Jeg har halsbetændelse, kan jeg smitte min søn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.345 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Mor til Mike

Vågnede med voldsom halsbetændelse, og hold kæft det gør nade! Og er rigtig bange for at risikere at smitte Mike, for bare tanken om at min lille dreng får så ondt, gør at jeg går ud af mit gode skind. . Hvor stor er sandsynligheden for at han kan blive smittet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Pige2009

Jeg har haft to gange uden at Laura blev syg, så jeg tror ikke umiddelbart risikoen er så stor

Anmeld

20. december 2011

Mor til Mike

Baagøe skriver:

Jeg har haft to gange uden at Laura blev syg, så jeg tror ikke umiddelbart risikoen er så stor

Okay, mange tak! Så behøver jeg ikke rende rundt nærmest med tøjet omkring munden for ikke at risikere noget.. 

Anmeld

20. december 2011

Maja88

Mor til Mike <3 skriver:

Okay, mange tak! Så behøver jeg ikke rende rundt nærmest med tøjet omkring munden for ikke at risikere noget.. 

men hvis det er betændelse. så ville jeg da få penicilin mod det,, så er du da sikker på det ikke smitter

Anmeld

20. december 2011

Sildefisk

jeg lider -desværre- af gentagene streptrokok infektioner i halsen og disse er mere smitsomme end den almene halsbetændelse

Anmeld

20. december 2011

CamillaSoefelt

Mor til Mike <3 skriver:

Vågnede med voldsom halsbetændelse, og hold kæft det gør nade! Og er rigtig bange for at risikere at smitte Mike, for bare tanken om at min lille dreng får så ondt, gør at jeg går ud af mit gode skind. . Hvor stor er sandsynligheden for at han kan blive smittet? 

Der er rigtig meget streptokok virus i omløb pt og jov det smitter. Så få hurtigt noget penicilin ved lægen. Efter et døgn smitter du ikke mere.

Anmeld

20. december 2011

*Sofie*

Mor til Mike <3 skriver:

Ville helt bestemt tage mig selv og barnet en tur til lægen.
Jeg har haft streptrokokker, hvor jeg nåede at smitte min datter

God bedring

Anmeld

20. december 2011

Mor til Mike

Okay, tak piger!

Anmeld

23. december 2011

Pige2009

Mor til Mike <3 skriver:

Præcis! Rigtig god bedring med dig - du skal jo være frisk til Juleaften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.