Vi er flyttet, og jeg er endnu ikke faldet til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. december 2011

samantha1986

Vi flyttede for tre måneder siden i et lejet hus..  72 kvm, el varme og brændeovn. Og jeg er død træt af det konstant er koldt her, at kæresten går vildt op i vores el forbrug, som betød han skruede ned for radiator i soveværelset, at han ikke tænder op om morgen, så det er pisse koldt i hele huset frem til middag næsten.

Det var mig selv der bare absolut ville bo her ude. Vi havde sat annonce i avisen og alle der havde ringet, havde været for dyre, så kom det her, og det var jo rigtig fint, men øv hvor har jeg da fortrudt. Kan ikke overskue hvordan næste vinter bliver når vi står med et lille barn, og her ikke er særlig varmt.

Der er klamme store edderkopper her, og den anden nat lå jeg vågen hele natten da det larmede på tag/loft det meste af natten. Har fået at vide det nok er en husmår. Åh hvor jeg ikke orker at skulle døje med det problem nu.

Kan finde så mange små ting som jeg gerne vil have ændret, men som jeg ved ikke bliver ændret fordi det ikke genere min kæreste. I stuen i hjørnet er tapet gået lidt fra hianden. Kæresten siger det ikke har noget at sige, men så utaknemmelig jeg er så, så håber jeg der er svamp så vi har en grund til at flytte, men ikke en skid er der. Ikke noget som helst som er sundhedsskadeligt og som gør man er nødt til at flytte.

Sagde til kæresten i dag hvordan jeg havde det. Det skulle jeg da aldrig have gjort. I følge ham egner jeg mig åbenbart kun til at bo i lejlighed. Ja men hvem fanden gør ikke det, når ens kæreste ikke er en skid handy mand, og bare lader som om han ikke kan se de små ting der burde laves.

Flere gange i ugen knokler jeg med at sørge for her ser nogenlunde ud, men der går ikke mere end et par dage så er det støvet og der lægger træsmulder over det hele pga den dumme brænde ovn. Synes bare det er så træls.

Måske jeg da bare skulle finde mig en lejlighed og flytte selv, så er det problem da løst. Synes det bliver lange to år før vores kontrakt er udløbet. Vi lavede den for at sikre os i forhold til udlejer da de gerne vil sælge huset, og det står stadig til salg, men for at vi ikke sådan lige kunne ryge ud så lavede vi denne kontrakt. vi kan dog opsige med tre måneder når som helst. Men hvad hjælper det når det kun er mig der vil flytte.

Det var en masse brok fra mig. Er så træt af at kæresten ikke lytter til mig, så havde brug for at komme af med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

Isabeau

Så flyt! nej, snak med ham - få ham til og lytte! Vi er flyttet 3 gange på 3 år - har været så uheldig med vores boliger  

Og det vi bor i nu, lejlighed, er ikke et hak bedre, så leder igen...  

Så kender det godt 

Anmeld

19. december 2011

samantha1986

Isabeau skriver:

Så flyt! nej, snak med ham - få ham til og lytte! Vi er flyttet 3 gange på 3 år - har været så uheldig med vores boliger  

Så kender det godt 

Hvis vi skulle flytte, så skulle vi være sikre på vi vil få indskuddet med herfra og det kan vi jo ikke være. Han vil ikke flytte, da det for ham gælder om at få et større rådighedsbeløb så vi kan få hus. OM 3-4 ÅR. Hold kæft der er lang tid til.

I hans øjne er det noget fis jeg lukker ud. Men bliver det en koldere vinter næste år så bor jeg her ikke med en lille. Så er jeg smuttet.

Og samtidig ligger det ude i en skov, og hvis man går gennem skoven er man i byen efter 15-20 min, men jeg føler mig så isoleret her. Der kan gå dage hvor jeg ikke kommer nogen steder.

Anmeld

19. december 2011

samantha1986

Isabeau skriver:

Så kender det godt 

Har taget en snak med kæresten i dag. Og han var ikke klar over jeg havde det sådan. Så nu kigger han efter mulighed for anden bolig

Anmeld

19. december 2011

Isabeau

samantha1986 skriver:

Har taget en snak med kæresten i dag. Og han var ikke klar over jeg havde det sådan. Så nu kigger han efter mulighed for anden bolig

Skønt!

Anmeld

19. december 2011

Ciss

Den diskution kender jeg! Mine forældrer har den stadig....

Da jeg var lille havde vi det også rigtig koldt i huset. Vi gik og frøs alle sammen - bortset fra min far, som åbenbart ikke mærkede noget. Min mor var slet ikke enig i den politik. Når det var som værst, satte hun varmen på alligevel, hvis han ikke var hjemme, for hun syntes, at det var for galt, at vi alle skulle fryse, fordi han havde et princip.

