Update på tudefjæset! (lang, sorry!!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2011

Nessie

Hvor er det dejligt

Kan hun have haft ondt i maven eller lignende?

Håber at hun er helt ovre det nu, og bliver ved ata være den dejlige, glade milde lille pige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

Filippa & Liva

Hvor er det dejligt at læse at Rosepigen har været så dygtig.

Anmeld

16. december 2011

Sitrani

Frøken J. skriver:

Update på den her tråd:

https://www.baby.dk/debat/150784pi1/boern-01-aar/total-tudefjaes--.aspx 

Har fundet ud af, at man bare skal klage herinde, når der er problemer, for så løser de tilsyneladende sig selv  Jeg ved ikke, om det har været et tigerspring hun var på vej igennem, når hun var sådan. Jeg synes ikke det har passet med ugerne, fordi hun er 9½ uge nu, og korrigerer man efter termin er hun 10½. Og tigerspringene ligger jo ved 8 og 12 uger. Hmm???

Nå, men nu er hun pludselig god!! Jeg tør næsten ikke sige det, fordi jeg er bange for at "jinxe" det, så hun bliver en pest igen, men jeg ville lige opdatere jer alligevel. Og sige TAK for al jeres hjælp, også jer jeg ikke fik svaret individuelt.

Den aften jeg skrev, gik hun kold i sengen 18.30. Jeg gik i seng og sov selv en time, og stod op og spiste. Kastede maden i mig, for hun plejer jo at vågne, når jeg spiser. Men det gjorde hun bare ikke 

Hun vågnede først kl. 21 (!!!!!!) og var sulten! Tænkte, at så ville hun nok ikke sove mere, men jo jo. Hun faldt i søvn ved brystet, blev puttet og sov. 

Kl. 1.30 vågnede hun for at spise igen. Igen tænkte jeg: "Nå, nu har hun sovet mange timer, så den går ikke længere", men jo! Hun spiste og sov til kl. 4 og spiste. Tænkte det samme igen, men hun sov igen. Faktisk sov hun helt til 8.30 (med spisepause 7.30), hvor hun så endelig vågnede helt!

Jeg skrev faktisk til min SP, om det var ok hun sov så meget, fordi jeg var helt i chok over det!

Og det er ikke det hele. Dagen igennem i går, sov hun og sov hun. Og ikke på mig!!! Hun sov en lang lur henover middag, igen om eftermiddagen, og da vi skulle spise, sad hun fint i sin autostol og pludrede i stedet for at skrige 

I dag har hun også været mild! Hun sov skide godt i nat, og i dag var vi i mødregruppe. Hun startede med en god lang lur, selvom hun plejer at være vågen i MG, fordi der sker så meget. Så var hun vågen og glad, pjevsede kun en anelse af sult, og så sov hun flere smålure alene i soveværelset. 

Om eftermiddagen i dag havde hun en enkelt skrigetur af sult, men ellers har hun været sød og mild. Her til aften har vi rigtig hygget, pludret og grinet sammen, og kl. 22 blev hun puttet i liften.

Hun fik sutten i munden og en stofble over ansigtet for at skærme af for stimuli, og så faldt hun i søvn på egen hånd (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!), og jeg skulle ikke ligge med en hånd på hende eller noget! Det tog hende ca. 45 minutter at falde helt hen, men selvom hun bare lå alene, så var der ikke noget som helst brok, gråd eller NOGET!

Jeg tør ikke håbe, at alt er godt nu. Måske er det bare lige et par gode dage? Men lige nu er jeg helt oppe at svæve efter at have været helt nede og vende

ej hvor skønt!!!!

Dejligt for jer... Men sådan tror jeg bare det er med babyer - de er utilregnelige nogle gange! Min lille pige, som snart ½ år, svinger ufatteligt meget mht. soverytme osv. Lige for tiden vil hun ikke sove mere end 45 min. ad gangen.. Men så nogle gange sover hun 1½-2 timer i træk... Tror aldrig rigtig man får en decideret rytme, da deres udvikling hele tiden er igang.... og når det endelig kører, så kommer der en ny udfordring! Det synes jeg i hvert fald... Så herhjemme har jeg bare affundet mig med, at jeg aldrig rigtig kan kontrollerer noget! Og jeg er bare typen, som bliver "provokeret", når jeg ikke kan kontrollere ting, eller hvis tingene ikke er som de plejer at være...

