Ja, undskyld jeg er anonym, men har familie der læser med herinde, og de behøver ikke lige vide at vi overvejer at flytte... endnu 
Sagen er den, at jeg fik nyt job for nogle måneder siden. Jeg er super glad for det, og det er virkelig mit drømmejob. Søde kollegaer, spændende arbejdsopgaver og et sted hvor jeg føler jeg kan udvikle mig og lære en masse. MEN det ligger 100 km fra hvor vi bor nu. Det betyder desværre at jeg er meget væk hjemmefra, selvom jeg kan tilrettelægge min dag så jeg møder tidligt og går tidligt.
Min kæreste arbejder i den by vi bor i nu. Men han er ikke super glad for sit job og søger jævnligt nyt arbejde når han finder interessante stillingsopslag. Han er dog i en branche, som ikke er særlig nem at finde job inden for lige nu.
Lige nu bor vi i en MEGET lille lejlighed, men efter jeg har fået job, har vi sådan set fået råd til at købe hus... Jubii... men kun hvis det ikke er i den by vi bor i nu... den er nemlig MEGET dyr.
Så... vi overvejer at flytte. Spørgsmålet er så bare. Hvad tror i er bedst - at flytte halvejs, så vi begge har ca 30 min til arbejde. Eller at vi flytter hele vejen ned til mit arbejde, så jeg kan være den der primært henter og bringer vores datter på 1,5 år...
Vi kan slet ikke finde ud af det, for vi kan se fordele og ulemper ved begge dele. Umiddelbart har jeg mest lyst til at flytte hele vejen. Men kan også godt forstå min kærestes argument om at han jo heller ikke har lyst til at være så meget væk. Som jeg ser det er hans situation dog mere usikker, da han jo gerne vil finde nyt job, mens jeg er i en stilling som jeg er vildt glad for.
Men hvad siger i? er det bedst at begge forældre har 30 min på arbejde hver dag, eller er det bedst at den ene er i cykelafstand, mens den anden kører en time? Er der eventuelt nogle af jer der har prøvet en af delene?
Håber i vil give lidt input