Søvn i dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

340 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. december 2011

TTM

Hej skønne kvinder!

Jeg har opstart i Dp i øjeblikket med min søn på 9 måneder... Det går fint, han græder ikke ret meget, og var idag alene i 1 time (wuhuuu )

Men.......

Kan min Dp kræve han kun sover 1 gang hos hende?

- Hendes begrundelse er, så kan de andre børn ikke få nogle oplevelser, hvis min søn både sover formiddag og eftermiddag... Og de andre sover til middag...

Kan jo godt forstå hendes begrundelse, men hvis min søn er træt, skal han da ha' lov og mulighed for at sove? Ligesom der bliver taget hensyn til en af dem som er meget nervøs/bange overfor fremmede?

Eller er jeg helt gal på den????

Knus T-T-M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Pige2009

TykkeTrunteMor skriver:

Hej skønne kvinder!

Jeg har opstart i Dp i øjeblikket med min søn på 9 måneder... Det går fint, han græder ikke ret meget, og var idag alene i 1 time (wuhuuu )

Men.......

- Hendes begrundelse er, så kan de andre børn ikke få nogle oplevelser, hvis min søn både sover formiddag og eftermiddag... Og de andre sover til middag...

Kan jo godt forstå hendes begrundelse, men hvis min søn er træt, skal han da ha' lov og mulighed for at sove? Ligesom der bliver taget hensyn til en af dem som er meget nervøs/bange overfor fremmede?

Knus T-T-M

Øh, nej! DP bør da tage udgangspunkt i barnets behov og hvis det kræves, at det sover 2 gange dagligt, jamen så er det dét. Sådan var det i hvert fald i vores <DP

Anmeld

13. december 2011

Valle81

TykkeTrunteMor skriver:

Hej skønne kvinder!

Men.......

Knus T-T-M

Nej det kan hun ikke kræve og han er da alt alt for lille til kun at sove en gang:0)

Jeg er tidligere dagpleje mor, og jeg havde også nogle der skulle sove formiddagslur.

Jeg så gerne at de belv afleveret så de kunne sove inden 9 så vi kunne hygge fra 9-11-30 med gåture, legeplads og andet hygge og så hjem og spise sammen og så sove til middag sammen:0)

MEN havde jeg nogen hvor det ikke passede ind, ja så blev de puttet i tvillinge barnevognen lige så fint:0) Jeg havde en pige på 6 mdr som altid sov i den ene side og så sad der to ved siden af og en gik:0) Det var super hyggeligt:0) Så havde jeg lidt mad med til hende i tasken som hun kunne få når hun vågenede:0) Så fik hun sovet og de andre gik ikke glip af noget:0)

HUN MÅ PRIOTERE ANDERLEDES:0)

Knus

Anmeld

13. december 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvad kl bliver han afleveret? Da thea startded i dp blev hun afleveret mellem 8.30-9 for at ku få sin formiddagslur. Sov ca 1 time også ellers fuld gang i den indtil kl 13 hvor de kom ud og sove til middag. Der ku sagtens sove 3 timer. Hvis ikhun fik sine lure hang hendes dag bare ik sammen. Hun sov 2 lure indtil hun var 2 1/2. Og nu hvor hun er 3 sover hun stadig til middag nogle dage i bh. I weekenden sover hunstadig snilt 3 timer til middag. Nogle børn skal bare have deres lure!! Så bare stå fast og sig at det skal han også!! Vh stine

Anmeld

13. december 2011

2babygirls

TykkeTrunteMor skriver:

Hej skønne kvinder!

Men.......

Knus T-T-M

Hej hej..

Jo han skal have muligheden. Min DP putter Madeleine ved 8 tiden, så hun kan komme med ud og opleve noget med de andre inden middagsmaden.

Anmeld

13. december 2011

Livsmor

Det skal du ikke acceptere. Han er alt for lille til kun at sove 1 gang. Da min startede sov hun formiddag og eftermiddag, skulle de noget blev hun puttet i banevognen, så sov hun undervejs. Min DP tog på ture/havde gæster om formiddagen, men var hjemme til deres middags/eftermiddagslur.

Anmeld

13. december 2011

TTM

Umiddelbart forventer hun ikke han sover mere end til middag... Hvilket jeg jo slet ikke forstår, da han så forventes at være vågen fra kl 6:30 - 12 uden en lur....... Men det opdager hun vel, når han begynder sin "jeg VIL sove NUUUUU"-hysteri

I øjeblikket sover han (vi) længe, til kl 7.45 nogle dage længere... Og så kan jeg godt forstå han "kun" skal sove til middag, da han jo har taget formiddagsluren i nattesøvnen...

Men jeg vil vende den med hende igen, i øjeblikket sover han ikke derude, han er der kun 1 -1½ time så han vænner sig til jeg ikke er der...

"Fremtiden":

Jeg forventer at aflevere han kl 7:45/7:30, og der har vi været oppe siden ca. 6,30 (håber jeg)

Så en lur omkring 8,30/9,30 er vel at forvente.... Ellers krydser jeg fingre for jeg har en elevplads/job hvor jeg kan få en plads i vuggestue med bedre åbningstider Der er der lidt (meget) mere styr på sove-tider og mulighederne.....

TAK for svar alle sammen !!

Anmeld

13. december 2011

Tona

TykkeTrunteMor skriver:

Hej skønne kvinder!

Men.......

Knus T-T-M

Det lyder fuldstændig sindssygt hvis din DP vil nægte et så lille barn en formiddagslur. Hvis hun holder fast i det vil jeg mene at du er nødt til at snakke med dagplejepædagogen om det, for det må der gøres noget ved. Din søn hverken kan eller skal undvære den søvn han har brug for og din DP skal indrette hverdagen efter hans behov!

Håber, at det ordner sig for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.