SaNiNa skriver:
Er der ikke en af jer som kan give mig et kursus i at lave en go the.
Jeg elsker the hvis det er lavet på den rigtig måde, hvor den smager af noget men heller ikke er nået at blive bitter.
Jeg får den altid til at smage af ingenting eller også så har den trukket for lang tid.
Jeg bruger løst the fra thehuse. i min evasolo kande eller i min le cresuet thekande.
Hjælp mig
Regel nr 1: Vandet skal altid spilkoge når du hælder det på kanden.
2: Tekanden du bruger, må ALDRIG vaskes af med sæbe...den må kun skylles og evt skoldes.
3: Du skal vælge en te, der smager godt til netop dit vand, da ingen te smager ens pga vandet man får.
En te, der smager super godt et sted, smager måske støvet og kedeligt et andet sted.
4: Lad aldrig teen trække længere end max 5 min...billige teer endnu kortere.
5: Teen opbevares bedst i glaskrukker med skruelåg, så er du sikker på, den ikke taber smagen...til nøds en metaldåse med låg.
6: Ægte te som næsten altid smager godt uanset hvilken vand den kommer i, kommer fra Indien eller Kina.
Cylonte er nok en af de bedste og mest aromatiske, samt letteste til vandet i DK
7: Teer med smag af dit og dat, har ikke ret meget med te at gøre, og er som regel tilsætning af kunstige aromatiske smagsstoffer.

Kærligst
Sussie
Anmeld