Baby 8 måneder, søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.540 visninger
17 svar
0 synes godt om
19. december 2011

camillakrath

Hej alle,

Benjamin er 8 måneder, (korigeret 6,5 måned). Jeg føler han faktisk tit er meget træt omkring kl. 17..

Han sover ca. 18:30 - 19:30 om aftenen. Vågner 1 - 2 gange og står op kl. 5

Så sover han en kort formiddagslur (ca. 1 time), og en længere middagslur (1,5 - 2 timer).

Jeg overvejer at prøve at indkøre en turbo lur der kl. 16:30. Jeg ved bare ikke om det er forkert, når han i forvejen vågner så tidligt om morgenen.

Det bedste ville være hvis han kunne sove lidt længere om morgenen, så han fik den ekstra time der  Kan jeg vænne ham til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

AnneBJ

Jeg synes ikke han sover meget?

Felix er 8½ mdr., og sover ca. således:

Kl. 7-8, vågner

Kl. 9-11 lur

Kl. 1330/14-16 lur

Kl. ca. 19 sover han, og oftest til næste morgen

Så 12 timer om natten og 4-5 timer om dagen.. Søvnbehov er selvfølgelig forskelligt, men jeg tror søvn avler søvn, og at du sagtens kan smide en sen eftermiddagslur ind.

Anmeld

19. december 2011

BabyMagnus

Hej... Hvad får han at spise inden sengetid? Måske er det fordi at han er sulten at han vågner tidligt? 

Vores Magnus får 220 ml mme inden sengetid og sover hele natten uden at vågne (fra 21 - 6/7). Hvis Magnus er træt ved spisested får han lov at sove, men vi vækker ham kl 19, så han kan nå at blive søvnig igen til kl 21 ca...den bliver dog ofte 21.30 før han sover. 

Håber i får den lille til at sove lidt længere om morgenen :-)

Anmeld

19. december 2011

camillakrath

AnneBJ skriver:

Jeg synes ikke han sover meget?

Felix er 8½ mdr., og sover ca. således:

Kl. 7-8, vågner

Kl. 9-11 lur

Kl. 1330/14-16 lur

Kl. ca. 19 sover han, og oftest til næste morgen

Så 12 timer om natten og 4-5 timer om dagen.. Søvnbehov er selvfølgelig forskelligt, men jeg tror søvn avler søvn, og at du sagtens kan smide en sen eftermiddagslur ind.

Jeg tænker faktisk også om han vågner så tidligt fordi han sover for lidt

Anmeld

19. december 2011

camillakrath

BabyMagnus skriver:

Hej... Hvad får han at spise inden sengetid? Måske er det fordi at han er sulten at han vågner tidligt? 

Vores Magnus får 220 ml mme inden sengetid og sover hele natten uden at vågne (fra 21 - 6/7). Hvis Magnus er træt ved spisested får han lov at sove, men vi vækker ham kl 19, så han kan nå at blive søvnig igen til kl 21 ca...den bliver dog ofte 21.30 før han sover. 

Håber i får den lille til at sove lidt længere om morgenen :-)

Jamen for det meste får han grød til aftensmad, og så får han en flaske når vi går i seng. Ca. kl. 22. Med ca. 170 ML i.

Og de gode nætter vågner han kun en enkelt gang og får mad. Og der kan han også godt spise ca 170.

Anmeld

19. december 2011

AnneBJ

camillakrath skriver:

Jamen for det meste får han grød til aftensmad, og så får han en flaske når vi går i seng. Ca. kl. 22. Med ca. 170 ML i.

Og de gode nætter vågner han kun en enkelt gang og får mad. Og der kan han også godt spise ca 170.

Nu er jeg altså ikke klog på for tidligt fødte - overhovedet! Men hvis Felix vågnede om natten for mad, ville jeg tage en kold tyrker hvor han blev vænnet fra det. Han er stor nok til at undvære maden - men igen, det ved jeg ikke om en ftf er!

