Uddannelse :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. december 2011

Bambii

Heej piger

Hvad skal man tænke på når man skal starte på uddannelse? Nogle specielle ting man skal huske?

Noget der er vigtigt når man starter på ny uddannelse?

Jeg vil nemlig gerne være så forberedt som muligt.. Skal starte til januar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

Thalia

Jeg tror det kommer an på hvad man skal studere...

Anmeld

19. december 2011

Bambii

Thalia skriver:

Jeg tror det kommer an på hvad man skal studere...

Konditor

Anmeld

19. december 2011

Thalia

Bambii skriver:

Konditor

Eftersom det jo er et håndværksfag, tror jeg ikke der er så meget praktisk man skal forberede, men jeg tror man gør sig selv en stor tjeneste ved at gøre sig nogle tanker om hvordan man ser studiet.

Jeg er selv adjunkt på universitetet, og vi oplever faktisk at det kan tage over et år at lære nye studerende hvad det vil sige at være under uddannelse. Altså at når gymnasiet er slut, så er vi ligeglade med dårlige undskyldninger for manglende afleveringer, og at det ikke er vores tilværelse de ødelægger ved at holde fri og generelt være useriøse omkring deres indsats.

En uddannelse er i mine øjne et gensidigt ansvar, og det synes jeg det er rigtigt vigtigt at gøre sig selv bevidst. Altså at selv når opgaverne er kedelige eller man bare ikke er oplagt - så har man stadig en del af ansvaret for at forløbet som helhed går godt.

Anmeld

19. december 2011

Maja_4000

Bambii skriver:

Konditor

Årh .. Det ville jeg gerne Jeg skal starte på hf til januar .. Så har ikke rigtig nogle råd andet end : Taske , pannalhus , lommeregner , papir at skrive på , mapper til at holde styr på udlereveret papir  

Anmeld

19. december 2011

Bambii

Maja_4000 skriver:

Årh .. Det ville jeg gerne Jeg skal starte på hf til januar .. Så har ikke rigtig nogle råd andet end : Taske , pannalhus , lommeregner , papir at skrive på , mapper til at holde styr på udlereveret papir  

Bor du omkring vejle, så tag uddannelsen.. Den starter den 4 januar, og der er stadig ledige pladser..

Anmeld

19. december 2011

Bambii

Thalia skriver:

Eftersom det jo er et håndværksfag, tror jeg ikke der er så meget praktisk man skal forberede, men jeg tror man gør sig selv en stor tjeneste ved at gøre sig nogle tanker om hvordan man ser studiet.

Jeg er selv adjunkt på universitetet, og vi oplever faktisk at det kan tage over et år at lære nye studerende hvad det vil sige at være under uddannelse. Altså at når gymnasiet er slut, så er vi ligeglade med dårlige undskyldninger for manglende afleveringer, og at det ikke er vores tilværelse de ødelægger ved at holde fri og generelt være useriøse omkring deres indsats.

En uddannelse er i mine øjne et gensidigt ansvar, og det synes jeg det er rigtigt vigtigt at gøre sig selv bevidst. Altså at selv når opgaverne er kedelige eller man bare ikke er oplagt - så har man stadig en del af ansvaret for at forløbet som helhed går godt.

Det er rigtig nok

Mange tak for rådene

Anmeld

19. december 2011

Maja_4000

Bambii skriver:

Bor du omkring vejle, så tag uddannelsen.. Den starter den 4 januar, og der er stadig ledige pladser..

Har gået på skolen i Vejle i 2 dage xD Skal ikke bo på skolehjem når jeg har barn

Anmeld

19. december 2011

Bambii

Maja_4000 skriver:

Har gået på skolen i Vejle i 2 dage xD Skal ikke bo på skolehjem når jeg har barn

Nej, det kan jeg godt se.. Men hvor bor du da henne?

Jeg bor i kolding og kommer til at tage toget eller bussen hver dag

Anmeld

19. december 2011

morethanperfect

Bambii skriver:

Undskyld jeg bryder ind her .. Men er der skoleophold i vejle også ??
Jeg havde fået af vide der kun var i Ringsted ??  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.