Min mand spiller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.390 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. december 2011

Anonym trådstarter

Hej til her inden.

Jeg er kvinde på 30 år der søger råd fra andre. Jeg ved ikke om, jeg har sat mig blind på de problemer, jeg tumler med i mit ægteskab. Jeg er mor til 3 børn i aldren 8 mdr, 2,5 og 9 år.

Min mand er 28 år og han har en kæmpen intereesse for at spille computer spil, han spiller næsten hverdag til meget sent kl er over 1.00 hverdag. Han spiller så snart vores børn sover. Vi taler ikke sammen og jeg sidder som ofte alene.

Jeg læser til socialrådgiver via fjernstudie hjemme fra, så det er mig som tager mig af alt her hjemme, han hjælper dog, når jeg beder om det, når han kommer hjem fra arbejde. Men han er meget træt, dog ikke i følge ham selv, men jeg kan se det og mærke det.

Jeg har levet med det her i over 3 år nu, og jeg virkelig tæt på et sammenbrud, for jeg synes ikke vi har noget sammen længere og synes ikke hans deltagelse er nok i vores familieliv.

Jeg har forslået, at kunne få 2 faste dage om ugen og spille i, men det han meget sur over og kan ikke se, der noget problem i at han spiller. Vores sex liv er ikke noget at råbe hurra for. Vi har sex 2 max 3 gange på en måned, fordi han spiller. Han starter hver aften kl 20 og går som ofte først i seng kl 1.00 de fleste dage. Det er mig som skal op med den bette, fordi han går på arbejde, men jeg ved og være godt træt af det, for han godt side oppe og spille, men når så kl er 1, så han møg træt og så hænger det på mig, jeg har meget svært ved, at vise ham respekten, jeg kunne forstå, hvis han gik i seng kl 22.30, da han skal op kl 5.30 på arbejde og har over en times kørsel til sit job, men det gør han ikke.

Jeg har sagt til ham, jeg er ked af han ikke trækker sig væk fra den computer. Jeg bidrager rigtigt meget og er den som får tingene til at køre, men han glemmer ting, holder ikke vores aftaler og han giver udtryk for, at savner frihed til en bytur og sådan, hvilket gør mig skide vred. Han selv valg livet med børn, og så må han også forstå, at livet med små børn desværre betyder, at man ikke kan leve det liv man måske kunne uden børn. Jeg har været gravid i 18 måneder af ud af de 3 år vi har været sammen og været på barsel, og i den tid er det ham, der fået lov til at drikke nytårsaften og til andre kommen sammen.

Vi har været fra hinanden 2 gange, hvor han er flyttet og jeg har stået alene med vores piger.

Jeg vil gerne have at han sætter ned det ned at spille, da jeg synes det ødelægger vores ægteskab rigtigt meget. ???

Har i råd til, hvordan jeg får min mand tilbage til virkeligheden og vores liv sammen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

gonefishing

Anonym skriver:

Hej til her inden.

Jeg er kvinde på 30 år der søger råd fra andre. Jeg ved ikke om, jeg har sat mig blind på de problemer, jeg tumler med i mit ægteskab. Jeg er mor til 3 børn i aldren 8 mdr, 2,5 og 9 år.

Min mand er 28 år og han har en kæmpen intereesse for at spille computer spil, han spiller næsten hverdag til meget sent kl er over 1.00 hverdag. Han spiller så snart vores børn sover. Vi taler ikke sammen og jeg sidder som ofte alene.

Jeg læser til socialrådgiver via fjernstudie hjemme fra, så det er mig som tager mig af alt her hjemme, han hjælper dog, når jeg beder om det, når han kommer hjem fra arbejde. Men han er meget træt, dog ikke i følge ham selv, men jeg kan se det og mærke det.

Jeg har levet med det her i over 3 år nu, og jeg virkelig tæt på et sammenbrud, for jeg synes ikke vi har noget sammen længere og synes ikke hans deltagelse er nok i vores familieliv.