Felix starter i VS d. 1. januar, så vi har forsøgt at hjælpe ham lidt ind i en rytme der passer med VS's.. Det er ikke meget vi har pillet ved, men fx fik han før flaske om morgenen når han vågnede, og så havregrød inden luren.. Nu får han havregrød som det første, og så lur. Han når sjældent et mellemmåltid inden luren, men spiser til gengæld rigtig godt til frokost, omkring 11/11.30. Før gad han ikke rigtig mad, og den blev ofte 13 før jeg kunne lokke noget i ham. Herhjemme er det jo lgie meget, men det er lidt rart at det er kommet til at passe så godt med VS synes jeg... 

Sikke en masse pludder, som du slet ikke kan bruge til noget! Sorry! Men forudsat han er som "andre" 8 mdr. børn, ville jeg fjerne natflasken og smide en sen eftermiddagslur ind

Anmeld

19. december 2011

camillakrath

AnneBJ skriver:

Nu er jeg altså ikke klog på for tidligt fødte - overhovedet! Men hvis Felix vågnede om natten for mad, ville jeg tage en kold tyrker hvor han blev vænnet fra det. Han er stor nok til at undvære maden - men igen, det ved jeg ikke om en ftf er!

Felix starter i VS d. 1. januar, så vi har forsøgt at hjælpe ham lidt ind i en rytme der passer med VS's.. Det er ikke meget vi har pillet ved, men fx fik han før flaske om morgenen når han vågnede, og så havregrød inden luren.. Nu får han havregrød som det første, og så lur. Han når sjældent et mellemmåltid inden luren, men spiser til gengæld rigtig godt til frokost, omkring 11/11.30. Før gad han ikke rigtig mad, og den blev ofte 13 før jeg kunne lokke noget i ham. Herhjemme er det jo lgie meget, men det er lidt rart at det er kommet til at passe så godt med VS synes jeg... 

Sikke en masse pludder, som du slet ikke kan bruge til noget! Sorry! Men forudsat han er som "andre" 8 mdr. børn, ville jeg fjerne natflasken og smide en sen eftermiddagslur ind

Men hvordan vænner jeg ham fra den?

Anmeld

19. december 2011

AnneBJ

camillakrath skriver:

Men hvordan vænner jeg ham fra den?

Du indstiller dig på, at i 3 dage-til en uge, skriger han efter at få den, men det eneste du gør er at give sut, bamse, trøst og evt. en tår vand. Det bliver hårdt, men mest for dig. Han lærer det lynhurtigt. Selvfølgelig skal du synes han er klar til det osv., og du kan evt. også vælge gradvist at mindske indholdet i flasken, så hans mave gradvist vænner sig til mindre og mindre natmad - så er det måske ikke så hårdt at stoppe helt

Anmeld

20. december 2011

Dia

Vi havde samme problem med vores søn, da han var omkring 6 måneder gammel. Han begyndte pludselig at vågne ved 5-tiden hver morgen. Vi fandt ud af, at det var fordi han ikke havde brug for så lang en søvn om natten. Vi begyndte derfor at rykke ham lidt, så hans sidste lur blev senere på dagen, for så holdt han sig nemlig længere vågen om aftenen. Han kommer nu i seng omkring kl. 21 om aftenen og sover til omkring kl. 6- 7 næste morgen. Om dagen sover han 3 lure - to på 1-2 1/2 time og en på 1/2 - 1 time sidst på dagen.

Anmeld

20. december 2011

SussieThyssen

camillakrath skriver:

Hej alle,

Benjamin er 8 måneder, (korigeret 6,5 måned). Jeg føler han faktisk tit er meget træt omkring kl. 17..

Han sover ca. 18:30 - 19:30 om aftenen. Vågner 1 - 2 gange og står op kl. 5

Så sover han en kort formiddagslur (ca. 1 time), og en længere middagslur (1,5 - 2 timer).

Jeg overvejer at prøve at indkøre en turbo lur der kl. 16:30. Jeg ved bare ikke om det er forkert, når han i forvejen vågner så tidligt om morgenen.

Det bedste ville være hvis han kunne sove lidt længere om morgenen, så han fik den ekstra time der  Kan jeg vænne ham til det?

Langt de fleste børn har brug for en powernap sidst på dagen og det behov holder sig gerne til 3-4 års alderen..så jeg synes bestemt du skal lade ham få en lur der.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.