Hjælp...Bærbar vs. IPad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.034 visninger
12 svar
0 synes godt om
15. december 2011

K.Rehder

Hej tøser...håber i kan hjælpe mig, har lidt et luxus-problem.

Jeg starter på en lederuddannelse her til januar og i den forbindelse vil mine forældre gerne give mig en ny bærbar eller en IPad, til at lave mine opgaver på.

Så er spørgsmålet bare hvilket valg der er det rigtige

Er der nogle af jer der enten kan fraråde eller anbefale det ene eller det andet til "skolebrug"?

Please hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

An&Jo

KRK skriver:

Jeg starter på en lederuddannelse her til januar og i den forbindelse vil mine forældre gerne give mig en ny bærbar eller en IPad, til at lave mine opgaver på.

Er der nogle af jer der enten kan fraråde eller anbefale det ene eller det andet til "skolebrug"?

Please hjælp

ville aldrig vælge udelukkende Ipad til skolebrug..

jeg har lige skiftet min mini computer ud med en større, fordi skærmen var træls.. Jeg var så, så "heldig" at mini'en gik i stykker så forsikringen betalte den nye, men jeg havde inden bestemt mig for at jeg IKKE ville have mindre end 13" skærm, for det er simpelthen for småt at se på..
Så jeg ville til hver en tid vælge en almindelig bærbar pc, når det er til skolebrug..

Ipad'en er nok mest til at spille på, se film på, og bruge som kalender.. Det er en forvokset Iphone som man bare ikke kan ringe fra..

Anmeld

15. december 2011

Nemesis

Til opgavebrug ville jeg også sige bærbar. JEg elsker min ipad, men den bruges til møde referater, spil, tv, internet osv.

Jeg ved ikke om man kan få decideret skriveprogrammer til ipad men det bliver lidt noget knald at skrive på den og evt. lave diagrammer, osv.

:-) Sisse

Anmeld

15. december 2011

K.Rehder

An&Jo skriver:

ville aldrig vælge udelukkende Ipad til skolebrug..

jeg har lige skiftet min mini computer ud med en større, fordi skærmen var træls.. Jeg var så, så "heldig" at mini'en gik i stykker så forsikringen betalte den nye, men jeg havde inden bestemt mig for at jeg IKKE ville have mindre end 13" skærm, for det er simpelthen for småt at se på..
Så jeg ville til hver en tid vælge en almindelig bærbar pc, når det er til skolebrug..

Ipad'en er nok mest til at spille på, se film på, og bruge som kalender.. Det er en forvokset Iphone som man bare ikke kan ringe fra..

Kan godt være du har ret...og har jo i forvejen en IPhone, så har ikke brug for en "forvokset" en af slagsen...hehe

Tak for svaret

Anmeld

15. december 2011

Silas&Mille

Jeg har ingen erfaringer, men på min lillebrors efterskole har de fået en iPad hver som de skal bruge skolearbejde.

Udfra hans og nogle af hans kammeraters udtalelser, så er det ikke optimalt kun at have en iPad til skolearbejde. Den er smart, handy og den fylder ikke meget, men den er ifølge min lillebror ikke specielt rar at lave skolearbejde på, sammenlignet med en notebook/bærbar.

Personlig ville jeg vælge en notebook/bærbar.

Hvis den ikke må fylde for meget kan du vælge en på omkring 13 tommer

Anmeld

15. december 2011

K.Rehder

Nemesis skriver:

Til opgavebrug ville jeg også sige bærbar. JEg elsker min ipad, men den bruges til møde referater, spil, tv, internet osv.

Jeg ved ikke om man kan få decideret skriveprogrammer til ipad men det bliver lidt noget knald at skrive på den og evt. lave diagrammer, osv.

:-) Sisse

Hejsa, tak for svar

Der er nemlig blivet lavet "Office-apps" til Ipad og lækkert trådløst tastatur...men tror du har ret. Det bliver nok noget bøvl i længden.

Anmeld

15. december 2011

An&Jo

KRK skriver:

Kan godt være du har ret...og har jo i forvejen en IPhone, så har ikke brug for en "forvokset" en af slagsen...hehe

Tak for svaret

jeg har os en Iphone, og kigger også efter en Ipad, fordi den er så let at have med i bilen osv, så sønnike kan se film derpå.. derudover er han helt vild med barbapapa, og som de fleste ved er det ikke til at opdrive dvd film med dem nogen steder, så han indtager ret tit computeren..

men ville aldrig bruge den til skolebrug.. men vi tager os rigtig mange notater, og laver udregninger osv..

Anmeld

15. december 2011

Masig

KRK skriver:

Please hjælp

Kender ikke til Ipad, hvordan den er at arbejde på, men jeg hvade en 10" notebook da jeg studerede og var virkelig glad for den.. Den var rigtig nem at have med, god at sidde og skrive noter på og sådan noget, men den er lige lille nok til at surfe på nettet på (da man aldrig kan se hele skærmbilledet uden at skulle scrolle frem og tilbage hele tiden)... Den er måske også lige lille nok til at skrive store opgaver på, men jeg skrev da mit speciale uden de store problemer... men efter jeg var færdig med skolen, fik min søster den og vi leder nu efter en større, da den er virkelig træls til at bruge til nettet pga skærmen...

Men som skole pc til noter og sådan synes jeg sagtens man kan bruge en lille skærm...

Anmeld

15. december 2011

Lotus86

Altså hvis du fik et trådløst tastatur med til den, så tror jeg sagtens det ville kunne fungerer, hvis du altså ville kunne forene dig med en lille skærm. Det jo super fedt, at man på 1 sekund kan tænde og slukke den, og så fylder den jo ingenting. Jeg er super glad for min, skriver fra den nu, og hvis man ikke skal skrive lange tekster, så er den fin at skrive på uden tastatur

Håber i har det godt

Knus

Anmeld

15. december 2011

sarahb

Ingen ipad til skole brug, men en macbook ville da være super

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.