er det dit første barn...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

483 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. december 2011

tikka

hva skal jeg stille op med mit lille pus??

han har så ondt i maven, kan ikke falde ordetligt i søvn, og bliver bare så ked hele tiden.. han får MME, og har ofte 3 dage uden aff, hvilket jeg bare ikke sys er rigtigt... jeg har snakket med sp, læge og vagtæge, og får forskellige svar alle steder.. vagtlæge siger han har en mave/tarm infektion, og at jeg skal gå til egen læge, egen læge siger at han intet fejler, og at spædbørn ikk kan få sådanne infektioner, sp siger at jeg er pylret...

ja, det er mit første barn, men hvorfor pokker er det grund nok til at man ikke bliver taget seriøst?? det er da muligt jeg er plyret, men sys ikk det er rigtigt, at min lille dreng falder fint i søvn, men vågner efter ca 20 min, og skriger som pisket, når han endelig har aff er det meget mørkegrønt og ektremt ildelugtende, hvilket jo er klart når det står så længe i tarmen..

er det virkelig mig der er en hysterisk førstegangs fødende?? jeg sys efterhånden jeg har prøvet alt; cykle med benene, massere maven, skifte MME, `termometermetoden`, varme bade, lactulose.. hvad kan jeg mere prøve??

det gør så ondt i mit moderhjerte, når mit barn skriger så utrøstligt

håber nogen kan hjælpe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

KakaoDrik

Lyder til at han har forstoppelse. Og sikke en kommentar du fik smidt i hovedet. Det er da underordnet om det er det 1 eller det 6 barn. Når barnet reagere sådan og forældreren er bekymret så bør man da gøre noget. Måske skulle du ringe og tale med en anden læge?

Anmeld

19. december 2011

AndreasMor84

har du prøvet de syrnede mme? og hvad med mylicol dråber?

Anmeld

19. december 2011

Koen.

Hvor gammel er han?

Har en datter på 20 mdr der altid ikke har kunne komme af med aff. Så ved hvor lidt sjovt det er, ring til lægen og forlang at få movicol junior eller at børneafd. Kigger på ham..

Her har lactolose heller aldrig virket det har kun skadet hendes tarme så de er blevet slappe og ikke selv kan arbejde

Held og lykke

Anmeld

19. december 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har ikke nogen gode råd, men vil bare lige tilføje, at de små godt kan få grøn afføring af MME. Det fik min dreng også, da han var lille.

Håber I finder ud af, hvad der er galt.

Anmeld

19. december 2011

tikka

tusind tak for jeres hurtig svar...

han bliver 3 mrd d 26.. det gik eller fint da jeg ammede, men efter jeg desværre måtte stoppe med det gik det bare galt..

sp havde endda den frækhed at spørge om jeg var sikker på at `ungen`blev ordentlig mæt, siden han ikke vil sove... jamen nej da, jeg vælger jo at sulte mit barn!!

jeg har ikke en fast læge, men et lægehus, og har været hos to forskellige... den ene valgte sågar at kigge ham i ørene, hvortil jeg så måtte forklare at det jo ikke er der muha´en kommer ud....

Anmeld

19. december 2011

henh01

Undrer mig over de beskeder du har fået fra de forskellige fagpersoner da man siger at børn på MME skal have aff hver dag.. Hmmm...

Jeg ville nok prøve med noget sukkervand (1dl kogende vand blandes med 2 ssk sukker og gives når det er kølet af) -det sætter skub i maven og så ville jeg fortsætte med lacktolose. Lacktolose skader IKKE! barnet - det er en form for sukkervand der kun sætter gang i systemet så du skal ikke være bekymret for at det skader. Du må adrig bare stoppe med det, men det skal trappes laaaaaangsomt ud.

Anmeld

19. december 2011

tikka

henh01 skriver:

Undrer mig over de beskeder du har fået fra de forskellige fagpersoner da man siger at børn på MME skal have aff hver dag.. Hmmm...

Jeg ville nok prøve med noget sukkervand (1dl kogende vand blandes med 2 ssk sukker og gives når det er kølet af) -det sætter skub i maven og så ville jeg fortsætte med lacktolose. Lacktolose skader IKKE! barnet - det er en form for sukkervand der kun sætter gang i systemet så du skal ikke være bekymret for at det skader. Du må adrig bare stoppe med det, men det skal trappes laaaaaangsomt ud.

der er desværre så mange delte meninger omkring lactulose, og sys at det hele blev værre mens han fik det... men vil hel sikkert prøve sukkervand.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.