fryse en lasagne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.425 visninger
17 svar
0 synes godt om
16. december 2011

camillakrath

Hej piger

Har noget oksefars i køleskabet som har sidste dato idag. Jeg tænkte at jeg ville lave en lasagne ud af den, men vi er ikke hjemme til aftensmad før mandag  Kan jeg godt fryse den ned?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

Chillien

camillakrath skriver:

Hej piger

Har noget oksefars i køleskabet som har sidste dato idag. Jeg tænkte at jeg ville lave en lasagne ud af den, men vi er ikke hjemme til aftensmad før mandag  Kan jeg godt fryse den ned?

Jeg ville, hvis jeg skulle spise det i løbet af næste uge, sagtens turde gøre det.. Og jeg er ellers sart.. Af sammen grund ville jeg heller ikk vente mere end en uge..

Men ved ikk hvordan det er rent teoretisk...

Anmeld

16. december 2011

Carl-Emil's mor

camillakrath skriver:

Hej piger

Ja sagtens evt del den op i mindre stykker så kan du møjes med at varme det i skal spise på mandag

Anmeld

16. december 2011

Toshiba

camillakrath skriver:

Hej piger

lav sovsen med kød og frys ned.. og så når det skal laves igen så smid pladerne i? det ville jeg gøre

Anmeld

16. december 2011

ledermus

jeg har ofte frosset lasagne ned og det har fungeret fint

Anmeld

16. december 2011

camillakrath

Chillien skriver:

Jeg ville, hvis jeg skulle spise det i løbet af næste uge, sagtens turde gøre det.. Og jeg er ellers sart.. Af sammen grund ville jeg heller ikk vente mere end en uge..

Men ved ikk hvordan det er rent teoretisk...

Jeg er bare heller ikke god til sådan noget. Og er simpelthen i tvivl. Synes også det er synd bare at smide farsen ud. Og så var det jo nem aftensmad i næste uge.

Anmeld

16. december 2011

camillakrath

Höör skriver:

Ja sagtens evt del den op i mindre stykker så kan du møjes med at varme det i skal spise på mandag

Men er det ligemeget, også når kødets sidste dato er idag? Hvis jeg bare fryser det i aften?

Anmeld

16. december 2011

camillakrath

Toshiba skriver:

lav sovsen med kød og frys ned.. og så når det skal laves igen så smid pladerne i? det ville jeg gøre

Jeg tænker bare om det også er godt nok når kødet snart "blir for gammelt"

Anmeld

16. december 2011

camillakrath

ledermus skriver:

jeg har ofte frosset lasagne ned og det har fungeret fint

Okay super. Var lidt i tvivl også pga pladerne

Anmeld

16. december 2011

Kris89

Når jeg laver lasagne er det altid af mindst 2 kg. fars (vi er to pers.)

så fryser jeg det ned, og så er der nem aftensmad aftner hvor vi begge er sent hjemme

har aldrig oplevet problemer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.