Med årene er fronterne blevet noget mere bløde i kanterne, så nu accepterer han, at hun skruer op, hvis hun fryser. Heldigvis.

Det er selvfølgelig dejligt at spare penge, men hvis man har en lille størrelse, som skal kravle rundt på gulvet, så nytter det ikke, at der er 12 grader....

Det er hamrende irriterende, at han ikke ser og vægtlægger, at tingene skal være i orden omkring ham. Jeg tror bare, at du er nødt til at snakke med ham igen og igen, indtil han faktisk forstår, at det er vigtigt for dig. for at I finder nogen gode løsninger, så du også kan trives der.

Forresten er der vel ikke noget galt med folk, som trives i lejlighed?

Anmeld

19. december 2011

samantha1986

Ciss skriver:

Den diskution kender jeg! Mine forældrer har den stadig....

Da jeg var lille havde vi det også rigtig koldt i huset. Vi gik og frøs alle sammen - bortset fra min far, som åbenbart ikke mærkede noget. Min mor var slet ikke enig i den politik. Når det var som værst, satte hun varmen på alligevel, hvis han ikke var hjemme, for hun syntes, at det var for galt, at vi alle skulle fryse, fordi han havde et princip.

Med årene er fronterne blevet noget mere bløde i kanterne, så nu accepterer han, at hun skruer op, hvis hun fryser. Heldigvis.

Det er selvfølgelig dejligt at spare penge, men hvis man har en lille størrelse, som skal kravle rundt på gulvet, så nytter det ikke, at der er 12 grader....

Det er hamrende irriterende, at han ikke ser og vægtlægger, at tingene skal være i orden omkring ham. Jeg tror bare, at du er nødt til at snakke med ham igen og igen, indtil han faktisk forstår, at det er vigtigt for dig. for at I finder nogen gode løsninger, så du også kan trives der.

Forresten er der vel ikke noget galt med folk, som trives i lejlighed?

Jeg har altid snakket om at jeg gerne ville i hus, og det var mig som bare ville flytte ud i det her. Og tror det var derfor han skrev det med lejligheden.

Vi kørte en tur og fik en god snak, som virkelig hjalp. Han havde undret sig over mit humør det sidste stykke tid. Det var meget skiftende og jeg blev ofte sur, og han forstod faktisk ikke hvorfor. Men det gør han nu. Han er rigtig ked af at jeg ikke er faldet til. Han spurgte dog om der var mulighed for at jeg ville falde til her. Sagde at det vidste jeg ikke. Synes bare siden vi flyttede ind at jeg var blevet mere trist, og jeg var bange for det kun blev værre. Samtidig føler jeg mig meget isoleret fordi jeg ikke har mennesker omkring mig, og jeg føler der er langt ind til byen. Og jeg er så bange for det kun blev værre når den lille kom. Men at jeg havde så dårlig samvittighed overfor ham, over at jeg ikke var tilfreds her, for det var jo mig der ville bo her. Det skulle jeg ikke have. Han var rigtig glad for at jeg sagde det til ham.

Han ville ønske jeg kunne falde til her, men han var villig til at flytte for at jeg kunne blive glad igen. Og det har jeg det også dårligt med for det er måske igen penge til indskud eller noget af indskuddet vi skal skaffe, og jeg vil ikke i banken og spørge efter dem. Men han sagde vi tager det til den tid.

Vi har faktisk fundet et andet hus. Større, nyistandsat og til samme pris. Dog er der brændeovn, men ham der har det har indstalleret varmepumpe som han bruger. Det er en arbejdskollega til kæresten som kender ham der har det. Nu tager kæresten en snak med kollegaen i morgen og får mere info og så ser vi. Og hvis det er kan vi få det til april. så vi har nogle måneder til at klaregøre det her.

Dog har jeg dårlig samvittighed overfor vores udlejer for de er simpelthen så søde, og vil gøre alt for os. Men er man ikke glad og kan falde til, så kan man ikke gøre ved det.

jeg får nok nogle løftede pegefingre af nogen i familien, for der var flere der spurgte om vi nu var sikre, men det må jeg tage med.

Anmeld

19. december 2011

Ciss

samantha1986 skriver:

Jeg har altid snakket om at jeg gerne ville i hus, og det var mig som bare ville flytte ud i det her. Og tror det var derfor han skrev det med lejligheden.

