Hvor meget mme spiser jeres 2 mdr. gamle baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.074 visninger
13 svar
1 synes godt om
16. december 2011

Anonym trådstarter

Hvor meget mme spiser jeres 2 mdr. gamle baby?

Min baby spiste i starten helt op til 7-8 flasker i døgnet, af små mængder mad selvfølgelig.

Men nu vil baby kun spise højst 5 gange i døgnet - er det normalt?

Portionerne ligger nu på 150 ml. 2-3 af måltiderne og de resterende 2-3 flasker hun spiser i døgnet vil hun kun spise ca. 100 ml. af?

Får baby nok mad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

AndreasMor84

man siger at de skal spise ca 1/6 af deres vægt i ml.

Anmeld

16. december 2011

Frejsmor

Altså det afhænger jo lidt af hvor meget din baby vejer.. En tommelfingerregel er at de skal spise en 1/6 af deres vægt i døgnet..

Men det er som sagt bare en tommelfingerregel.. Hvis din baby ellers trives, er glad og tager på, så ville jeg mene alt er iorden..

Min søn startede også med at spise en 7-8 gange i døgnet, men nu er vi nede på omkring en 4-5 måltider i døgnet, af omkring 200ml..

Min søn vejer 6500g og får dermed ikke helt en 1/6 af sin vægt i døgnet, men han trives, tager på og er en rigtig glad baby, så jeg er ikke bekymret og det er sp heller ikke..

Anmeld

16. december 2011

Anonym trådstarter

BabyBambi skriver:

Altså det afhænger jo lidt af hvor meget din baby vejer.. En tommelfingerregel er at de skal spise en 1/6 af deres vægt i døgnet..

Men det er som sagt bare en tommelfingerregel.. Hvis din baby ellers trives, er glad og tager på, så ville jeg mene alt er iorden..

Min søn startede også med at spise en 7-8 gange i døgnet, men nu er vi nede på omkring en 4-5 måltider i døgnet, af omkring 200ml..

Min søn vejer 6500g og får dermed ikke helt en 1/6 af sin vægt i døgnet, men han trives, tager på og er en rigtig glad baby, så jeg er ikke bekymret og det er sp heller ikke..

Ok, her vejer bebs 5 kg?

Anmeld

16. december 2011

AndreasMor84

Anonym skriver:

Ok, her vejer bebs 5 kg?

så er det 800 ml ca om dagen

Anmeld

16. december 2011

Julemusen

Hej. En baby på 5 kg og der under skal spise 1/6 af deres vægt. Dog må det ikke overskride en liter i døgnet, da de så får for meget af visse vitaminer og har større risiko for mælkeallergi. Min søn et 7 uger, vejer 6 kg og er 63 cm lang, så en ordentlig basse Han får 6-5 flasker i døgnet på 150 ml. Dog laver jeg den sidste om afrenen og den om natten på 180 ml.SP siger at så længe barnet virker glad, frisk og mæt så får den det den har brug for. Men er først når de er over 5 kg.

Anmeld

16. december 2011

Bshizzle

Min dreng får osse omkring de 5 fl. i døgnet...
Han får ca 125 ml pr flaske.. og det kan ske vi til tider må putte lidt mere i ham (30 ml ca).. men så kan han godt gylpe en lille smule.

Hører bare tit andres babyer får meget mere mad.. men min vil bare ikke ha mere ned  

Han er en spinkel dreng men følger hans skala fint..
Han blev målt den anden dag til 5 kg og måler 60 cm.

(ups.. rettede lige..kg )

Anmeld

16. december 2011

Frejsmor

Anonym skriver:

Ok, her vejer bebs 5 kg?

Okay.. Jamen som en tommelfingerregel skal bebs så spise 5000/6 = 833.33ml i døgnet, det er hvad der svarer til 5 flasker af 166.66ml.. Men du kan jo ikke tvinge din baby til at spiste mere end den kan..

Har din baby regelmæssig afføring, hvis ikke kunne det måske være noget med maven der gør at baby ikke vil spise så meget..

Og ellers så ville jeg bare sørge for at holde øje med at baby tager fint på, for så skulle alt være iorden.. Gå evt. på åbenthus og få vejet baby noget oftere end sundhedsplejersken kommer på besøg, hvis du er i tvivl..

Anmeld

16. december 2011

Anonym trådstarter

hmm, lader ikk til at min baby spiser nok så..

hun spiser ikk 800 ml i døgnet.

hun har afføring en gang dagligt og er ellers glad og frisk.

Anmeld

16. december 2011

AndreasMor84

Anonym skriver:

hmm, lader ikk til at min baby spiser nok så..

hun spiser ikk 800 ml i døgnet.

hun har afføring en gang dagligt og er ellers glad og frisk.

Din baby kan jo ik spise mere end hun kan.. hvis der er en del gode våde bleer om dagen og hun ellers er tilfreds og tager på som hun skal, er der jo ingen problemer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.