anden form for kalk + piv piv langt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

703 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Koen.

Godmorgen piger

Så skal hønsene vandes for mit hjerte er ved at gå i spåner

Min lille prinsesse har hoste i 3 mdr og vi har så endelig fået af vide hun har bronkitis og er begyndt på medicin for at hjælpe hendes vejrtrækning da den er meget meget slem

Men hun er bare så hæmmet af det og orker meget lidt af gangen, så lidt at vi har været nød til at lade hende få juleferie fra DP fra i dag i stedet for først fredag, da hun slet ikke er sig selv og bare er pyller Hun spiser meget lidt og er bare kronisk træt og oven i det har vi jo hendes mave (som nogle ved) der os driller

Savner så meget min glade lille pige

Mine spørgsmål:

Hun får pt hverken mælk,fløde eller andet der danner slim i halsen da hun kaster op fordi det sidder fast i halsen, men hvad kan jeg så give så hun får dækket sit kalk behov, for en ostehaps i ny og næ tæller nok ikke?

Nogen ideer til mad der kan friste når man bare har det som udskidt æblegrød?

Og nogle ideer til underholdning som kræver hun bliver stimuleret men ikke kræver hun er alt for aktiv?

Tak hvis i gad læse med helt herned
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

SussieThyssen

Rismælk..det slimer ikke og giver hende den kalk hun har brug for.

Ellers er hun så stor at du kan købe kalktyggetabs til hende på apoteket...til børn naturligvis.

Mine unger fik også tyggetabs, da de er mælkeallergikere, og det gik fint med sådan en.
Jeg går ud fra at din datter får vitamintyggetabs også..så fordi de får en, så er det let  nok med en til...iøvrigt smager kalktyggetabsne meget bedre end tyggevitaminerne

Hold øje med at et barn, der har det som hun, skal have jerndråber..de får meget let blodmangel, pga den manglende appetit.
Jerndråber købes også på apoteket, og jeg plejede at give min den yngste sine i et lille glas saftevand (blandet sød saft).
1 uge om måneden fik han jerndråber.

Du skal iøvrigt ikke regne med at din læge aner en dyt om lungebørns problemer, det er noget man meget ofte selv må finde frem til af bitter erfaring, da dansk videnskab er MEGET langt tilbage hvad det angår.
De fejlbehandlede min søn i næsten 3 år, indtil jeg selv gik på nettet og fik kontakt til amerikanske børnelæger, som omsider stillede den korekte diagnose på ham.
Heldigvis har vi en fantastisk læge, og sammen med ham tog vi selv behandlingen i egne hænder, og fra den dag vendte bøtten...han har ikke været indlagt en eneste gang siden.

Så brug din sunde fornuft..de råd jeg giver dig, kan du uden tvivl bruge..de skader ihverttilfælde ikke det mindste.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2011

Koen.

SussieThyssen skriver:

Rismælk..det slimer ikke og giver hende den kalk hun har brug for.

Ellers er hun så stor at du kan købe kalktyggetabs til hende på apoteket...til børn naturligvis.

Mine unger fik også tyggetabs, da de er mælkeallergikere, og det gik fint med sådan en.
Jeg går ud fra at din datter får vitamintyggetabs også..så fordi de får en, så er det let  nok med en til...iøvrigt smager kalktyggetabsne meget bedre end tyggevitaminerne

Hold øje med at et barn, der har det som hun, skal have jerndråber..de får meget let blodmangel, pga den manglende appetit.
Jerndråber købes også på apoteket, og jeg plejede at give min den yngste sine i et lille glas saftevand (blandet sød saft).
1 uge om måneden fik han jerndråber.

Du skal iøvrigt ikke regne med at din læge aner en dyt om lungebørns problemer, det er noget man meget ofte selv må finde frem til af bitter erfaring, da dansk videnskab er MEGET langt tilbage hvad det angår.
De fejlbehandlede min søn i næsten 3 år, indtil jeg selv gik på nettet og fik kontakt til amerikanske børnelæger, som omsider stillede den korekte diagnose på ham.
Heldigvis har vi en fantastisk læge, og sammen med ham tog vi selv behandlingen i egne hænder, og fra den dag vendte bøtten...han har ikke været indlagt en eneste gang siden.

