Er tit 45 min. om at falde i søvn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. december 2011

Sitrani

Hej piger

Ja, så er jeg på banen igen igen..

Min datter på 6 mdr.er rigtig lang tid om at falde i søvn om dagen. Hun kan være op til 45 min. om at falde hen, og det er ikke uden brok og gråd.

Hvad kan vi gøre? Vi har prøvet lidt forskelligt; Give sut, holde hånden på hendes mave for at give ro, bare være i værelset, give nullerklud, give bamse, lade hende brokke sig osv. Men intet hjælper rigtig.. Det korteste hun har været om det er 30 minutter...

hvor lang tid er jeres små om det?

Det skal siges at hun er god til at falde i søvn om aftenen.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

MelikkazMoar

her er problemet omvendt, meget omvendt..

så jeg vil også gerne høre hvad andre gør, og hvad der kan gøres

Anmeld

18. december 2011

Sitrani

det var ikke mange der kunne svare på det....

Anmeld

18. december 2011

Pige2009

Lægge hende udenfor

Anmeld

18. december 2011

Sitrani

Baagøe skriver:

Lægge hende udenfor

Hun sover ude, når vi er hos mine forældre, men der sover hun også kun samme antal minutter...... måske skal hun bare kun sove så lidt....

Anmeld

22. december 2011

Pige2009

STN skriver:

Hun sover ude, når vi er hos mine forældre, men der sover hun også kun samme antal minutter...... måske skal hun bare kun sove så lidt....

Tjaaa Svært at sige, men små børn har i hvert fald behov for masser af søvn...

Anmeld

23. december 2011

ijanni

Hej..  
 - vi har en dreng på 2 år og 9 måneder..

Når han skal sove til middag kan han også være lidt tid om at falde hen..

HVIS han skriger eller "skaber sig" snakker vi stille og roligt til ham, fortæller ham at der ikke er noget at være ked af, da vi jo er inde lige ved siden af..

Han har en bamse han er meget glad for, det hjælper lidt.. så giver vi ham en bog og så falder han stille og roligt hen..

Anmeld

23. december 2011

Koen.

Lærke er 20 mdr og nogle dage kan det tage op til halvanden time inden hun falder i søvn, så ingen gode råd herfra

Anmeld

23. december 2011

Jonatansmor

Her kan drengen kun sove i sin barnevogn om dagen, han har en and i sådan noget plys-stof som han kan ligge og lade fingrene løbe igennem, det beroliger ham helt vildt.

Måske dind atter også kun kan sove i en barnevogn i løbet af dagen?

Har I faste putte ritualer? Her går den sådan: Mad kl 11-11.30 så leger vi en halv times tid hvorefter han kommer ind på værelset, bliver vasket med klud i hovedet og hænder, får ny ble på og en tykkere trøje. Det er noget med at forberede hjernen på at gå i ro, det gør man via gentagelser

Anmeld

23. december 2011

SussieThyssen

STN skriver:

Hej piger

Ja, så er jeg på banen igen igen..

Min datter på 6 mdr.er rigtig lang tid om at falde i søvn om dagen. Hun kan være op til 45 min. om at falde hen, og det er ikke uden brok og gråd.

Hvad kan vi gøre? Vi har prøvet lidt forskelligt; Give sut, holde hånden på hendes mave for at give ro, bare være i værelset, give nullerklud, give bamse, lade hende brokke sig osv. Men intet hjælper rigtig.. Det korteste hun har været om det er 30 minutter...

hvor lang tid er jeres små om det?

Det skal siges at hun er god til at falde i søvn om aftenen.....

Sådan er der nogle børn, der er..og jo mere du kommer rendende, jo længere holder du hende vågen, for så går tiden jo så dejligt med det, og man behøver ikke lægge sig til at sove 

Det kan jo også tænkes at du lægger hende for tidligt til luren, så hun slet ikke er træt nok???

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.