Spørgsmål ang. overtøj til baby på 5 mdr..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

368 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. december 2011

lycly

Jeg fandt i går en flyverdragt frem som jeg købte da jeg var gravid. Den er str. 6-9 mdr, men fandt så ud af i går, at Julia kan passe den allerede nu. Så jeg vil jo gerne bruge den nu, så hun ikke lige pludselig er vokset ud af den, og så har jeg aldrig fået den brugt. 

Men. Den er i sådan noget regnjakke stof. Ikke sådan en typisk tyk flyverdragt, men ligesom en regnjakke. Mit spørgsmål er så, om hun må ligge i den i barnevognen? Altså, når vi er ude og handle fx. Eller bliver hun fugtig? Ligesom at de helst ikke må ligge i barnevogn med regnslag om for længe, pga. det giver fugtigt "klima" i barnevognen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

heidi30

LunaLykke skriver:

Jeg fandt i går en flyverdragt frem som jeg købte da jeg var gravid. Den er str. 6-9 mdr, men fandt så ud af i går, at Julia kan passe den allerede nu. Så jeg vil jo gerne bruge den nu, så hun ikke lige pludselig er vokset ud af den, og så har jeg aldrig fået den brugt. 

Men. Den er i sådan noget regnjakke stof. Ikke sådan en typisk tyk flyverdragt, men ligesom en regnjakke. Mit spørgsmål er så, om hun må ligge i den i barnevognen? Altså, når vi er ude og handle fx. Eller bliver hun fugtig? Ligesom at de helst ikke må ligge i barnevogn med regnslag om for længe, pga. det giver fugtigt "klima" i barnevognen.

Hej,

er der ikke et mærkat i den, så du kan se om den er åndbar?

Umiddelbart, synes jeg ikke den lyder som en hyggelig ting at ligge i  når du skriver det er ligesom regnjakke stof. Og måske også lidt for kold?

Men det er super ærgeligt nu når du har købt den 

Anmeld

14. december 2011

lycly

heidi30 skriver:

Hej,

er der ikke et mærkat i den, så du kan se om den er åndbar?

Umiddelbart, synes jeg ikke den lyder som en hyggelig ting at ligge i  når du skriver det er ligesom regnjakke stof. Og måske også lidt for kold?

Men det er super ærgeligt nu når du har købt den 

Kan ikke finde noget sted hvor der står om den er åndbar.. Den er af polyurethan udenpå og af 60% bomuld og 40%polyester i foret. Så den er "blød" indeni. 

Ville selvfølgelig give hende en striktrøje på også. Det ville nemlig være så ærgeligt ikke at kunne bruge den, den er SÅ fin. 

Anmeld

14. december 2011

heidi30

Du kunne prøve at give hende den på, næste gang I skal ud og gå en tur og se "hvad der sker".

Det er self ikke det samme som at hun ligger med den på i længere tid og evt. sveder, men du er vel nød til at prøve dig lidt frem og se om den duer.

Anmeld

14. december 2011

Mumto3

umiddelbart tænker jeg at sådan en dragt ville være super fin at give baby på, hvis han skal op og sidde i en slynge (evt. babybjørn). Den er sikkert vindtæt, og det er jo dejligt når de er 'oppe'. Når han ligger nede i barnevognen ser jeg ikke nogen grund til at give ham en flyverdragt i regntøjstof på.

Anmeld

14. december 2011

lycly

Mumto3 skriver:

umiddelbart tænker jeg at sådan en dragt ville være super fin at give baby på, hvis han skal op og sidde i en slynge (evt. babybjørn). Den er sikkert vindtæt, og det er jo dejligt når de er 'oppe'. Når han ligger nede i barnevognen ser jeg ikke nogen grund til at give ham en flyverdragt i regntøjstof på.

Ja, jeg gav hende den også på i går da vi var ude og handle og jeg havde hende i bæersele. I regnvejr Der var det nemlig at jeg fandt ud af at hun kan passe den. 

Men ja, det er nok unødvendigt at give hende den på i barnevognen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.