Han vil ikke spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

287 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. december 2011

Sillebob

Hej alle medmødre.

Jeg søger forgæves et svar på hvorfor min lille søn på 5 mrd ikke er så vild med at spise....håber virkelig der sidder nogle derude med et par gode råd

Sagen er den at min søn aldrig rigtig har været vild med at spise. Eller faktisk gik det helt fint de første 2,5 mrd hvor han blev ammet, men stille og roligt begyndte han at sige fra og til sidst blev hver måltid en kamp - han ville bare ikke lægges til! Der var masser af mælk så vi måtte igang med pumpen....men men men.....først ville han gerne tage flasken men efter et par uger blev det også en kamp.Prøvede forskellige sutter osv og gik tilsidst over til erstatning (øv!!) men lige meget hjalp det. Nu er vi så begyndt på grød/mos og det går faktisk ok, men han skal jo stadig have mælk og vil bare igenting. Nærmest som en slags sutteflaskeforbi - han bruger narresut uden problem.

Han kan gå fra at have fået en flaske kl 1 helt til kl 10 næste morgen hvor jeg så synes at NU skal du bare spise.....men vil virkelig heller ikke tvinge ham til det.

Nogle af jer som kender til samme problem ? SP virker ikke yderligere bekymret.....han spiser når han bliver sulten

Han er helt sikkert ved at få de første tænder, så det må jo også have en indflydelse. Han er sund, rask, glad og følger vægtkurven så jeg bør vel slet ikke være bekymret

PÅ forhånd tak fordi I læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

louisevl

Åh har ikke lige prøvet det samme, men du kan ikke få ham til at drikke vand fra en kop? Så kan han da få lidt væske....

Og tænder kan godt have indflydelse. min dreng har lige fået hans første tænder og han nægtede at tage flasken i 2 dage....

Anmeld

19. december 2011

Maja_4000

Caroline var 6 måneder da hun nægtede flasken .. Vi sørgede for at hun fik mme nok via maden og så drak hun vand til .. Efter et par uger begyndte hun gerne at ville have den igen .. Men hun har næsten kun fået flaske om natten siden hun var 7 måneder

Anmeld

19. december 2011

Sillebob

louisevl skriver:

Åh har ikke lige prøvet det samme, men du kan ikke få ham til at drikke vand fra en kop? Så kan han da få lidt væske....

Og tænder kan godt have indflydelse. min dreng har lige fået hans første tænder og han nægtede at tage flasken i 2 dage....

1000 tak for svar  ja helt sikkert en god ide med vand i en kop....hvilket han elsker. Det samme med mme i en kop, så det er jo nok det vi bare skal klø på med

Anmeld

19. december 2011

Sillebob

Maja_4000 skriver:

Caroline var 6 måneder da hun nægtede flasken .. Vi sørgede for at hun fik mme nok via maden og så drak hun vand til .. Efter et par uger begyndte hun gerne at ville have den igen .. Men hun har næsten kun fået flaske om natten siden hun var 7 måneder

Mange tak for svar

Så da din datter var 6 mrd fik hun så "rigtig" mad ved alle måltider ? Og så bare flaske om natten ?

Anmeld

19. december 2011

Maja_4000

Sillebob skriver:

Mange tak for svar

Så da din datter var 6 mrd fik hun så "rigtig" mad ved alle måltider ? Og så bare flaske om natten ?

Ja Grød og mos om dagen og flaske om natten (hvis hun vågnede)

Anmeld

19. december 2011

Sillebob

Maja_4000 skriver:

Ja Grød og mos om dagen og flaske om natten (hvis hun vågnede)

Wow, sikke godt gået af din datter Lyder til at hun var hurtig til at lære at spise

Anmeld

19. december 2011

Maja_4000

Sillebob skriver:

Wow, sikke godt gået af din datter Lyder til at hun var hurtig til at lære at spise

Hun var (og er stadig) meget madglad Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.