Er træt af fagligheden på min uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

794 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. december 2011

Anonym trådstarter

Havde sådan glædet mig til at komme på selvvalgt studie, hvor folk gik op i deres arbejde og studie, brændte for det og var interesseret i det de laver.. Det er stikmodsat.. Vi sidder 5 ud af 30 og har lavet  lektier .. Diskussionerne som skulle havde været mange og lærerige er der nærmest ikke fordi folk ikke har læst.. Føler man bliver pisset på, når man har siddet og lavet 4 timers lektier, hvor man kunne havde været sammen med sine børn, og de andre fra studiegruppen kommer med gule posters med deres såkaldte "noter" på.. Orker ikke engang at skifte studiegruppe, for er overbevidst om den ikke kan blive meget bedre.. Det er så træls, at gå på sit drømmestudie, men ikke at kunne mærke nogle gejst eller gnist fra andre. Jeg synes det er en af Danmarks vigtigste uddannelser, da det er os der skal uddanne jeres børn, vise interesse for at læse, give læselyst, skrivelyst m.m.. Men det er der åbenbart ikke enighed i.. Jeg overvejer at skifte til Uni, men det er jo ikke drømmen. Lærersemi har bare skuffet mig enormt.. Ikke teorierne, teksterne, men mine klassekamerater.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

.....

Øv hvor er det bare træls

Anmeld

19. december 2011

DK

Hvilket seminarium læser du på?

Jeg kender MANGE der er droppet ud af deres udd. på uni og taget over på den anden side af vejen i Århus H og nu læser til lærer i stedet. Så lige på det seminarium tænker jeg at langt de fleste er der af udd."nød" og ikke så meget pga. det er deres drømme udd.

Har engang haft en svigerinde der læste i silkeborg og hun var meget glad for det.

Anmeld

19. december 2011

Noahmor

Anonym skriver:

Havde sådan glædet mig til at komme på selvvalgt studie, hvor folk gik op i deres arbejde og studie, brændte for det og var interesseret i det de laver.. Det er stikmodsat.. Vi sidder 5 ud af 30 og har lavet  lektier .. Diskussionerne som skulle havde været mange og lærerige er der nærmest ikke fordi folk ikke har læst.. Føler man bliver pisset på, når man har siddet og lavet 4 timers lektier, hvor man kunne havde været sammen med sine børn, og de andre fra studiegruppen kommer med gule posters med deres såkaldte "noter" på.. Orker ikke engang at skifte studiegruppe, for er overbevidst om den ikke kan blive meget bedre.. Det er så træls, at gå på sit drømmestudie, men ikke at kunne mærke nogle gejst eller gnist fra andre. Jeg synes det er en af Danmarks vigtigste uddannelser, da det er os der skal uddanne jeres børn, vise interesse for at læse, give læselyst, skrivelyst m.m.. Men det er der åbenbart ikke enighed i.. Jeg overvejer at skifte til Uni, men det er jo ikke drømmen. Lærersemi har bare skuffet mig enormt.. Ikke teorierne, teksterne, men mine klassekamerater.. 

Må da også sige at jeg er lidt bekymret, hvis det er den slags mennesker, der skal ud og undervise mine børn. 

Hvordan vil de være fortalere for at gå op i undervisningen, når de ikke selv gør det?!

Håber da at du  kan blive ved med at holde gnisten

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

DK skriver:

Hvilket seminarium læser du på?

Jeg kender MANGE der er droppet ud af deres udd. på uni og taget over på den anden side af vejen i Århus H og nu læser til lærer i stedet. Så lige på det seminarium tænker jeg at langt de fleste er der af udd."nød" og ikke så meget pga. det er deres drømme udd.

Har engang haft en svigerinde der læste i silkeborg og hun var meget glad for det.

Lyder interessant. Jeg læser på  Zahle sem i københavn, som efter sigende skulle have det højeste gennemsnit og bedste lærer..  

Overvejer meget at droppe "den anden vej", for at få mere faglighed ind i billedet.. 

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Noahmor skriver:

Må da også sige at jeg er lidt bekymret, hvis det er den slags mennesker, der skal ud og undervise mine børn. 

Hvordan vil de være fortalere for at gå op i undervisningen, når de ikke selv gør det?!

Håber da at du  kan blive ved med at holde gnisten

Ja netop. Man tør kun håbe, det når at ændre sig i løbet af skolegangen.. 

Anmeld

19. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er simpelthen for ringe - og virkelig trist. Jeg var meget glad for at gå på seminariet (Silkeborg) og blev udfordret fagligt både af underviserne og mine medstuderende - men det er også 14 år siden, jeg blev færdig, og tingene har tilsyneladende ændret sig markant.

Jeg har efterhånden fået indtryk af, at man i hvert fald i min kommune bruger læreruddannelsen som et sted at placere yngre mennesker med problemer på. Som praktiklærer har jeg bl.a. mødt en lærerstuderende med social fobi - hun fik angstanfald i større forsamlinger, og det er jo ikke udpræget bæredygtigt for en lærer, men hendes sagsbehandler havde sagt, det var en god og rummelig uddannelsesplads... Jeg har også haft praktikanter, der meldte sig syge i dagevis, men som eleverne (jeg har de store) mødte i byen fredag aften.

HELDIGVIS er der jo også dygtige, målrettede og ambitiøse lærerstuderende, og den gruppe tilhører du tydeligvis. I dit sted ville jeg bide tænderne sammen og hænge i - du får verdens bedste job, når du engang bliver færdig - promise! Jeg har ALDRIG fortrudt mit valg af levevej og kunne ikke se mig selv lave andet.

Tror du ikke, at fårene efterhånden bliver skilt fra bukkene? Man kan vel ikke gå på seminariet i fire år uden at engagere sig - og selv oplevede jeg, at nogle af mine medstuderende modnedes med tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.