Vi kørte en tur og fik en god snak, som virkelig hjalp. Han havde undret sig over mit humør det sidste stykke tid. Det var meget skiftende og jeg blev ofte sur, og han forstod faktisk ikke hvorfor. Men det gør han nu. Han er rigtig ked af at jeg ikke er faldet til. Han spurgte dog om der var mulighed for at jeg ville falde til her. Sagde at det vidste jeg ikke. Synes bare siden vi flyttede ind at jeg var blevet mere trist, og jeg var bange for det kun blev værre. Samtidig føler jeg mig meget isoleret fordi jeg ikke har mennesker omkring mig, og jeg føler der er langt ind til byen. Og jeg er så bange for det kun blev værre når den lille kom. Men at jeg havde så dårlig samvittighed overfor ham, over at jeg ikke var tilfreds her, for det var jo mig der ville bo her. Det skulle jeg ikke have. Han var rigtig glad for at jeg sagde det til ham.

Han ville ønske jeg kunne falde til her, men han var villig til at flytte for at jeg kunne blive glad igen. Og det har jeg det også dårligt med for det er måske igen penge til indskud eller noget af indskuddet vi skal skaffe, og jeg vil ikke i banken og spørge efter dem. Men han sagde vi tager det til den tid.

Vi har faktisk fundet et andet hus. Større, nyistandsat og til samme pris. Dog er der brændeovn, men ham der har det har indstalleret varmepumpe som han bruger. Det er en arbejdskollega til kæresten som kender ham der har det. Nu tager kæresten en snak med kollegaen i morgen og får mere info og så ser vi. Og hvis det er kan vi få det til april. så vi har nogle måneder til at klaregøre det her.

Dog har jeg dårlig samvittighed overfor vores udlejer for de er simpelthen så søde, og vil gøre alt for os. Men er man ikke glad og kan falde til, så kan man ikke gøre ved det.

jeg får nok nogle løftede pegefingre af nogen i familien, for der var flere der spurgte om vi nu var sikre, men det må jeg tage med.

Jeg er virkelig glad for at høre, at I har fået snakket sammen og har fundet mere ud af tingene.

Det lyder jo somom det nye sted passer meget bedre for jer - og det lille væsen.

Der findes jo ikke det menneske i verden, som ikke har taget et forkert eller uheldigt valg på et tidspunkt, så det er ikke sikkert, at kommentarene bliver så mange. Detteher kan faktisk ende med at blive en positiv ting for jeres forhold, for I lærer jo hinanden bedre at kende. Og jeg tror ikke, du skal have dårlig samvittighed over at flytte. Det er ikke sikkert, at jeres forhold overlever flere år under de forhold I er under nu. Hvis du virkelig ikke trives, så vil det påvirke jeres forhold over tid. Jeg tænker, at det er bedre for jer begge at flytte, før det sker.

Lykke til med det hele!

Anmeld

20. december 2011

samantha1986

Ciss skriver:

Jeg er virkelig glad for at høre, at I har fået snakket sammen og har fundet mere ud af tingene.

Det lyder jo somom det nye sted passer meget bedre for jer - og det lille væsen.

Der findes jo ikke det menneske i verden, som ikke har taget et forkert eller uheldigt valg på et tidspunkt, så det er ikke sikkert, at kommentarene bliver så mange. Detteher kan faktisk ende med at blive en positiv ting for jeres forhold, for I lærer jo hinanden bedre at kende. Og jeg tror ikke, du skal have dårlig samvittighed over at flytte. Det er ikke sikkert, at jeres forhold overlever flere år under de forhold I er under nu. Hvis du virkelig ikke trives, så vil det påvirke jeres forhold over tid. Jeg tænker, at det er bedre for jer begge at flytte, før det sker.

Lykke til med det hele!

Vi er enige om at kan vi ikke få det fordi forbruget er for højt i forhold til hvad vi har råd til eller at ham som bor der ikke flytter sammen med sin kæreste. Så bliver vi her og får det bedste ud af det. Kæresten tilbød at jeg kunne køre ham på job hver dag så jeg havde bilen og kunne komme ud, men takkede nej. Det er jo ikke kun det jeg har brug for. Men nu er han klar over hvordan jeg har det, og han er nok også ere ops på de signaler jeg sender.

Han vil så gerne jeg er glad og har det godt. Og han vil gøre alt for at jeg får det. Hans far havde faktisk sagt da vi flyttede at er det ikke noget for os, så kan vi flytte igen. Den er værre med svigermor som havde sagt at jeg ikke ville kunne trives herude, men hey ja vi tager alle fejl. Nogle er dyrere end andre, men vi skal i den sidste ende kunne trives og have det godt. Og jeg ved kæresten vil gøre alt for jeg har det godt. For det med hjemmet satte en masse tanker i gang, om hvordan det ville være med en lille her, og om hvordan jeg ville have det med at blive boende. og jeg er så bange for at jeg vil blive mere trist af at være her, og så bange for at jeg ikke vil kunne overskue at bo her med en lille. Men får vi ikke det andet så skal det fungere her, og det vil vi sammen få det til at gøre.

Så der er håb forude

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.