Til the drikker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.155 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. december 2011

SaNiNa

Er der ikke en af jer som kan give mig et kursus i at lave en go the.

Jeg elsker the hvis det er lavet på den rigtig måde, hvor den smager af noget men heller ikke er nået at blive bitter.

Jeg får den altid til at smage af ingenting eller også så har den trukket for lang tid.

Jeg bruger løst the fra thehuse. i min evasolo kande eller i min le cresuet thekande.

Hjælp mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

Nessie

SaNiNa skriver:

Jeg elsker the hvis det er lavet på den rigtig måde, hvor den smager af noget men heller ikke er nået at blive bitter.

Jeg får den altid til at smage af ingenting eller også så har den trukket for lang tid.

Jeg bruger løst the fra thehuse. i min evasolo kande eller i min le cresuet thekande.

Hjælp mig

Der står altid på poserne hvor længe de skal trække, og jeg giver det altid lidt mindre, for ellers synes jeg det bliver bittert

Men det kommer megt an på om det f.eks. er sort eller grøn the,mængden af the du putter i osv.

Der er kun én ting at gøre, og det er at prøve dig frem God fornøjelse med the-drikkeriet

Anmeld

18. december 2011

mn

SaNiNa skriver:

Hjælp mig

Jeg plejede altid at se på farven, fordi jeg lagde mærke til farven hver gang jeg tænkte det ikke smagte godt, så på den måde bestemte jeg mig :b det lyder måske som en langsommelig proces, men efter jeg lærte det med en mørk og en lys the har jeg aldrig haft problemer med andre slags.

Anmeld

18. december 2011

SaNiNa

Nessie skriver:

Der står altid på poserne hvor længe de skal trække, og jeg giver det altid lidt mindre, for ellers synes jeg det bliver bittert

Men det kommer megt an på om det f.eks. er sort eller grøn the,mængden af the du putter i osv.

Der er kun én ting at gøre, og det er at prøve dig frem God fornøjelse med the-drikkeriet

åååh der står desværre ikke på hvor lang tid det skal trække da det er løsvægts the købt i en thebutik

Anmeld

18. december 2011

SussieThyssen

SaNiNa skriver:

Hjælp mig

Regel nr 1: Vandet skal altid spilkoge når du hælder det på kanden.

2: Tekanden du bruger, må ALDRIG vaskes af med sæbe...den må kun skylles og evt skoldes.

3: Du skal vælge en te, der smager godt til netop dit vand, da ingen te smager ens pga vandet man får.
En te, der smager super godt et sted, smager måske støvet og kedeligt et andet sted.

4: Lad aldrig teen trække længere end max 5 min...billige teer endnu kortere.

5: Teen opbevares bedst i glaskrukker med skruelåg, så er du sikker på, den ikke taber smagen...til nøds en metaldåse med låg.

6: Ægte te som næsten altid smager godt uanset hvilken vand den kommer i, kommer fra Indien eller Kina.
Cylonte er nok en af de bedste og mest aromatiske, samt letteste til vandet i DK

7: Teer med smag af dit og dat, har ikke ret meget med te at gøre, og er som regel tilsætning af kunstige aromatiske smagsstoffer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. december 2011

Pige2009

SaNiNa skriver:

åååh der står desværre ikke på hvor lang tid det skal trække da det er løsvægts the købt i en thebutik

Ring ned til butikken og spørg ad Jeg plejer altid at spørge, når jeg køber og så skriver de det på posen eller jeg får en lille produktseddel med, hvor det står

Anmeld

18. december 2011

Nessie

SaNiNa skriver:

Det står der på mærkaten fra min thebutik, det er nok bare en ekstra service

Som regel står der at det skal trække 5-6 minutter.

Husk, at hvis det er grøn the, så skal vandet lige stå et øjeblik, inden du putter theen i, ellers "koger" du alle de gode stoffer ud af det

Anmeld

18. december 2011

christinak

SaNiNa skriver:

Hjælp mig

Jeg er i gang med en karamel the den smager virkelig af noget

Anmeld

18. december 2011

SussieThyssen skriver:

Regel nr 1: Vandet skal altid spilkoge når du hælder det på kanden.

2: Tekanden du bruger, må ALDRIG vaskes af med sæbe...den må kun skylles og evt skoldes.

3: Du skal vælge en te, der smager godt til netop dit vand, da ingen te smager ens pga vandet man får.
En te, der smager super godt et sted, smager måske støvet og kedeligt et andet sted.

4: Lad aldrig teen trække længere end max 5 min...billige teer endnu kortere.

5: Teen opbevares bedst i glaskrukker med skruelåg, så er du sikker på, den ikke taber smagen...til nøds en metaldåse med låg.

6: Ægte te som næsten altid smager godt uanset hvilken vand den kommer i, kommer fra Indien eller Kina.
Cylonte er nok en af de bedste og mest aromatiske, samt letteste til vandet i DK

7: Teer med smag af dit og dat, har ikke ret meget med te at gøre, og er som regel tilsætning af kunstige aromatiske smagsstoffer.

Kærligst
Sussie

Argh, Sussie.. Der må jeg altså liiige rette dig lidt!

Temperaturen skal være mellem ca 70 og 80 grader til hvid te fx..

Anmeld

18. december 2011

SaNiNa

ak for jeres hjælp det må jeg lige prøve imorgen tidlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.