Anonym skriver:
Ja jeg ved snart ik hvad jeg skal gøre. Min søn er 14 dage gammel og han bliver ammet, men hold da op hvor jeg synes det er træls
Var det ikke fordi man fik pisket ørene fulde med hvor godt amning er, så var jeg nok allerede stoppet, men jeg vil jo gerne det bedste for min søn.
Jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt, men lige lidt hjælper det på smerten. Har prøvet at pumpe ud, suttebrikker, salve og jeg er ved at løbe tør for energi. Min brystvorter er total forsuttede selvom han har helt rigtigt fat, og der er både sår og revner. Jeg har ondt i dem hele tiden, også imellem amning og jeg er ved at blive sindssyg. Derudover synes jeg ikke det er skide fedt at amme, og jeg synes derfor det er psykisk hårdt at han er afhængig af min mælk.
Jeg har holdt ud indtil nu, men jeg ved ik hvor længe jeg orker at blive ved, hvis det ikke snart bliver bedre
Sundhedsplejersken kommer imorgen, og vil snakke med hende om det, men hun vil jo med garanti sige at jeg skal fortsætte.
Hvad gjorde at du stoppede og har du været glad for dit valg?
For mig lyder det til, at du allerede har besluttet dig, men måske gerne vil bekræftes i, at det er et ok valg?

En god mor sidder ikke i brysterne, så bryder du dig VIRKELIG ikke om det, så lad være. Men hvis jeg skal svare på dit spørgsmål og fokusere på det rent fysiske, så siger jeg: Hæng i!
Jeg ved godt det lyder hårdt, men du har kun kæmpet i 14 dage, og jeg tænker, at har du revner og sår, så skal du altså lige bruge suttebrikkerne et godt stykke tid, før de får lov at hele. Jeg tror det tog næsten 2 uger med brikker for mig, før sårene var helet, så jeg ville nok give det lidt mere tid inden jeg gav op.
Det er ikke fordi, jeg mangler forståelse! For jeg har været igennem sår, revner og blødning, brystbetændelse, overproduktion, underproduktion og jeg ved snart ikke hvad, og min datter var nok en 6-7 uger gammel før det kørte. Og først her 10 uger senere kan jeg sige, at det kører 100%, selvom jeg dog stadig bruger brikkerne grundet indadvendte brystvorter.
Jeg ved så mange siger det, men det er altså sandt, at det tager tid at lære at amme. Det er ikke noget, som alle bare kan uden videre fra dag 1. Så jeg synes, hvis du gerne vil amme, at du skal give det mere end 14 dage, det er ikke ret længe. Men hvis det skyldes det psykiske, så fortsæt ikke..