Hvad er vi/jeg berettiget til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

341 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. december 2011

Anonym trådstarter

Jeg er 18 år gammel og står til at være færdig med min uddannelse her til marts. En 18 måneder lang uddannelse kun baseret på skole. Planen er at gå igang med PB nu, men jeg er usikker på hvad jeg er berettiget til? Denne uddannelse har desværre vist sig at være lidt af et spild, for der er desværre ikke noget at komme efter her. Jeg kan jo selvfølgelig melde mig i a-kasse ved uddannelsesslut, men når jeg ikke er ældre og uddannelsen ikke er længere, så kan det næppe være meget jeg får. Jeg kommer jo ikke til at være midt i en uddannelse med hensyn til SU-klip, medmindre det kommer til at tage længere end beregnet at lave bebs, så jeg er nødt til at begynde på en ny til august, for at være beskæftiget eller ja. Men jeg ved sådan set ikke hvad jeg kan få og hvad jeg ikke kan??? Kontanthjælp er vel udelukket når jeg HAR en uddannelse til den tid + at jeg har boet i Portugal i 2 år fra 2004 til 2006 og det er noget med at man skal have boet i Danmark de sidste 7 år ud af 8? Jeg er bare mega forvirret? Hjælp ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

B&J

Ring til kommunen og få alle oplysningerne der

Anmeld

16. december 2011

kirsti

det er korrekt at du skal have været i dk de sidste 7 af 8år så du vil være berettiget til starthjælp.

Jeg ville melde mig i a-kasse jeg tror ikke de kigger på alder du betaler jo det samme som alle andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.