Hvor meget mme til baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

479 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. december 2011

Zelinasmor

Min datter er 17 dage gammel og er begyndt at få mme i stedet for min mælk, da jeg ikke har nok til et helt måltid.

Hvor meget skal hun ca. spise pr. måltid? (3-4 time)

Er meget i tvivl om hun får for lidt, men vil heller ikke tvinge mere i hende når hun nu ikke virker sulten.

Det skal lige siges at hun er meget lille og stadig ikke er kommet op på fødselsvægten (2850g), så jeg SKAL sørge for at hun spiser hver 3-4 time. Helst hver 3.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Zelinasmor

slet ingen????

Anmeld

14. december 2011

anmaj

xoxotasha skriver:

Min datter er 17 dage gammel og er begyndt at få mme i stedet for min mælk, da jeg ikke har nok til et helt måltid.

Er meget i tvivl om hun får for lidt, men vil heller ikke tvinge mere i hende når hun nu ikke virker sulten.

Det skal lige siges at hun er meget lille og stadig ikke er kommet op på fødselsvægten (2850g), så jeg SKAL sørge for at hun spiser hver 3-4 time. Helst hver 3.

I løbet af hele døgnet skal der gives 1/6 af hendes vægt i mme.

Altså ex. : 3000 g. = 500 ml.

Anmeld

14. december 2011

Isabeau

Prøv dog lidt frem Gjorde jeg. De stopper jo selv og gylper ellers det op, de ikke fik brug for... 

Anmeld

14. december 2011

K&S

xoxotasha skriver:

Hun skal gerne spise, hvad der svarer til 1/6 hendes vægt fordelt over et døgn.

Hvis hun fx. vejer 2800, svarer det til ca. 470ml. i døgnet (2800/6).

Og hvis hun skal spise hver 3. time, så er det 8 flasker i døgnet af ca. 60ml.

Håber du forstår, hvad jeg har skrevet

Anmeld

14. december 2011

Rødhætte

xoxotasha skriver:

Jeg tror vi gav omkring 65 ml af gangen (hvis jeg husker rigtig) William var også lille så han spiste også hvert 3. time   Mener William vejet omkring 2700 g da han var samme aldre som dit barn. Vi blev anbefalet at give 1/6 af hans vægt altså ca 450 ml i døgnet.. Men selv i den unge aldre skulle de gerne selv kunne styre deres sult

Anmeld

15. december 2011

Zelinasmor

Tusind tak allesammen. Så blev jeg lidt klogere

Så tror jeg det hun spiser nu er meget passende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.