når man ikke kan holde jul...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.872 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. december 2011

Anonym trådstarter

jeg vælger at være anonym, da jeg ikke bryder mig om min nuværende situation , og føler så ikke lige for at blive genkendt

først vil jeg starte med at sende en  varm tanke til alle dem som egenligt har det værre en jeg selv, og som ingen hjælp får og ikke kan holde jul , der findes ikke megen retfærdighed her i verden længere..

men må i få en god jul afligevel

nå til sagen.. vi havde faktisk styr på vores budget denne her skønne månede, eller den skulle være skøn, MEN så lige midt i det hele kommer der en tre-for regning på omkring 3000 som vi slet ikke skulle have haft den her månede men det kunne ikke blive anderledes, og vi kan jo ikke sidde uden strøm  og det væltede så heeeeele budgetet* og vi kan faktisk ikke  rigtigt holde jul som det ser ud ligenu, vi kæmper en kamp for at finde en løsning, og jeg tror på det nok skal lykkedes, vi prøver at få et lån igennem  ... familien kan ikke hjlælpe os og  for at nævne det  er jeg DYBT forarget* over at min mor har fået to slags julehjælp og måske en 3... jeg forstår det ikke jeg syntes ikke det er retfærdigt når der er så mange andre der rent faktisk har brug for det, hvor hun sagtens kunne have undværet den/dem, det er så meget for langt ude , hun har både råd til at købe en playstation 3 til min lillebror og jeg ved ikke hvad.. jeg kan ikke lade være med at tænke på de børn der ingen gaver får, og jeg ved godt at man ikke behøver gaver og blabla, men sådan tænker børn jo ikke, de vil bare så gerne have en julegave, og det kan de så ikke fordi der findes folk som blandt andet min mor som bare skraber til sig

undskyld mit sure'sure opstød.. jeg er bare så trist over det her, for mit vedkommende skal det nok komme til at gå, men jeg tænker på alle dem som ikke kan finde en løsning, ØV bare man kunne rede heeele verden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

MortilAlmaogNohr

Må man spørge hvor i landet du bor? Er der ikke en kommune der kan hjælpe jer?

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Tina. skriver:

Må man spørge hvor i landet du bor? Er der ikke en kommune der kan hjælpe jer?

jeg bor i vejen komune , der  jo julehjælp men det søgte jeg ikke da der jo var styr på budgetet på det tidspunkt var jo ikke klar over der kom en dum regning  nu håber jeg bare lånet går igennem, men det er jeg næsten 100 på at den gør

Anmeld

19. december 2011

MortilAlmaogNohr

Ahhh ok, håber på det bedste for jer, så I også kan få en dejlig jul.

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Tina. skriver:

Ahhh ok, håber på det bedste for jer, så I også kan få en dejlig jul.

1000 tak

Anmeld

19. december 2011

MinNoah

Håber i får en dejlig jul trod den dumme regning

Mht. til mor, så undskyld mig, men det er netop grunden til at jeg ikke giver penge til julehjælps organisationer.... Jeg synes det er SÅ utroligt og forstår ike hvordan man kan have samvittighed til at modtage den form for hjælp når man reelt ikke har brug for den.... Og så forstår jeg ikke at man overhovdet må/kan modtage julehjælp fra flere forskellige steder?!

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Håber i får en dejlig jul trod den dumme regning

Mht. til mor, så undskyld mig, men det er netop grunden til at jeg ikke giver penge til julehjælps organisationer.... Jeg synes det er SÅ utroligt og forstår ike hvordan man kan have samvittighed til at modtage den form for hjælp når man reelt ikke har brug for den.... Og så forstår jeg ikke at man overhovdet må/kan modtage julehjælp fra flere forskellige steder?!

jeg syntes det er SÅ uretfærdigt, og jeg forstår heller ikke hvordan det kan lade sig gøre at hun har fået fra 2 steder måske 3 . jeg tror slet ikke de mennesker har nogen samvittighed?det skulle man ihvertfald ikke tro

Anmeld

19. december 2011

Bshizzle

Aller først vil jeg lige kommentere det med at folk "nasser" på julehjælpen flere steder, selvom de har fået en hjælp til at kunne klare sig julen over..
Det er SÅ respektløs.. og måske skulle nogle stramme mere op på dem som søger hvad de har og hvad de faktisk mangler.. og ikke mere end det!.

Jeg håber virkelig i får en god jul trods denne dumme regning..

Har du/i børn eller?
Jeg vil gerne give min støtte til dem som virkelig mangler, og undskyld mit selvfede kommentar her.. men Børn skal sku ha en gave til Jul og føle det ér Jul !!  

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Aller først vil jeg lige kommentere det med at folk "nasser" på julehjælpen flere steder, selvom de har fået en hjælp til at kunne klare sig julen over..
Det er SÅ respektløs.. og måske skulle nogle stramme mere op på dem som søger hvad de har og hvad de faktisk mangler.. og ikke mere end det!.

Jeg håber virkelig i får en god jul trods denne dumme regning..

Har du/i børn eller?
Jeg vil gerne give min støtte til dem som virkelig mangler, og undskyld mit selvfede kommentar her.. men Børn skal sku ha en gave til Jul og føle det ér Jul !!  

jeg syntes også bare det er SÅ lavt  !

ja vi har en søn på 4 måneder, men ham købte jeg da en gave til inden det hele gik i vasken, altså jeg ved at for os skal det nok lykkedes , det gør det altid, vores økonomi er ellers er okay, vi har bare lige været uheldige i den her månede!

men hvor er det godt at der findes folk som dig derude ! jeg ville også godt hjælpe jeg har bare ikke noget at give af andet end mit gode humør , måske næste år   - ja det er en skam hvis børn ikke kan bare få en lille ting, det varmer sådan når man ser deres glæde

Anmeld

19. december 2011

4xGreve

Kan godt forstå du bliver forarget, i år søgte vi heller ingen hjælp for havde regent frem til at vi nemt vil kunne komme igennem julen og at vi endda vil have råd til lidt ekstra hygge men så kom der nogle rimelige stor uventede regninger og bum så hvade vi 2500kr at komme igennem december månede for og dette var til gaver, husholdning og mad og alverdens medicin, og da alt den medicin vi skulle bruge her i december er trukket havde vi under 1500kr tilbage til mad, gaver og husholdning...

Men idag fik jeg en dejlig julegave ind af døren vores socialrådgiver havde hørt at vi sad lidt svært i det og har derfor søgt julehjælp til os og vi har modtaget et gavekort til superbedst... Så nu er vi da ihvertfald sikkert mad hele december, og det letter rigtig meget...

Men folk som ikke har brug for hjælpen eller får et andet sted fra skal give plads til dem der virkelig trænger, og især børnefamilier

Men håber i får en rigtig glædelig jul tros de forhindringer i møder på vejen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.