Hvordan kan jeg gøre mig bedre til at undervise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. december 2011

Kloster

Hej.

Jeg er jo Ssa'er. Det er 3 år siden, jeg blev udlært. Derfør er jeg udlært Ssh og der før igen er jeg udlært salgsassistent. Jeg har aldrig gået arbejdsløs og har erfaring med både fabriksarbejde og souschef-stilling. Har 3 større drenge på 7, 12 og 14 år.

Jeg er på et pl.hjem og er praktikvejleder for Ssh og Grundforløbselever.

Og jeg kunne godt se muligheder i at undervise - fx på sosu-skolen. Kunne godt tænke mig at prøve at undervise Grundforløbselever, men hvordan får jeg mere erfaring og stiller mig bedre som underviser i mit eget fag? Altså mere end bare den alm tid og erfaring giver mig?

Kan man tage kurser, læse bøger, gøre noget andet??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

Dinna88

Jeg ville nok sætte mig ind i indlæring ved voksne (psykologi)  

Anmeld

19. december 2011

Kloster

Dinna88 skriver:

Jeg ville nok sætte mig ind i indlæring ved voksne (psykologi)  

Ov ja, tak for det.

Jeg har noget om læringsstile i mit arb som vejleder. Måske det kan hjælpe.

Anmeld

19. december 2011

Dinna88

Kloster skriver:

Ov ja, tak for det.

Jeg har noget om læringsstile i mit arb som vejleder. Måske det kan hjælpe.

Det lyder da super Ellers har biblio også TONSVIS af psykologibøger.

Du kan også læse lidt op på kropssprog. Hvordan og hvorledes du skal bevæge dig for at fremstå som du nu vil fremstå Jeg har haft lærere der sad på bordene, der ikke rejste sig fra kontorstolen, der aldrig sad ned, der gik HELT tæt på eleverne (så man kunne lugte stanken af kaffe blandet med røg, MUMS) osv! Og, ubevidst, påvirker de os jo på alle mulige forskellige måder

Anmeld

19. december 2011

Muffinmus

Jeg har taget VPG kursus, det synes jeg jeg lærte en del af...men det er jo meget praktisk og man lærer lidt forskelligt om gode og dårlige ting ved både undervisere og elever:-)

Og indlæringsstile er super vigtigt fordi folk lærer på meget forskellige måder og det er der mange lærer der glemmer til hverdag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.