 120-150 ml.

Dvs. han spiser faktisk kun 4 flasker om dagen?

Jeg har hørt flere sige at man kan udregne hvor meget barnet skal spise på et døgn ved at dividere barnets vægt med 6?

Dvs. mit barn spiser da slet ikke nok?!

Han vejer ifølge vores egen vægt 5700 g og såvidt vi kan se taber han sig bestemt ikke i vægt, så det er jo kun godt.

Ellers virker han glad, er vågen og nysgerrig og vil meget gerne leges med.

Han er 2 måneder gammel.

Er der nogle som kan berolige mig lidt, komme med erfaringer eller lign.? Jeg mener bestemt at mit barn trives men bliver så bekymret over den lille mængde mad han indtager pludseligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

Det er kommet lige pludseligt hvor han førhen spiste hver 3. time en 90 ml. mme på flaske.

Den sidste uges tid er han begyndt kun at ville spise hver 4-5 time og portionerne er vidt forskellige.

Jeg har hørt flere sige at man kan udregne hvor meget barnet skal spise på et døgn ved at dividere barnets vægt med 6?

Han vejer ifølge vores egen vægt 5700 g og såvidt vi kan se taber han sig bestemt ikke i vægt, så det er jo kun godt.

Han er 2 måneder gammel.

Er der nogle som kan berolige mig lidt, komme med erfaringer eller lign.? Jeg mener bestemt at mit barn trives men bliver så bekymret over den lille mængde mad han indtager pludseligt.

Måske har han bare ikke behov for mere? så længe han spiser så er der intet at være bekymret for! vores dreng spiser normalt 210 ml hver 3 time, og nogle dage spiser han kun 125 og så 60 og så 100, så tror det er rimeligt normalt

Anmeld

20. december 2011

Mother-love

Anonym skriver:

Han er 2 måneder gammel.

Jeg har lige været der dog er Isabella snart 7 mdr. Men jeg var også skide nervøs. Men det skal du ikke være for det sker. Og så længe han er glad og tilfreds. Så skal du ikke være bekymret. Han har nok bare ikke behov for så meget lige nu. Men hvis du er meget nervøs så snak med sp. Det var først der jeg blev mere rolig. Uanset hvor mange der herinde skrev at det var normalt. Men det er det.

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Mor til Mike <3 skriver:

Måske har han bare ikke behov for mere? så længe han spiser så er der intet at være bekymret for! vores dreng spiser normalt 210 ml hver 3 time, og nogle dage spiser han kun 125 og så 60 og så 100, så tror det er rimeligt normalt

wow! 210 ml. det var en del.

men dejligt med en god appetit.

jaaa, nu kommer sp snart igen og så må jeg jo lige høre hende ad om det nu også er helt normalt, kan høre på dig at jeres dreng også skifter mellem hvor meget der bliver spist.

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Jeg har lige været der dog er Isabella snart 7 mdr. Men jeg var også skide nervøs. Men det skal du ikke være for det sker. Og så længe han er glad og tilfreds. Så skal du ikke være bekymret. Han har nok bare ikke behov for så meget lige nu. Men hvis du er meget nervøs så snak med sp. Det var først der jeg blev mere rolig. Uanset hvor mange der herinde skrev at det var normalt. Men det er det.

puuha, jamen man bliver nemlig så hurtig nervøs og tænker straks at der da må være noget galt når han ikke vil spise mere ...

sp kommer snart på besøg her igen, så hører jeg hende lige ad.

Er bare glad for at han ellers trives og er glad, så mon ikke han får det han har brug for.

Anmeld

20. december 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

wow! 210 ml. det var en del.

men dejligt med en god appetit.

jaaa, nu kommer sp snart igen og så må jeg jo lige høre hende ad om det nu også er helt normalt, kan høre på dig at jeres dreng også skifter mellem hvor meget der bliver spist.

Ja, og han er kun en måned :b men han vil bare frem ad

Ja, det er nok en god idé, hun kan i hvert fald med sikkerhed svare på hvad der er med ham  

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Mor til Mike <3 skriver:

Ja, og han er kun en måned :b men han vil bare frem ad

Ja, det er nok en god idé, hun kan i hvert fald med sikkerhed svare på hvad der er med ham  

he he, han må vokse godt jeres dreng med den appetit.

her var der også en periode hvor han bare kunne æde og æde, men nu er det ligesom gået i bero, det er nok meget normalt med en periode hvor de ikke har brug for ligeså meget mad.

Anmeld

20. december 2011

SussieThyssen

Det er faktisk væskemængden du skal bekymre dig mest over...det er nemlig vigtigere at han får nok at drikke, og småbørn kan godt være tørstige, selvom de får mme eller bliver ammet.

Så prøv evt at byde ham lidt kamillete uden nogen tilsætninger, og se om han måske skulle have behov for at få lidt almindelig væske at drikke.

Men jeg synes nu du alligevel lige skal få en snak med SP, så du er sikker på han får hvad han skal have.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2011

Mother-love

Anonym skriver:

puuha, jamen man bliver nemlig så hurtig nervøs og tænker straks at der da må være noget galt når han ikke vil spise mere ...

sp kommer snart på besøg her igen, så hører jeg hende lige ad.

Er bare glad for at han ellers trives og er glad, så mon ikke han får det han har brug for.

Han får helt sikkert det han har brug for. Så bare nyd din knægt selvom man altid er lidt nervøs. Men husk at vi andre jo også kan have en periode hvor vi heller ikke spiser så meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.