Men NYD det når hun endelig er sød og mild, det er SÅ dejligt

Anmeld

16. december 2011

Tulle28

Velkommen til livet som mor:-) Sådan er det med de børn- den ene dag er de lige til at kyle ud af vinduet og den næste er de små engle. Jeg vil ikke sige det bliver bedre med tiden, men det bliver anderledes! Og der kommer en dag, hvor du tænker tilbage og synes at det var meget nemmere da hun var så lille:-) Men det er SÅ hårdt, når de små græder, så nyd de gode dage og sørg for at tage imod den hjælp du kan få i de svære perioder, hvor overskuddet og de pædagogiske evner kan ligge et meget lille sted. Kram Tulle

Anmeld

16. december 2011

Mettemus

Skøøønt! Så blir verden bare et bedre sted når man får sovet og slappet af. Det lyder i øvigt som Laurits efteret tigerspring. Efter en omklamrende periode er han bare TRÆT og sover godt både om dagen og om natten.

Anmeld

19. december 2011

Frøken J.

Nessie skriver:

Hvor er det dejligt

Kan hun have haft ondt i maven eller lignende?

Håber at hun er helt ovre det nu, og bliver ved ata være den dejlige, glade milde lille pige

Jeg ved det virkelig ikke! Altså hun har døjet meget med maven, men om det lige var dét, det ved jeg ikke. Synes de små er svære at aflæse!

Anmeld

19. december 2011

Frøken J.

STN skriver:

ej hvor skønt!!!!

Dejligt for jer... Men sådan tror jeg bare det er med babyer - de er utilregnelige nogle gange! Min lille pige, som snart ½ år, svinger ufatteligt meget mht. soverytme osv. Lige for tiden vil hun ikke sove mere end 45 min. ad gangen.. Men så nogle gange sover hun 1½-2 timer i træk... Tror aldrig rigtig man får en decideret rytme, da deres udvikling hele tiden er igang.... og når det endelig kører, så kommer der en ny udfordring! Det synes jeg i hvert fald... Så herhjemme har jeg bare affundet mig med, at jeg aldrig rigtig kan kontrollerer noget! Og jeg er bare typen, som bliver "provokeret", når jeg ikke kan kontrollere ting, eller hvis tingene ikke er som de plejer at være...

Men NYD det når hun endelig er sød og mild, det er SÅ dejligt

JAmen du har jo helt ret! Og tror man skal sige til sig selv, når de har en god periode, at man skal NYDE det og suge det til sig, for dte er helt 100 at der på et tidspunkt kommer en dårlig periode igen! Så suger og suger Men jeg har det som dig

Anmeld

19. december 2011

Frøken J.

Tulle28 skriver:

Velkommen til livet som mor:-) Sådan er det med de børn- den ene dag er de lige til at kyle ud af vinduet og den næste er de små engle. Jeg vil ikke sige det bliver bedre med tiden, men det bliver anderledes! Og der kommer en dag, hvor du tænker tilbage og synes at det var meget nemmere da hun var så lille:-) Men det er SÅ hårdt, når de små græder, så nyd de gode dage og sørg for at tage imod den hjælp du kan få i de svære perioder, hvor overskuddet og de pædagogiske evner kan ligge et meget lille sted. Kram Tulle

Tak skal du have, Tulle, for dit svar. Og du har helt ret! Har også besluttet mig for at suge til mig af de gode stunder, så jeg er klar på den næste dårlige periode, for det er helt sikkert den kommer!

Anmeld

19. december 2011

Frøken J.

Mettemus skriver:

Skøøønt! Så blir verden bare et bedre sted når man får sovet og slappet af. Det lyder i øvigt som Laurits efteret tigerspring. Efter en omklamrende periode er han bare TRÆT og sover godt både om dagen og om natten.

Så har det garanteret været tigerspring! Nu jeg tænker over det virker hun også helt anderledes her efter den periode. Fx "snakker" hun HELT vildt meget og er ekstra meget opmærksom

Anmeld

20. december 2011

Nessie

Frøken J. skriver:

Jeg ved det virkelig ikke! Altså hun har døjet meget med maven, men om det lige var dét, det ved jeg ikke. Synes de små er svære at aflæse!

Det er de også, det er rent gætteri, for man ved jo reelt ikke hvor de har ondt, eller hvad der plager dem.

Det er meget nemmere når de selv kan fortælle om de har ondt i maven, eller har slået sig et sted (udover at vi puster på Daniel konstant, fordi han lige har slået knæet eller hovedet osv. )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.