Jeg har forslået, at kunne få 2 faste dage om ugen og spille i, men det han meget sur over og kan ikke se, der noget problem i at han spiller. Vores sex liv er ikke noget at råbe hurra for. Vi har sex 2 max 3 gange på en måned, fordi han spiller. Han starter hver aften kl 20 og går som ofte først i seng kl 1.00 de fleste dage. Det er mig som skal op med den bette, fordi han går på arbejde, men jeg ved og være godt træt af det, for han godt side oppe og spille, men når så kl er 1, så han møg træt og så hænger det på mig, jeg har meget svært ved, at vise ham respekten, jeg kunne forstå, hvis han gik i seng kl 22.30, da han skal op kl 5.30 på arbejde og har over en times kørsel til sit job, men det gør han ikke.

Jeg har sagt til ham, jeg er ked af han ikke trækker sig væk fra den computer. Jeg bidrager rigtigt meget og er den som får tingene til at køre, men han glemmer ting, holder ikke vores aftaler og han giver udtryk for, at savner frihed til en bytur og sådan, hvilket gør mig skide vred. Han selv valg livet med børn, og så må han også forstå, at livet med små børn desværre betyder, at man ikke kan leve det liv man måske kunne uden børn. Jeg har været gravid i 18 måneder af ud af de 3 år vi har været sammen og været på barsel, og i den tid er det ham, der fået lov til at drikke nytårsaften og til andre kommen sammen.

Vi har været fra hinanden 2 gange, hvor han er flyttet og jeg har stået alene med vores piger.

Jeg vil gerne have at han sætter ned det ned at spille, da jeg synes det ødelægger vores ægteskab rigtigt meget. ???

Har i råd til, hvordan jeg får min mand tilbage til virkeligheden og vores liv sammen??

Min mand og jeg spillede begge computer inden vi mødte hinanden, jeg spillede nok ret meget mere end ham (har arbejdet på pc cafe osv.)

Vi begyndte at spille Wow engang imellem når vores datter blev lagt i seng, andre gange så vi film osv. men det er faktisk rigtig hyggeligt at sidde ved siden af hinanden i sofaen (med bærbaren) og spille sammen.

Vi spiller fra vores datter er i seng kl 17 til max kl 00.

Har du prøvet at gøre det til noget i gør sammen? så det ikke bare er ham der sidder alene og spiller, det gør det mere hyggeligt og gør at han ikke lige han spille videre alene. ?

Anmeld

19. december 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Prøv at kigge på denne hjemmeside, som er en engelsk side til computer spil afhængige og pårørende: http://www.olganon.org/

hvis du har lyst skriv da en pm til mig, da jeg ikke har lyst til beskrive vores privatliv åbent hér.

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Min mand og jeg spillede begge computer inden vi mødte hinanden, jeg spillede nok ret meget mere end ham (har arbejdet på pc cafe osv.)

Vi begyndte at spille Wow engang imellem når vores datter blev lagt i seng, andre gange så vi film osv. men det er faktisk rigtig hyggeligt at sidde ved siden af hinanden i sofaen (med bærbaren) og spille sammen.

Vi spiller fra vores datter er i seng kl 17 til max kl 00.

Har du prøvet at gøre det til noget i gør sammen? så det ikke bare er ham der sidder alene og spiller, det gør det mere hyggeligt og gør at han ikke lige han spille videre alene. ?

Det har jeg ikke nej for det interessere mig ikke overhovedet, og jeg siger ikke, at han ikke må, men bare ikke så meget som han gør nu.

Anmeld

19. december 2011

aarhusmor

Det lyder næsten som vores liv, bortset fra at vi ser en film sammen hver aften inden han spiller og han går i seng tidligere.

Her siger jeg bare hvornår han skal gøre dit og dat og så gør han det. Jeg siger også hvornår vi skal have sex. Men ligesom jer bliver det ikke til meget. Det er rimeligt kedeligt, men jeg elsker ham

Jeg ved ikke hvordan man skal gøre, for at få liv i dem og få dem til at være en aktiv del af forholdet/familielivet.

Min mand bliver heldigvis aldrig sur, så vi har ikke som sådan problemer.

Men man føler jo alligevel man dør lidt indvendigt

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Det lyder næsten som vores liv, bortset fra at vi ser en film sammen hver aften inden han spiller og han går i seng tidligere.

Her siger jeg bare hvornår han skal gøre dit og dat og så gør han det. Jeg siger også hvornår vi skal have sex. Men ligesom jer bliver det ikke til meget. Det er rimeligt kedeligt, men jeg elsker ham

Jeg ved ikke hvordan man skal gøre, for at få liv i dem og få dem til at være en aktiv del af forholdet/familielivet.