Så brug din sunde fornuft..de råd jeg giver dig, kan du uden tvivl bruge..de skader ihverttilfælde ikke det mindste.

Kærligst
Sussie

Tror vi prøver de der tyggetabs for hendes vitaminpille elsker hun, tak for råd og svar

Puha håber snart hun bliver sig

Anmeld

20. december 2011

Koen.

Modtager stadig gerne ideer ang. Fristende mad for pige 20 mdr og ligeledes underholning

Anmeld

20. december 2011

Mor til Frederic og Freya

tanja. skriver:

Modtager stadig gerne ideer ang. Fristende mad for pige 20 mdr og ligeledes underholning

Frederic har altid fået tygge vitamin med ekstra kalk i.

Mad;

- frugt spyd, med det hun kan lide og evt dyppet i chokolade.

- pindemader, små stykker firkanter med et pålæg hun kan lide og evt et stykke grønt ovenpå med en tandstik igennem det hele.

- kartoffelmos og kødsovs, det kræver ikke meget af hende at spise og evt med sjove pasta'er; bogstaver eller figurer.

- havregrød med kanel eller anden most frugt.

- små hånd boller med store chokolade stykker i, skinketern, gulerødder, en lille frikadelle eller lign. som hun selv kan side med og ikke virker uoverskueligt.

- smoothies

Anmeld

21. december 2011

Koen.

Mor til Frederic skriver:

T

Frederic har altid fået tygge vitamin med ekstra kalk i.

Mad;

- frugt spyd, med det hun kan lide og evt dyppet i chokolade.

- pindemader, små stykker firkanter med et pålæg hun kan lide og evt et stykke grønt ovenpå med en tandstik igennem det hele.

- kartoffelmos og kødsovs, det kræver ikke meget af hende at spise og evt med sjove pasta'er; bogstaver eller figurer.

- havregrød med kanel eller anden most frugt.

- små hånd boller med store chokolade stykker i, skinketern, gulerødder, en lille frikadelle eller lign. som hun selv kan side med og ikke virker uoverskueligt.

- smoothies

Tak for rigtig god inspiration

Vi har været på sygehuset i dag og få taget blodprøver og skal i eftermiddag aflevere en urin prøve på hende ved lægen så må vi se om det giver noget

Og så plynre vi føtex for gode sager på vej hjem, for det eneste jeg har kunne få i hende i dag er lidt saltchips og en kvart stk toast med nutella
nok ikke det bedste men bedre end ingenting!

Anmeld

21. december 2011

tanja. skriver:

Tak for rigtig god inspiration

Vi har været på sygehuset i dag og få taget blodprøver og skal i eftermiddag aflevere en urin prøve på hende ved lægen så må vi se om det giver noget

Og så plynre vi føtex for gode sager på vej hjem, for det eneste jeg har kunne få i hende i dag er lidt saltchips og en kvart stk toast med nutella
nok ikke det bedste men bedre end ingenting!

Under sygdom skal og må den sunde mad politik gerne blive lagt på hylden... Hvis det er toastbrød med nutella, ja så giv hende det.

ang medicin... For hun både den forebyggende (orange) og den mod anfald (blå)? Den forebyggende skal gerne lige have 1-2 uger før det rigtig virker...

Vi har selv været møllen igennem med div test's nogle gange efterhånden (aff - urin - blod - priktest mm) Og han har fået medicin siden han var 9 mdr og er idag 3 år + nogle mdr. Han bliver fulgt på børne amb. med hans aff - astma og spiseproblem.

