Pædagoger/studerende - hjælp til teoretiker! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. december 2011

Pianisten

Jeg skal til første års eksamen i januar og forsvare min opgave om mobning. I den forbindelse har jeg lavet et miniprojekt udover opgaven, hvor jeg fokuserer på en masse forskellige ting som vi på intet tidspunkt nævner i selve opgaven. Jeg har tænkt mig at inkludere den teori om læren der indeholder ubevidst inkomepetence, bevidst inkompetence, bevidst kompetence og ubevidst inkompetence. Men de er jo nogle hårde bananer til sådan en eksamen og vil have en teoretiker på alt hvad jeg taler om, så ville lige høre om der er nogen der ved hvilken teoretiker der kom med den teori? Jeg spurgte min lærer, og han vidste det ikke engang...

Tak på forhånd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

LMA

Jeg har søgt på det med de forskellige kompetencer/inkompetencer du siger, at du vil inddrage til din eksamen. Men jeg har ikke selv kunnet finde nogen person bag teorien omkring det

Nu går jeg selv på pædagoguddannelsen og har været oppe til min førsteårs eksamen, så jeg vil bare sige til dig, at jeg synes det er en super god idé at have styr på teoretikerne bag teorierne, men det ved du sikkert alt om Og så går jeg også ud fra (alt efter, hvor du studerer henne) at du skal have nyt materiale med til eksamen? Hvis det er ligesom hvor jeg studerer, så har i skrevet en opgave, og skal nu til eksamen, hvor det i har skrevet i opgaven ikke skal beskrives til eksamen, men i skal have nyt materiale? Sådan var det i hvert fald til min eksamen

Jeg håber du finder teoretikeren!

Anmeld

14. december 2011

Pianisten

LMA91 skriver:

Jeg har søgt på det med de forskellige kompetencer/inkompetencer du siger, at du vil inddrage til din eksamen. Men jeg har ikke selv kunnet finde nogen person bag teorien omkring det

Nu går jeg selv på pædagoguddannelsen og har været oppe til min førsteårs eksamen, så jeg vil bare sige til dig, at jeg synes det er en super god idé at have styr på teoretikerne bag teorierne, men det ved du sikkert alt om Og så går jeg også ud fra (alt efter, hvor du studerer henne) at du skal have nyt materiale med til eksamen? Hvis det er ligesom hvor jeg studerer, så har i skrevet en opgave, og skal nu til eksamen, hvor det i har skrevet i opgaven ikke skal beskrives til eksamen, men i skal have nyt materiale? Sådan var det i hvert fald til min eksamen

Jeg håber du finder teoretikeren!

Jeg læser i Odense, og der har de ikke nævnt noget om nyt materiale - de ville bare have, at man sagde noget, som ikke stod i selve opgaven. Ved godt det med teoretikerne, og det er også derfor jeg leder ihærdigt efter teoretikeren bag den der læringsteori. Kom frem til, at det er et uddrag af en teori brødrene Dreyfus og Dreyfus opstillede, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvem der så tog den bid og formulerede den til det den er i dag?! Det er bare træls! Synes bare det er en super god teori, og irriterer mig grænseløst at jeg ikke ved hvem der står bag den Øv!

Anmeld

14. december 2011

wamse

Cheyana skriver:

Jeg læser i Odense, og der har de ikke nævnt noget om nyt materiale - de ville bare have, at man sagde noget, som ikke stod i selve opgaven. Ved godt det med teoretikerne, og det er også derfor jeg leder ihærdigt efter teoretikeren bag den der læringsteori. Kom frem til, at det er et uddrag af en teori brødrene Dreyfus og Dreyfus opstillede, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvem der så tog den bid og formulerede den til det den er i dag?! Det er bare træls! Synes bare det er en super god teori, og irriterer mig grænseløst at jeg ikke ved hvem der står bag den Øv!

Jeg læser i Esbjerg, og der skulle vi heller ikke have noget nyt med, med godt hvis vi kunne noget ekstra selvfølgelig 

Har aldrig om det teori du nævner, så kan desværre ikke hjælpe.

Min førsteårsprøve handlede om den pædagogiske relation, med underspørgsmålet:

Profession og relation

Relationer har stor betydning for menneskers mulighed for at udvikle sig.

Hvilke udfordringer og muligheder giver det at pædagogen som professionel indgår i relationer med børn/borgere for den pædagogiske praksis?

Anmeld

14. december 2011

LMA

Jeg fik også formuleret mig lidt dumt der. Det var heller ikke noget helt nyt materiale vi skulle have med, men vi skulle bare ikke sige noget som allerede stod i opgaven Jeg havde bare selv taget noget nyt med til min eksamen.

Men jeg har heller ikke hørt om den teori. Men jeg tænker lidt, at du vel nok godt kan sige det med Dreyfus og Dreyfus? For det er jo en teori som udspringer sig af deres teorier

Så vidt jeg husker handlede vores også om den pædagogiske relation.. Vi skrev om anerkendelse gennem kommunikation - vildt spændende teori faktisk

Men held og lykke med din søgen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.