Legekøkken - hvilken alder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

796 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. december 2011

Jeamou

Hej alle

Min mand og jeg er ikke helt enige om hvornår det er realistisk at "kræve"/forvente at barnet kan lege selv på værelset.

Vores hjem er indrettet sådan at børneværelset og soveværelset er på 1. sal og stue/køkken er i stueetagen. Men stort set alt Freyas legetøj er på hendes værelse - så hvornår kan man, ja, forvente at hun bør kunne lege selv på værelset?

Det skal tilføjes at hun har været hurtig til at lære det meste.

Jeg håber I har nogle gode svar??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

MSM

Jeamou skriver:

Hej alle

Min mand og jeg er ikke helt enige om hvornår det er realistisk at "kræve"/forvente at barnet kan lege selv på værelset.

Vores hjem er indrettet sådan at børneværelset og soveværelset er på 1. sal og stue/køkken er i stueetagen. Men stort set alt Freyas legetøj er på hendes værelse - så hvornår kan man, ja, forvente at hun bør kunne lege selv på værelset?

ved ikke hvornår man kan forvente at de vil lege på eget værelse, men børnene vil meget gerne lege der hvor de voksne er.

Kan hun selv kravle op og ned af trappen hvis hun gerne vil ned til jer??

Anmeld

19. december 2011

Maja_4000

Caroline er lige blevet 1 år , og hun kravler tit ind på sit eget værelse og sidder med et eller andet

Anmeld

19. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datter leger aldrig på sit eget værelse. Al hendes legetøj står i stuen, og værelset bliver mere brugt til seng og tøj. Men døren står åben derind, og når hun kører rundt i hele lejligheden med din dukkeklapvogn, kører hun også ud og ind derfra. Har I ikke evt mulighed for at lave en legekrog i stuen?

Anmeld

19. december 2011

serinasmor

Serina bliver 2 år i starten af januar og kan nu sagtens lege selv på sit værelse i laaang tid (måske 45 min ad gangen).. men det ligger altså også i forlængelse af køkkenet .. dvs hun kan jo bare komme ud til os i køkkenet når hun savner os eller gerne vil have os med til at lege ..

vi har vores stue i underetagen .. havde hun værelse der ville jeg ikke forvente at hun kunne lege der selv før hun blev 3½ -4 ... Jeg er endnu ikke helt tryg ved at hun skulle kravle på trapper helt selv for at komme i nærheden af os.. er vi i stuen er hun med ... det vil også sige at hun har en del af sit legetøj i stuen ...

Anmeld

19. december 2011

SussieThyssen

Jeamou skriver:

Hej alle

De fleste småbørn er ikke klar til at lege selv på værelse før de er omkring 3 år..før den tid, skal de helst være inden for synsvidde af de voksne.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.