Det med mandlen - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal min datter have mandlen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.250 visninger
43 svar
0 synes godt om
13. december 2011

Anonym trådstarter

I år skal vi holde jul med mine to kusiner på 6 og 10 år. I min familie har det altid været sådan at alle børnene får en mandel og så er der én voksenmandel. Det synes jeg er en dårlig ide og ønsker ikke at mit barn skal lære, at hun vinder hver gang.

Min mor er mega utilfreds og spørger om jeg kan bære i mit hjerte, at hun bliver det eneste barn, som ikke får mandel. Hun er 15 mdr, så hun er nok ligeglad, men vil bare ikke begynde på det.

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Har stemt at hun kan få mandelen de år hvor der er andre børn  Jeg har ALDRIG fået en mandel, og har bestemt ikke taget skade af at jeg ingen har fået

Anmeld

13. december 2011

Turtles

Har stemt Ja..

Er selv vokset op med der var en mandel til både min søster og jeg.. Og da vi blev store nok fik vi afvide det kun var frem til vi blev konfirmeret for så var vi store nok til at være med sammen med de voksne..

Så jeg syntes bare det er en sød og sjov ting for børn, som jeg har tænkt mig at føre vidre til vores søn.

Glædelig Jul

Anmeld

13. december 2011

Darling<3

Jeg har stemt nummer 2 - man skal lære at man ikke altid kan "vinde" gamet..

Anmeld

13. december 2011

M&M's Mor

Hos begge vores familier har der altid kun været 1 mandel og den har vi kørt videre med da vi selv fik børn...for os er det lidt det samme som til fødselsdag...der er det kun den der har fødselsdag der får gaver...synes det er så synd at give børnene den vane fx ved mors fødselsdag at de så også får en gave som små og så når de en vis alder også får de ikke...der er da ikke noget at sige til de bliver forvirret så...men er jo bare vores holdning her hjemme...

Anmeld

13. december 2011

Kay

jeg har ikke stemt noget... endnu...

det med at tabe og vinde er i mine øre en dårlig undskyldning (ja jeg er hudløs ærlig lige nu) men jeg mener ikke at du ved denne ene begivenhed en gang om året kan lære dit barn og vinde eller tabe... det tror jeg du skal bruge resten af året på...

min bror og jeg har altid fået en mandel hver til jul... indtil vi blev "for gamle" og vi har aldrig haft problemer med at lære at tabe og vinde...

tror tilgengæld at det på sigt bliver et problem hvis de andre børn får en mandel og din datter ikke gør... så kommer hun måske til at undre sig hvorfor hun ikke får en og om hun ikke er lige så god som dem...

jeg ved ikke hvad vi selv gør... da jeg er temlig delt... det samme gælder ideen med at give børn en af deres julegaver inden resten får... for da jeg var barn var vores mandelgave noget vi kunne hygge os med og lege med indtil vi måtte åbne julegaver... og det syntes jeg fungere rigtig godt... men mine små fætre og kusiner får både en mandelgave (tit slik) og en gave fra træet... og det gør bare at de åbner den og fået en spil til playstation eller noget andet og så plager om at åbne en til og en til og en til... og det sys jeg er værer end at få en "snydemandel"

Anmeld

13. december 2011

M (:

M&M's Mor skriver:

Hos begge vores familier har der altid kun været 1 mandel og den har vi kørt videre med da vi selv fik børn...for os er det lidt det samme som til fødselsdag...der er det kun den der har fødselsdag der får gaver...synes det er så synd at give børnene den vane fx ved mors fødselsdag at de så også får en gave som små og så når de en vis alder også får de ikke...der er da ikke noget at sige til de bliver forvirret så...men er jo bare vores holdning her hjemme...

Jeg er enig!  Har derfor stemt nr. 2.

Anmeld

13. december 2011

Darling<3

Kay skriver:

jeg har ikke stemt noget... endnu...

det med at tabe og vinde er i mine øre en dårlig undskyldning (ja jeg er hudløs ærlig lige nu) men jeg mener ikke at du ved denne ene begivenhed en gang om året kan lære dit barn og vinde eller tabe... det tror jeg du skal bruge resten af året på...

min bror og jeg har altid fået en mandel hver til jul... indtil vi blev "for gamle" og vi har aldrig haft problemer med at lære at tabe og vinde...

tror tilgengæld at det på sigt bliver et problem hvis de andre børn får en mandel og din datter ikke gør... så kommer hun måske til at undre sig hvorfor hun ikke får en og om hun ikke er lige så god som dem...

jeg ved ikke hvad vi selv gør... da jeg er temlig delt... det samme gælder ideen med at give børn en af deres julegaver inden resten får... for da jeg var barn var vores mandelgave noget vi kunne hygge os med og lege med indtil vi måtte åbne julegaver... og det syntes jeg fungere rigtig godt... men mine små fætre og kusiner får både en mandelgave (tit slik) og en gave fra træet... og det gør bare at de åbner den og fået en spil til playstation eller noget andet og så plager om at åbne en til og en til og en til... og det sys jeg er værer end at få en "snydemandel"

Pigen er 15 mdr gammel, tror ikke hun hverken bliver ked eller forvirret..

TS : Da jeg var lille, fik vi lov til at tage noget legetøj med, så havde vi noget at underholde os med, indtil vi skulle flå gaver op Din datter skal nok klare sig

Anmeld

13. december 2011

Kay

Honey<3 skriver:

Pigen er 15 mdr gammel, tror ikke hun hverken bliver ked eller forvirret..

TS : Da jeg var lille, fik vi lov til at tage noget legetøj med, så havde vi noget at underholde os med, indtil vi skulle flå gaver op Din datter skal nok klare sig

nu var det heller ikke i år men på sigt...

Anmeld

13. december 2011

Darling<3

M&M's Mor skriver:

Lufter lige lidt ud

Jeg har en veninde som mener at det er kanon at give begge hendes børn gaver, på den ene's fødselsdag - derfor laver hun faktisk også 2 ønskelister

Det er en "forkert verden" at vokse op i, så jeg er heeelt ening med dig..

Sorry til ak hvis du læser dette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.