Frederic har også hostet siden okt uden at der er noget at høre på hans lunger, men ved virus hjælper det ikke særlig meget at sætte ham op i medicin og har hørt at den blå ofte danner mere slim i luftvejene end gavnligt.. Så han kører stadig på samme dosis morgen og aften.

prøv bare at sætte 'godbiderne' i nærhed af hende, så hun ser dig stille dem - men at du ikke sætter krav om at hun skal tage det. Sæt dig evt sammen med hende i sofa og tag selv noget uden at presse hende. Men kom dog med uhm det smager godt lyde, smask eller lign. At være 2 kan nogen gange gøre det nemmere at spise og det falder mere naturligt..

Anmeld

21. december 2011

Koen.

Mor til Frederic skriver:

Under sygdom skal og må den sunde mad politik gerne blive lagt på hylden... Hvis det er toastbrød med nutella, ja så giv hende det.

ang medicin... For hun både den forebyggende (orange) og den mod anfald (blå)? Den forebyggende skal gerne lige have 1-2 uger før det rigtig virker...

Vi har selv været møllen igennem med div test's nogle gange efterhånden (aff - urin - blod - priktest mm) Og han har fået medicin siden han var 9 mdr og er idag 3 år + nogle mdr. Han bliver fulgt på børne amb. med hans aff - astma og spiseproblem.

Frederic har også hostet siden okt uden at der er noget at høre på hans lunger, men ved virus hjælper det ikke særlig meget at sætte ham op i medicin og har hørt at den blå ofte danner mere slim i luftvejene end gavnligt.. Så han kører stadig på samme dosis morgen og aften.

prøv bare at sætte 'godbiderne' i nærhed af hende, så hun ser dig stille dem - men at du ikke sætter krav om at hun skal tage det. Sæt dig evt sammen med hende i sofa og tag selv noget uden at presse hende. Men kom dog med uhm det smager godt lyde, smask eller lign. At være 2 kan nogen gange gøre det nemmere at spise og det falder mere naturligt..

Hun får kun den blå 4 gange om dagen og har os følt hun rallede mere når hun fik den, men lægen snakkede om i dag at vi nok skulle starte op på den anden, tror lige jeg snakker med hende igen når vi skal derop senere

Lærke bliver os stadig fulgt fordi aff. Stadig ikke køre, hun er dog aldrig blevet priktestet..

Tak for de gode mad råd, kanon idé med at stille lidt frem

Anmeld

21. december 2011

tanja. skriver:

Hun får kun den blå 4 gange om dagen og har os følt hun rallede mere når hun fik den, men lægen snakkede om i dag at vi nok skulle starte op på den anden, tror lige jeg snakker med hende igen når vi skal derop senere

Lærke bliver os stadig fulgt fordi aff. Stadig ikke køre, hun er dog aldrig blevet priktestet..

Tak for de gode mad råd, kanon idé med at stille lidt frem

Så lidt... Spørg endelig hvis der er mere, det er det vi er her for...

Mange egen læger giver altid den blå og først når forælderne kommer igen efter noget tid og siger at den har ringe virkning, at de får den forebyggende..

Vi har prøvet i sommers og sidste sommer også at sætte ham end i den forebyggende, men den kan han slet ikke undvære.. vi bruger dog sjælendt den blå, da den 'kun' holder de 4 timer efter hvert pust og så starter hosteri'et op igen.

Her blev hans blod tjekket og samtidig også hele pakken med priktest, for at se om der var noget der, han ikke kunne tåle. Både i forhold til aff og astma/allergi.

Han har stort set altid været 'afhængig' af aff hjælp og har i over 2 år fået aff pulver.

Anmeld

21. december 2011

Hollybaby

Jeg kan anbefale nogle rigtig goe børnevitaminpiller, som også indeholder kalk og andre mineraler. De hedder Solaray, og fås i helsekoster og matas evt. Mht mad ideér, hvis hun kan lide frugtmos, så prøv at lave noget med usvovlede abrikoser, de har et højt indhold af jern, skal bare lige blødes op i vand et par timer og så blendes.

Måske pandekager ville være et hit? Man kan jo evt erstatte lidt af hvedemelet med boghvedemel, eller fuldkornsmel, også  bruge rismælk istedet for alm. mælk. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.