Hurtigt (lettere dumt) spørgsmål om børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Anonym trådstarter

Hej I altvidende mødre til tumlinger.

Er lige ved at skrive min lille guldklump op til børnehave, selvom det jo er små 3 år ud i fremtiden, MEN jeg fik at vide af min kommende private dagplejemor, at når jeg skrev barnets til og fra timer op, så skulle jeg sørge for at de ramte de 48 t/ugen ellers kan de sætte spørgsmålstegn til om hvorvidt, jeg har krav på tilskuddet. Han bliver da også hentet lige til sidst men nogle dage, møder han nok kl 8 i stedet for kl 6.30., så vi snakker måske 42 t/ugen engang imellem.

Så spørgsmålet er: Mht. børnehaven har de også sådan en deltids/fuldtids ordning? Eller kan de "bare" være der i de timer, der er behov for? Skal jeg i til og fra timerne skrive fra 6.30-16.30?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

mor2011_

det passer overhoved ikke hverken i dp,vs eller i bh

Anmeld

20. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej I altvidende mødre til tumlinger.

Er lige ved at skrive min lille guldklump op til børnehave, selvom det jo er små 3 år ud i fremtiden, MEN jeg fik at vide af min kommende private dagplejemor, at når jeg skrev barnets til og fra timer op, så skulle jeg sørge for at de ramte de 48 t/ugen ellers kan de sætte spørgsmålstegn til om hvorvidt, jeg har krav på tilskuddet. Han bliver da også hentet lige til sidst men nogle dage, møder han nok kl 8 i stedet for kl 6.30., så vi snakker måske 42 t/ugen engang imellem.

Så spørgsmålet er: Mht. børnehaven har de også sådan en deltids/fuldtids ordning? Eller kan de "bare" være der i de timer, der er behov for? Skal jeg i til og fra timerne skrive fra 6.30-16.30?

Du skriver de max antal timer på du kan få brug for til den tid..men der er INGEN der siger at barnet SKAL være der den fulde tid.

Du har da lov til at hente og bringe dit barn inden for ind- og aleveringstiderne som du har lyst til, så længe du bare betaler for den fulde tid, som du er skrevet op til.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Du skriver de max antal timer på du kan få brug for til den tid..men der er INGEN der siger at barnet SKAL være der den fulde tid.

Du har da lov til at hente og bringe dit barn inden for ind- og aleveringstiderne som du har lyst til, så længe du bare betaler for den fulde tid, som du er skrevet op til.

Kærligst
Sussie

Så der er 2 satser i børnehaven? Og ikke bare en fuldtid?

Anmeld

20. december 2011

Nessie

Hvis du har brug for en fuldtids plads, skal du skrive de tider på, som du forventer at få brug for. Hvis det er fra 6.30 til 16, så skriver du det, og bliver der nogen gange afleveret kl. 8 eller hentet kl. 15, så er det også helt i orden.

Du kan se på din kommunes hjemmeside om børnehaven tilbyder både fuldtids og deltids pladser, men er det en fuldtidsplads du har behov for, så er det jo det du skal skrive på

Anmeld

20. december 2011

Maja88

skal man allerede skrive dem op til børnehave?

Anmeld

20. december 2011

Lone Jakobsen

Maja88 skriver:

skal man allerede skrive dem op til børnehave?

nej her i byen behøver du ikke at gøre det allerede. især fordi den ene lukker og de andre fusionere (staves?)

Anmeld

20. december 2011

Maja88

Lone Jakobsen skriver:

nej her i byen behøver du ikke at gøre det allerede. især fordi den ene lukker og de andre fusionere (staves?)

ok men hvad så hvis vi ikke ved om vi skal til Herning.. tror du jeg skal der..

åha sådan noget er en jungle

Anmeld

21. december 2011

Lone Jakobsen

Maja88 skriver:

ok men hvad så hvis vi ikke ved om vi skal til Herning.. tror du jeg skal der..

åha sådan noget er en jungle

uh det tør jeg ikke svare på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.