almindelig høflighed eller misforståelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: skriver du nej tak! eller ikke interesseret? (eller lign)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

826 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. december 2011

anmaj

Hej,

jeg kunne godt tænke mig at høre om jeg forlanger for meget af folk eller om jeg bare har misforstået hvad man gør...

pointen er at jeg flere gange har oplevet folk der har vist interesse i nogle af de ting jeg sælger. på et tidspunkt i forløbet stopper de dog med at skrive/svare. enten efter de har hørt pris eller andet.

det er her jeg bliver lidt knotten... for hvorfor kan man ikke bare skrive man ikke er interesseret mere???! i stedet går man og venter på om det er solgt eller ej... ikke at jeg gemmer det til dem, men når man sætter ting til salg så glæder man sig da over at lave et salg.

beklager mit sure opstød.. var bare nysgerrig på hvor mange der mon blot stopper uden at give en melding...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Laura.

anmaj skriver:

Hej,

jeg kunne godt tænke mig at høre om jeg forlanger for meget af folk eller om jeg bare har misforstået hvad man gør...

pointen er at jeg flere gange har oplevet folk der har vist interesse i nogle af de ting jeg sælger. på et tidspunkt i forløbet stopper de dog med at skrive/svare. enten efter de har hørt pris eller andet.

det er her jeg bliver lidt knotten... for hvorfor kan man ikke bare skrive man ikke er interesseret mere???! i stedet går man og venter på om det er solgt eller ej... ikke at jeg gemmer det til dem, men når man sætter ting til salg så glæder man sig da over at lave et salg.

beklager mit sure opstød.. var bare nysgerrig på hvor mange der mon blot stopper uden at give en melding...

Jeg skriver nej tak eller ikke interesseret. Andet er uhøfligt, og forstår udemærket godt hvad du mener.

Anmeld

20. december 2011

Toshiba

anmaj skriver:

Hej,

så længe man bare har spurgt til tingene - så syntes jeg ikke man "skylder" en "er ikke interesseret" eller andet

Har man derimod sagt man vil købe - SÅ melder man selvfølgelig tilbage

Anmeld

20. december 2011

serinasmor

anmaj skriver:

Hej,

forstår godt hvad du mener ... men jeg er selv helt vildt dårlig til at få skrevet tilbage at jeg ikke er interesseret alligevel ..  ikke noget jeg gør af ond vilje .. jeg er bare mega distræt og glemsom

Anmeld

20. december 2011

Noneother

Jeg kan godt forstå folk der ikke svare tilbage. Så går jeg bare ud fra at de ikke er interesserede alligevel.

Til gengæld pisser det mig i den grad af når man laver aftaler med folk der så ikke dukker op alligevel.

Jeg har sat min slange til salg. Forleden blev jeg så ringet op af en der gerne ville købe den. Fint! vi aftaler en tid (den står hos min kammerat pt.) Han får adr. og jeg tager helt ned til en anden by for at være der.

Et par timer inden modtager jeg så en besked om at fyren er kørt i stykker, og vil ringe senere. Det kan ske.. fair nok.
Jeg hører bare aldrig mere. Heller ikke da jeg dagen efter skriver til ham om han stadíg er interesseret. DER kunne et simpelt nej tak altså ha´været fint.

Anmeld

20. december 2011

lio

Toshiba skriver:

så længe man bare har spurgt til tingene - så syntes jeg ikke man "skylder" en "er ikke interesseret" eller andet

Har man derimod sagt man vil købe - SÅ melder man selvfølgelig tilbage

Jeg skriver kun at jeg ikke er interesseret hvis jeg direkte har givet udtryk for at jeg vil købe, hvis  jeg kun har spurgt til "varen" så synes jeg ikke jeg skylder at svare "nej ta, ikke interesseret" men skriver gerne "ok, tak for svar".

Anmeld

20. december 2011

klmf

Hvis det er en forespørgsmål på pris eller størrelser, så ville jeg ikke forvente en tilbagemelding. Men har man først lavet en aftale eller givet et bud, så er det almindelig høflighed at melde tilbage.

Anmeld

20. december 2011

IngenKoPåIsen

lotchen skriver:

Hvis det er en forespørgsmål på pris eller størrelser, så ville jeg ikke forvente en tilbagemelding. Men har man først lavet en aftale eller givet et bud, så er det almindelig høflighed at melde tilbage.

Anmeld

20. december 2011

maryjane

anmaj skriver:

Hej,

Jaaa tak, har selv prøvet det samme. Synes det er lidt belastende. Det tager jo ikke lang tid at sige hvis det ingen interesse har.

Anmeld

20. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Hvis jeg har lavet en pris forespørgsel, svarer jeg gerne nej tak eller ikke interesseret eller lignende, hvis jeg ikke ønsker den. Men at spørge hvilket mærke en ting er eller om vedkommende stadig har den, svarer jeg altså ikke altid på. Så jeg stemte blank

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.