virkelig bange for hudkræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.978 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. december 2011

Anonym trådstarter

Ikke på mig men på min kæreste. Jeg mindes jeg en gang i sommer lagde mærke til han havde et sjovt mærke i nakken, men det var ikke noget vi tænkte nærmere over. Her på det sidste har vi så bemærket noget underligt i hans nakke. Det er sådan lidt større rødlige områder. Nuden er nærmest hævet lidt over normal hudoverflade. Ligner på en måde større brandmærker.

han vil ringe til lægen i morgen, men jeg har sådan en dårlig mavefornemmelse. Hvad hvis det er kræft? Hvad hvis det i så fald har spredt sig? Hvad nu hvis det værst tænkelige skulle ske at jeg mister ham, og vores smukke lille datter på 2 måneder skal vokse op uden sin far?

ved jeg tager sorgerne på forskud men det der i nakken har altså udviklet sig ret hurtigt. Er så bange :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

aarhusmor

Anonym skriver:

Ikke på mig men på min kæreste. Jeg mindes jeg en gang i sommer lagde mærke til han havde et sjovt mærke i nakken, men det var ikke noget vi tænkte nærmere over. Her på det sidste har vi så bemærket noget underligt i hans nakke. Det er sådan lidt større rødlige områder. Nuden er nærmest hævet lidt over normal hudoverflade. Ligner på en måde større brandmærker.

han vil ringe til lægen i morgen, men jeg har sådan en dårlig mavefornemmelse. Hvad hvis det er kræft? Hvad hvis det i så fald har spredt sig? Hvad nu hvis det værst tænkelige skulle ske at jeg mister ham, og vores smukke lille datter på 2 måneder skal vokse op uden sin far?

ved jeg tager sorgerne på forskud men det der i nakken har altså udviklet sig ret hurtigt. Er så bange :-(

Kan godt forstå din bekymring, men ud fra det du fortæller kan det være mange ting, jeg tænker mere skægpest, hvis han bliver barberet i nakken, tør hud, psoreasis.

Jeg havde selv 2 sår der ikke kunne hele i ét år og kom så til hudlæge, han fortalte at det var godartet kræft og at mange mennesker fik det og det i daglig tale bliver kaldt for gammelmandsvorter (hader det ord)

Krydser fingre for at det ikke er noget alvorligt

Anmeld

19. december 2011

MetteS81

Kan godt forstå du er nervøs, men der er ikke andet at gøre end at gå til lægen som din kæreste også har tænkt sig...og godt at han vil gøre det, for nogen blir simpelthen så nervøse at de vælger at ignorere det....som en anden skriver kan det sagtens være skægpest eller noget helt andet! Det krydser vi lige fingre for!  Hvis ikke, så er det godt at han tager til lægen som henviser til en hudlæge og så kan der blive gjort noget ved det. Ved ikke om det her kan "trøste" eller berolige dig, men skulle det fx vise sig at være hudkræft så er det den mildeste form for kræft, fortalte min hudlæge mig... Ikke at det ikke stadig er ubehageligt at tænke på!  Krydser fingre for at alt er ok og hvis der er noget at det så er godartet!  

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Kan godt forstå din bekymring, men ud fra det du fortæller kan det være mange ting, jeg tænker mere skægpest, hvis han bliver barberet i nakken, tør hud, psoreasis.

Jeg havde selv 2 sår der ikke kunne hele i ét år og kom så til hudlæge, han fortalte at det var godartet kræft og at mange mennesker fik det og det i daglig tale bliver kaldt for gammelmandsvorter (hader det ord)

Krydser fingre for at det ikke er noget alvorligt

Tak for opmuntring og beroligende ord! Tror ikke det er skægpest, for det er sådan lidt længere nede end selve nakken. Altså sådan øverst på ryggen lige ved nakken..Det ligner det her (som er et billede af hudkræft) bare uden den dut i midten..

Men puha hvor jeg håber der ikke er noget! Kan ikke overskue det andet!

Anmeld

19. december 2011

aarhusmor

Anonym skriver:

Tak for opmuntring og beroligende ord! Tror ikke det er skægpest, for det er sådan lidt længere nede end selve nakken. Altså sådan øverst på ryggen lige ved nakken..Det ligner det her (som er et billede af hudkræft) bare uden den dut i midten..

Men puha hvor jeg håber der ikke er noget! Kan ikke overskue det andet!

Jeg kan godt forstå det bekymrer dig Det kan måske også ligne den her svamp lidt

http://www.denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Sundhedsvidenskab/Hud-_og_k%C3%B8nssygdomme/hudsvamp

Anmeld

19. december 2011

Frk Mig

jeg var afsted med et modermærke som var begyndt og hæve og blive sort .. Jeg blev henvist til en kosmetolog og hun sagde at det var pigment pletter der var i .. jeg gik virkelig og var mega bange .. Men som min læge sagde så var der mange slags modermærker og der var som regel ikke noget i dem selv om at de ændrede sig .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.