Min mand bliver heldigvis aldrig sur, så vi har ikke som sådan problemer.

Men man føler jo alligevel man dør lidt indvendigt

Jeg tror, jeg kommet frem til besalutning om, at der SKAL GØRE NOGET. Jeg vil have vi begge skal være glade og tilfredse. ¨

Jeg træt og være den sure den kælling, der siger gør lige det og gør lige det og træt og have en mand der i 45 min gange 4 eller 5 ikke kan rejse sig fra sin stol, når den lille grænder og har tabt sin sut eller den mellemste kalder hun er tørstig. jeg har vores børn 80 % af tiden her, og det skal sku være slut. Jeg vil også gerne leve livet og ikke bare ses livet. Levet skal jo leves som man siger, men det er da vist kun min mand der lever livet lige nu i vores forhold.

Men for at få bugt med tingene tror jeg der skal være klare aftaler omkring det og at spiller, det ville og lette mig og gøre mig til et gladere menneske.

Jeg træt og bliver snarret af og nærmest få skæld ud af min egen mand, eller høre hans trampen, når ikke jeg rejser mig fra sofaen og give sutten, hans vrede over det skinner igemmen så meget.

Kærlighed skal sku ikke være pligt men en naturlig ting i et parforhold, ellers kan man lige så godt leve livet alene, for så svinder alle de her problemer jo. Så kan for min skyld spille sit liv væk.

Men det er jo denne nemme løsning bare at gå fra ham og jeg elsker ham for han mange gode sider helt sikkert, men den her afstand, der er imellem os æder i hvert fald mig op.

Så jeg fremlægge den her plan for ham i aften.

1. 2 faste dage han spiller. (Der lader jeg ham så være og tager selv og finder på noget og jeg tager vores børn)

2. At vi de andre dage laver noget sammen, det kan være og spillekort eller hjlæper hinanden med de ting, jeg ikke når i løbet af dag, da jeg ogsa har studie og passe, eller ser en film.

3. Når han 2 dage om ugen kan få lov at spille uden at lette sig fra den stolen, skal jeg have 2 dage på sammen vilkår, således der er ligestilling. (jeg vil gerne i montioncenter f.eks.) at jeg kan tage ud af huset og der spiller han ikke men tager  vores børn.

4. Skal han spille ud over de 2 aftale dage, skal det være i sammenspil med mig, passer det ind og er der evt ting, der skal laves først, her tænker, jeg mest weeekender. )

Der skal være klare aftaler, det der frihed under ansvar, det holder ikke for en som er så afhæning af noget. Det ligesom børn, de skal også have regler og grænser, og det tror jeg så også på at min mand skal, der skal være en guide til, hvordan gør vi det her, så han er tilfreds og jeg er tilfreds.

Han kan vælge og sige nej tak til min løsning, men så jeg også klar på, at sige så findes kærligheden der ude med en anden. For jeg har ikke mere tålmodighed gemt i mine poser, de er sku ved at være tomme.

Og en anden ting er, at jeg vil prøve, at hvis han så gerne vil spille en lørdag eftermiddag, så i stedfor jo komme rande 50 gange og sige kommer du snart og hjælper, er du snart klar og ja den der trælse måde. Så vil jeg prøve og sige om 1 time så skal vi skoven med ungerne, så der du klar eller om en time så vil jeg gerne du bader vores piger mens jeg laver mad, så får han tid til lige at gøre det færdig han er i gang med, og bliver ikke tvunget til noget, men får lov til at vende den i hovendet.

Så ved jeg ikke om der ligefrem skal være dage på sex også, da jeg mener, at sex er bedste, hvis drives af lysten og ikke af tvang, men ja man skal nok tage lidt af gange og se, hvad det føre til.

Anmeld

19. december 2011

aarhusmor

Det synes jeg lyder fornuftigt. Men du må tage højde for at han bliver sur og ikke vil. Jeg håber det lykkes for dig

Anmeld

19. december 2011

NJN

Nu ved jeg ikke, hvor lang tid de spil tager?? Men min kæreste spiller også meget, og vi har lavet en aftale om, 2 spil pr dag og så bestemmer han selv hvornår o.s.v.. Det fungere ret godt for os.  

håber i finder ud af det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.